Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Kjæresten og jeg har vært sammen i sju måneder.

Vi flyttet sammen for tre måneder siden og vi har det supert! :jepp:

Jeg har lyst til å være med ham resten av livet og lage en familie med ham,

jeg merker at han er rett for meg.

Jeg har veldig lyst på unger, men er redd for å ta det opp.

Er det for tidlig?

Vi er omtrent 30 år begge to

Anonymous poster hash: fbc90...7e8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, syns ikke det er for tidlig å ta opp. Det er jo sikkert en fordel å vite hvordan han står i forhold til det å få barn på et tidlig stadie.

• Liker 1
Skrevet

Dere har jo tross alt vært sammen en stund, og bor sammen nå. Så jeg synes det virker som en passende tid å ta opp temaet. I tillegg må jo det passe med tiden å få barn, og derfor er det sikkert lurt å begynne å snakke om det, slik dere kan planlegge litt :)

Vil jo ikke si at dere må starte å prøve nå, selv om du tar opp temaet.

Skrevet

Tusen takk for fine svar! Jeg merker at jeg har å lyst på barn nå og greier nesten ikke vente!

Så jeg er bare redd for at min overiver skal skremme.

Hvor tidlig tok dere opp spørsmålet?

Skrevet

Sju måneder? Og bare bodd sammen tre? Jeg syns det hørtes veldig tidlig ut...

Anonymous poster hash: b6509...146
  • Liker 13
Skrevet

Jeg tok opp dette før vi flyttet sammen. Jeg ville at vi skulle ha avklart at jeg vil ha barn, hvis vi holder sammen så blir han far. Men dere må også snakke om når, vi skulle jo gjøre ferdig utdannelse osv først.

• Liker 3
Skrevet

Helt fint å avklare hvorvidt man ønsker barn, men å begynne å lage dem er ALTFOR tidlig!!

• Liker 7
Skrevet

Når begynnte dere å prøve å lage barn?

Jeg vet bare at det tok veldig lang tid for min egen mor etter foreldrene mine begynte å prøve, tre år tror jeg. Jeg tenkte bare å lufte tanken på barn for ham, ikke at vi begynner nå. Uansett burde vi vente til neste vår, så jeg har et år etter jeg er ferdig utdannet.

Skrevet (endret)

For øvrig er det supertidlig å flytte sammen etter 4(!) mnd også... Ikke rart mange forhold går i stykker... Vær nå i alle fall så fornuftig å ikke få barn med en gang da. Mange har så ekstremt hastverk!

For å ta et eksempel fra min egen verden - i september eller oktober i fjor (altså et snaut år siden) tok en mann jeg har felles venner med kontakt med meg og bad meg ut og var tydelig interessert. Jeg avslo. Nå, som sagt et snaut år senere, har han flyttet sammen med, og venter barn med, kvinnen han møtte en måneds tid senere. Hun har i tillegg et barn fra før som også blir dratt inn i dette. Hva tenker folk med?

Endret av Riskjeks
  • Liker 5
Skrevet

Tusen takk for fine svar! Jeg merker at jeg har å lyst på barn nå og greier nesten ikke vente!

Så jeg er bare redd for at min overiver skal skremme.

Hvor tidlig tok dere opp spørsmålet?

Tokk opp baby tema allerde før vi var sammen.

Skrevet

Hvis det føles riktig så er det ikke noe og vente med.

Anonymous poster hash: 28641...44c

Skrevet

Vi har snakket flere ganger om barnoppdragelse og barn generelt i relevante situasjoner, men har ikke snaket om "våre" barn. Ikke planla og ikke diskuterte.

Nå har vi vært kjærester i 9 mnd, bor ikke sammen. Er 35 og 30, begge uten barn. Han spurte en gang om hvorfor jeg ikke hadde barn i tidligere forhold, men det var ikke riktig for meg å snakke om min eks, så samtalen var veldig kort. Nå føler jeg at jeg vil gjerne høre om hva han tenker om å ønske seg barn generelt. Om han vil... Men jeg tør ikke.

Han nevnte på 3 date at han ønsker seg en familie, seriøs forhold og barn, så det er ikke det jeg er i tvil om, men helst hva er hans tanker om å ha sine egne barn i fremtiden, litt mer konkrett.

Anonymous poster hash: 40c64...82a
  • Liker 1
Skrevet

Uff.. Hvis DU lurer på det er det noe som må tas opp. Det er DU og han i det forholdet. Når du trenger det så er det riktig tid.

Anonymous poster hash: f978e...a5c
  • Liker 1
Skrevet

For øvrig er det supertidlig å flytte sammen etter 4(!) mnd også... Ikke rart mange forhold går i stykker... Vær nå i alle fall så fornuftig å ikke få barn med en gang da. Mange har så ekstremt hastverk!

For å ta et eksempel fra min egen verden - i september eller oktober i fjor (altså et snaut år siden) tok en mann jeg har felles venner med kontakt med meg og bad meg ut og var tydelig interessert. Jeg avslo. Nå, som sagt et snaut år senere, har han flyttet sammen med, og venter barn med, kvinnen han møtte en måneds tid senere. Hun har i tillegg et barn fra før som også blir dratt inn i dette. Hva tenker folk med?

Fniiis :P mannen min og jeg kjøpte hus og flyttet sammen etter å ha vært kjærester i 3mnd. For OSS føltes det riktig og vi ønsket å satse.

Vet og forstår at folk rundt oss reagerte, men for oss har det gått veldig fint, vi er nå gift :)

Det med barn snakket vi om veldig tidlig, ikke for å lage barn der og da, men for å se hvordan hans fremtidsplaner var ift mine. Hadde det skremt han vekk så hadde han ikke vært rett for meg uansett :)

• Liker 1
Skrevet

En i vennekretsen min ble sammen med ei jente ( slutten av 20årene begge to)
De var sammen i 3mnd, så flyttet de sammen og forlovet de seg, så tok det 2mnd til, så ble hun gravid.. en måned etter det var kjent, så forlot hun ham for en annen.

Hvorfor har så mange så dårlig tid..

Men ja, nå var jo dette kanskje litt off topic.

• Liker 2
Skrevet

Fniiis :P mannen min og jeg kjøpte hus og flyttet sammen etter å ha vært kjærester i 3mnd. For OSS føltes det riktig og vi ønsket å satse.

Vet og forstår at folk rundt oss reagerte, men for oss har det gått veldig fint, vi er nå gift :)

Det med barn snakket vi om veldig tidlig, ikke for å lage barn der og da, men for å se hvordan hans fremtidsplaner var ift mine. Hadde det skremt han vekk så hadde han ikke vært rett for meg uansett :)

Hehe, visste noen måtte dra opp noen solskinnshistorier. Uansett hva du har opplevd (og dere har vel ikke rukket å være gift i 20 år enda tipper jeg :P ) så ender slike hastverksforhold veldig ofte i brudd.

• Liker 2
Skrevet

Hehe, visste noen måtte dra opp noen solskinnshistorier. Uansett hva du har opplevd (og dere har vel ikke rukket å være gift i 20 år enda tipper jeg :P ) så ender slike hastverksforhold veldig ofte i brudd.

Selvfølgelig har man ingen garanti for å holde sammen, men det har man ikke selvom man har vært sammen i 10år først heller :)

Jeg mener bare at for OSS føltes det riktig og det var nok ganske riktig valg av oss mtp omstendighetene også, hva andre mener om det bryr jeg meg fint lite om egentlig.

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan ikke forstå hvorfor det er for tidlig å ta opp TEMAET barn?? Du er 30 år gammel og dere bor sammen - det er da helt naturlig å snakke om dette? Jeg tok opp dette allerede på tredje daten jeg - at for min del ønsker jeg veldig å få barn EN GANG, og at hvis dette ikke var noe han kunne tenke seg var det bedre å få avklart det med en gang. Det betyr ikke at man skal kaste p-pillene ut av vinduet med det samme. Man må ikke være så redde for å snakke om de viktige tingene i livet synes jeg.

• Liker 4
Skrevet

Jeg og min samboer tok opp temat om barn etter 3 måneder, bare for å høre hvor vi sto i forhold til barn i fremtiden! Jeg haren datter fra før, å ønsket meg flere. I dag har vi vært kjærester i 3 år å har en sønn på 14 månder :) lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...