Gå til innhold

HAR JEG HATT EN SPONTANABORT?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gikk på do, tisset, skulle tørke og da merket jeg at jeg hadde begynt å blø. Og for å være meg, så blødde jeg mye! Det rant og rant ned i doen. jeg prøvde å tørke og tørke, men det fortsatte å komme. Jeg måtte gå i dusjen. sto der i 2-3 min og da jeg gikk ut, fortet jeg meg å ta på en ob. Fingeren min var helt rød, da jeg var ferdig med å stappe inn...

Jeg hadde ingen smerter, ingen tegn på at mensen skulle komme eller noe.

Jeg er 23 år, så jeg har jo hatt mensen i mange år nå, og slik som dette, har jeg ikke opplevd før.

Jeg ringte legevakten, momentant, og hun mente at det var fult mulig at dette var en spontanabort. og ville ha meg opp. Hun sa også at det kunne være en syste som hadde sprekt, men hun tvilte litt på dette.

Jeg har nå begynt å få litt vondt. ikke voldsomme smerter. Men jeg kjenner at de er der. Jeg har også vondt på venstre side av magen. Noe jeg ALDRI har når jeg har mensen.

Er det noen som har opplevd dette?

Anonymous poster hash: 6e0cd...061
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja,både cyste som sprakk og spontanabort

Ved begge tilfeller har jeg hatt smerter,men mest når jeg hadde cyster som sprakk

Skrevet

Ja, min mor har hatt syster, og hun sier at de gjør kjempe vondt. hele tiden. Jeg har aldri merket noe til dette..

TS

Anonymous poster hash: feaad...724
Skrevet

Noen ???

Skrevet

Hvor er du i syklusen? Har du regelmessig menstruasjon? Har du hatt ubeskyttet samleie den siste tiden? Har du hatt symptomer på graviditet?

Dersom du er seksualt aktiv for tiden, selv om bruker prevensjon, kan det være at du er/har vært gravid. Det kan også være en sprukken cyste. Jeg fikk en liten styrtblødning (det rant ned i toalettet) da jeg var 6 uker på vei i svangerskapet. Jeg trodde selvsagt at det var en spontanabort og fikk en hastetime hos en gynekolog. Det viste seg at den lille levde i beste velgående, og blødningen ga seg etter kort tid. Fikk ingen konkret forklaring på hvor den kom fra. Jeg hadde milde smerter i tillegg. Men som oftest betyr blødning + smerter at det er spontanabort på gang eller en sprukken cyste (eller en vanlig mens så klart, men det antar jeg er utelukket her). Jeg vil tro at det blir tatt en graviditetstest av deg hos legevakten og at du blir henvist til ultralyd på sykehuset om de ikke har ul-apparat hos legevakten. Jeg forstår at dette var en skremmende opplevelse, men nå har du fått legetime, så da finner de ut av det. Håper at blødningen avtar og at smertene ikke øker. Lykke til!

Anonymous poster hash: af125...218
Skrevet

Hei . :)

Jeg har regelmessig mens. Jeg skal egentlig ikke ha mens før slutten av neste uke. Jeg er gift så ja, har et levende sexliv. Flere ganger, bruker vi ikke kondom før det skal gå for han.

Jeg har født to barn og vært gravid tre ganger, og hadde verken graviditets symtom med babyen som ble mistet, eller siste mann. Hadde kun med nr 2, da visste jeg at jeg var gravid før mensen skulle ha kommet.

Da jeg mistet 1. måtte jeg bli innlagt å få den operert ut. Så det var ikke slik som nå. Dette e helt nytt for meg, og veldig skummelt.

Jeg snakket nettopp med min mor. Hun sa at da hun mistet, så fikk hun verken vondt eller hadde noen andre symtomer. Blodet kom, og det stoppet.

Jeg vet at jeg burde gå til legevakta, Og jeg vil vite hva dette er, for alt er så underlig. Jeg vil få svar her også, men jeg er feig, og jeg er redd for å få et endelig svar som ikke er bra.

Vil gjerne høre noen fler fortelle om sine spontanaborter, før jeg tar neste steg. :) :/

Skrevet

åjo visst kan man det.

Og ja, det kan jo være noe hormonubalansse, men når det kommer like mye blod på under 1-2 min som jeg vanligvis blør på en heeel dag, så vil jeg ikke tro det. Men håper jo at du har rett.

Skrevet

Man trenger ikke legevakta for en SA, hva skal de gjøre? Har hatt en SA selv. Men har ikke hatt cyste så kanskje man må dra til legen da.

Anonymous poster hash: e6a60...c96

Skrevet

Itlfelle, noe sitter igjen......

Skrevet

Men hvis du allerede var gravid, bare at du hadde forrige mens, fordi det hender at man får første mens allikevel etter man ha blitt gravid, men da er det vel ofte mindre blod enn vannlig? Husker du om din forrige mens var litt rar, litt for lite blod, ble over fortere? Og i så fall ville du nå vært 7-8 uker på vei, og da har man oftest allerede begynt å få symptomer, som det å være trøtt, kvalm, tørst og tissetrengt.

Hvis forventet mens var om ei uke, og du mener at du ble gravid i denne perioden, da har du ikke vært gravid i mer enn ei uke. Da ville du ikke blød så mye av å miste, egget har jo så vidt klarte (evt. ikke klarte) å implantere seg.

Og det med uregelmessige blødninger, da jeg hadde fått en, da var det mye blod! Mye mer enn jeg har når jeg har mens, plus det var annerledes - blod var mer rød og med klumper.

Det sikreste er uansett å gå til lege, du taper ingenting på det men får besvart dine spørsmål. :)

Anonymous poster hash: 41ed7...485

Skrevet

Jeg har ikke sagt at jeg er gravid. Jeg spør.

Hm, tror ikke at forrige mens var noe spesielt med, annet at det kanskje var litt mindre? Oioi, nå begynner jeg å bli veldig forvirret.

Mend et med at man ikke blør masse, om man ister tidlig, stemmer ikke.

Hm, ja jeg tror jeg skal det. Jeg blir bare mer og mer forvirret og mer og mer skremt.

Jeg har ikke hatt noen spesielle symtomer på noe graviditet, annet at jeg tisser mye, og det er veldig ofte at det så vidt er noe. Men det kan vel også være andre grunner til dette.

Nei, takk for svar, men jeg velger å legge dette dødt, for jeg blir så ufattelig forvirret, og nervøs. Jeg ønsker ikke et barn til, enda. Men jeg vil heller ikke at det kal bli spontan om jeg så var blitt gravid.

tusen takk for svar til dere som har svart. Imorgen ringer jeg fastlege, så får vi bare håpe at det er jeg som bare psyker meg selv ned, og at dette rett og slett bare er hormonforstyrrelser eller noe sånt.

:)

TS :)

Skrevet

Ta en graviditetstest da? Den kan jo slå ut flere dager etter et SA.

Anonymous poster hash: 77963...f2e
Skrevet

Hvor er du i syklusen? Har du regelmessig menstruasjon? Har du hatt ubeskyttet samleie den siste tiden? Har du hatt symptomer på graviditet?

Dersom du er seksualt aktiv for tiden, selv om bruker prevensjon, kan det være at du er/har vært gravid. Det kan også være en sprukken cyste. Jeg fikk en liten styrtblødning (det rant ned i toalettet) da jeg var 6 uker på vei i svangerskapet. Jeg trodde selvsagt at det var en spontanabort og fikk en hastetime hos en gynekolog. Det viste seg at den lille levde i beste velgående, og blødningen ga seg etter kort tid. Fikk ingen konkret forklaring på hvor den kom fra. Jeg hadde milde smerter i tillegg. Men som oftest betyr blødning + smerter at det er spontanabort på gang eller en sprukken cyste (eller en vanlig mens så klart, men det antar jeg er utelukket her). Jeg vil tro at det blir tatt en graviditetstest av deg hos legevakten og at du blir henvist til ultralyd på sykehuset om de ikke har ul-apparat hos legevakten. Jeg forstår at dette var en skremmende opplevelse, men nå har du fått legetime, så da finner de ut av det. Håper at blødningen avtar og at smertene ikke øker. Lykke til!

Anonymous poster hash: af125...218

Kan være du hadde tvillinger og mistet den ene. Det er mange svangerskap som starter med to, men så mister man den ene. Noen vet ikke om det, andre kan ha en blødning.

Skrevet

ÅHIMMEL !!!!!!!!!!!!!

Jeg valgte å ikke gå til lege igår. Grunn, fordi blødningen stoppet så og si. hadde bare litt, så vidt det var noe.

Men idag !!!!!! Idag, har det nesten "sprutet" nnår jeg har vært på do. Det begynte med at en liten "rund" klump datt ut. Ca 2 cm i diameter. før det, var det lite blødning. Men etter det startet det igjen. Da renner bokstaveligtalt ned i do.

Nå var jeg på do igjen, så kjente at noe rant, så ned i do, og det dryppet ikke, det rant.

Se for deg at du har skrudd av vannkrana, men den ble ikke helt stengt av. Og det drypper ikke fra kranen, men det renner hele tiden, en liten stråle. Slik var det.

Tok en graviditetstest tidligere idag, og den var NEGATIV!

Hjelp noen !?!?!?!?!?

TS

Skrevet

Høres ikke så bra ut, jeg ville nok tatt en tur til legen dersom det er rennende blod og du vet det ikke er mens!

Anonymous poster hash: a934b...027
  • Liker 1
Skrevet

Men har du noe svar på hva dette er??

Skrevet

Jeg er forresten ekstremt kvalm idag. vvært det i hele idag, men spyr ikke.

ts

Skrevet

Jeg håer på å få et svar her... :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...