AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg har arvet noe ulltøy, men på vaskelappen står det "dry clean only". Det er altfor dyrt for meg å sende alt på rens. Hvor viktig er det? Kan man vaske for hånd med Milo eller ødelegger jeg plagget da? Anonymous poster hash: 454a6...2d5
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Vask det på ull/silkepeogram med Milo. Unngå sterk sentrifugering. Anonymous poster hash: 47307...b92
Rararara Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Jeg har ikke testet med "dryclean only", men alle klær går i vaskemaskina her hjemme. Tåler det ikke det så er det ikke klær vi kan bruke uansett.. Ulltøy trenger ikke vaskes så ofte, men kan luftes (Vi vasker vårt for ofte selv..går for automatisk).
metempsychosis Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Jeg ville vasket det for hånd, med mindre det er detaljer i skinn på dem. Men for all del, ikke i maskinen! Delikate plagg tåler dårlig sentrifugering (selv svak) Bruk ett skånsomt vaske-middel, lunkent til kaldt vann, og press forsiktig ut vannet etter vask (bruk gjerne ett tørt håndkle til hjelp). Og så er det bare å strekke plagget tilbake til normal form og legge det til å tørke flatt. Lykke til!
Gjest Wilhelmine Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Jeg hadde tatt sjansen og kjørt på ullprogram med milo. Har litt den holdningen at "blir det ødelagt, så får det heller være". Jeg kan jo ikke ha klær jeg ikke kan vaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå