Martinus Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Ærede kvinneguidinner, Jeg har over noe tid observert at alt man googler formulert som et spørsmål, vil lede til en tråd på dette forum. Jeg har derfor laget meg en bruker her, i håp om at dere kan hjelpe meg med problemstillingen vår Det har seg nemlig slik at vi trenger tips til hvor vi skal flytte. Vi bor i dag i leilighet på Oslo vest, og siden vi flyttet hit for noen år siden har vi aldri bodd utenom vestkanten. Vi ønsker nå å kjøpe oss et rekkehus eller en enebolig, men det er altfor dyrt for oss i området vi bor nå, så vi vil utvide horisonten litt. Vi har tittet litt i Bærum, men det virker håpløst overpriset i forhold til hva man får. Vi kjenner ikke så godt til hva Oslos nabokommuner har å by på, så her trenger vi noen tips. Våre forutsetninger/ønsker er som følger: - Kort pendletid til Oslo (hun skal til sentrum, jeg skal til Aker brygge. Det bør være gåavstand til tog/buss/t-bane, og nokså høy frekvens på avgangene). - Gode oppvekstvilkår, veldrevet kommune og få problemer knyttet til integrering. - Området bør ikke være preget av at det bor mange ressurssvake familier der, men det bør heller ikke gli over i snobberi. - Nærhet til turområder er et pluss. - Budsjett 5,5 millioner. - Øst, vest, nord, sør spiller ingen rolle. Så, er det noen som har noen gode forslag, så sitter jeg klar med finn.no
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Ta en kikk på Ski og Kolbotn.Anonymous poster hash: 201f4...b73
Barcelone Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Tenker også Ski og Kolbotn. Tror prisnivået der er lavere enn i Bærum også. Masse fine og barnevennlige omeråder.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Kolbotn er et veldig fint sted å bo. Bor her selv og nå leter vi etter et større sted med tanke på det å stifte familie. Anonymous poster hash: 81a85...d62
Martinus Skrevet 15. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2013 Kolbotn er notert Men, blir det ikke veldig dyrt om man skal bo så sentrumsnært at det er gåavstand til tog? Det var forsåvidt noen fine hus i vår prisklasse ikke så langt fra togstasjonen ser jeg. Hva med Øvre Rælingen, altså like over brua fra Lillestrøm? Er det et fint sted å bo?
Rotemor Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Det er selvsagt Nesodden dere skal flytte til Båten går hvert 20 minutt i rushtiden, og eller frem til kl. 4 om natten i helgene. Hurtigbåt til Lysaker tar 6-7 minutter. Vi har ALDRI kø! Jeg bor sentralt på Nesodden og bruker 40 til jobb et stykke opp i byen. Og da mener jeg fra dør til dør. Titt på det 1
Martinus Skrevet 15. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 15. september 2013 Det er selvsagt Nesodden dere skal flytte til Båten går hvert 20 minutt i rushtiden, og eller frem til kl. 4 om natten i helgene. Hurtigbåt til Lysaker tar 6-7 minutter. Vi har ALDRI kø! Jeg bor sentralt på Nesodden og bruker 40 til jobb et stykke opp i byen. Og da mener jeg fra dør til dør. Titt på det Det var ikke akkurat et billig område, da Der må man vel kjøre til båten, om det går å parkere der.
Rotemor Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 http://www.finn.no/finn/realestate/homes/object?finnkode=43518265 Buss korresponderer med båten alltid. Det finnes jo P-plasser, men sentralt er det bare 3 holdeplasser e.l og den har jo brygga som mål.
Serafina. Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Hva med Øvre Rælingen, altså like over brua fra Lillestrøm? Er det et fint sted å bo? Det kan være et fint sted å bo, hvis dere finner et sted med gangavstand til Lillestrøm stasjon. Kort og grei vei inn til byen. Høybråten eller Lørenskog, i nærheten av Lørenskog stasjon er bra.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Oppegård og ski kommune har flere gode steder! Også i nærheten til tog :-) Anonymous poster hash: 03ac5...330
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Greverud er perfekt! her kan dere få en enebolig til deres budsjett. tog og buss, kort vei til byen, til Ski og Kolbotn hvor alt man trenger finnes. lysløype både sommer og vinter, skiløyper, golfbane. flere barnehager, barneskole og ungdomsskole. bofd her i noen år, trives supergodt! jobber midt i sentrum, bruker 35 min fra dør til dør. Anonymous poster hash: c7afa...c07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå