Gå til innhold

"bart" av fregner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så masse fregner på overleppa at det ser ut som en bart. Jeg hadde tenkt til å fjerne det med laser. Derfor ringte jeg nå nettopp for å bestille time, og fikk da vite at det må gjøres på høsten... Fillern!

De sier at man må unngå sol lenge etter laserbehandlingen. Derfor vil de ikke gjøre det nå.

Men de sa at de hadde en maske /serum eller noe sånt som jeg kan ta på overleppa så jeg ikke får så mye "bart".

Har noen av dere prøvd noe sånt? Fungerer det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig nødvendig? :o

Skrevet

Det blir bare mer og mer tydelig for hvert år.

Jeg så bilder av meg selv fra i fjor sommer, og det syntes helt tydelig...

Kanskje jeg er litt forfengelig, men jeg vil ikke ha bart!

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg tror Decleor har en slags olje som man bruker som en solkrem, for aa ungaa dette problemet. Jeg husker desverre ikke navnet, men du kan jo alltids hoere med en hudpleier... :)

Clea

Skrevet

Man kan bleke fregner noe med sitronsaft men det er jo ikke sikkert at dette fungerer på alle.

Og minniepus, hvis man har mange mørke fregner på overleppen så kan det faktisk se ut som en skikkelig bart- og det tror du ikke kan være til sjenanse for henne? Tåpelig spørsmål.

Skrevet

Tror nok minniepus "spurte" for å være snill. Er jo ikke sikkert andre tenker over det, og hun mente nok at hallingbrud blir like pen uansett.

Skrevet
Man kan bleke fregner noe med sitronsaft men det er jo ikke sikkert at dette fungerer på alle.

Og minniepus, hvis man har mange mørke fregner på overleppen så kan det faktisk se ut som en skikkelig bart- og det tror du ikke kan være til sjenanse for henne? Tåpelig spørsmål.

Jeg har et ansikt som ser ut som jeg har solt meg gjennom en sil selv, så jeg vet hva hun snakker om. :-x

Men det jeg lurer på er om det er nødvendig at vi skal drive å forandre på sånne ting hele tiden.

Som Lullu sier, jeg tror hun blir like pen uansett.

Skrevet

Takk for Decleor-tipset!

Skrevet

Blir de sterker på våren-sommeren? JEg har også fregner og nå er tida for at de bobler ut. Bruker du noen gang noe dekkkrem eller pudder? Det har jeg gjort men det er jo ikke særlig holdbart.

Men jeg trøster meg med at mange sier det er søtt med fregner...... :roll:

Skrevet

Jeg er stolt av fregnene mine jeg.

De er meg. :P

Skrevet

Jeg har noen små fregner på nesa, og ser at jeg har fått antydning til noen små fregner mellom nesa og munnen. (Ikke antydning til bart....enda) Vil det virke forebyggende å passe på å smøre disse områdene med solkrem, eller kommer fregnene uansett? Noen som vet?

Skrevet

Jeg har samme erfaring som deg, Smile. Dekkrem og pudder fungerer ikke særlig bra for å skjule fregnene...

I påsken begynte fregnene å komme tilbake for fullt. Jeg brukte høy faktor, men det har overhode ingen ting å si. De kommer i like stor grad uansett.

Jeg vil bare få si at jeg også syntes det er søtt med fregner...så lenge de holder seg på nesa/kinnene...

Skrevet

Jeg har også fregner i millionvis, og jeg må bare leve med dem de kommer uansett hva enn jeg gjør. Det er liksom blitt sånn jeg ser ut.

Skrevet

Ring en annen laserklinikk!

Det er ikke umulig å fjerne pigmentflekker nå, men det stemmer at høsten er en mer gunstig tid.

Dersom du velger å fjerne dem med laser på denne tiden, er det viktig at du unngår soleksponering i størst mulig grad i 4-6 uker etter behandlingen. Fordi det er umulig å holde ansiktet heeelt unna solen om våren, må du beskytte med HØY solfaktor når du er ute. Men vent altså med direkte soling i noen uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...