AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 I dag var jeg på samme sted som ekskjæresten min. Vi snakket ikke sammen, men jeg så han. Det er vel ca. to år siden jeg så han sist og vi har ikke hatt noen form for kontakt siden den gang. Jeg og eksen var sammen i noen år og han var bestevennen min. Vennskapsdelen av forholdet fungerte veldig godt, men selve forholdet var svært destruktivt. Jeg var dypt ulykkelig og jeg brøt ut etter noen år. Han tok det overraskende tungt og forsøkte å få meg tilbake en god stund etter at det ble slutt, men det var aldri aktuelt for meg. Jeg følte en enorm lettelse over at forholdet var over og jeg følte at jeg ble meg selv igjen. Livsglad og positiv! Etter bruddet har jeg aldri vært i tvil om at det var den rette avgjørelsen. Når han innså at jeg ikke kom til å komme tilbake brøt han kontakten fullstendig. Noe som også var helt OK for meg. Har selvfølgelig tenkt på han fra tid til annen, han var jo en stor del av livet mitt i lang tid, og det har vel vært tider hvor jeg har savnet vennskapet vi hadde, uten at jeg noen gang har ønsket meg tilbake til forholdet. I dag har jeg ny kjæreste som jeg har det veldig godt sammen med. Han er det mest fantastiske mennesket jeg noensinne har møtt og jeg klarer ikke se for meg et liv uten han. Dette er mannen jeg ønsker å gifte meg med. Jeg er forelsket og jeg har det godt. Men i dag så jeg altså eksen, og det var så utrolig rart. Jeg fikk en klump i magen og ble veldig stresset. Jeg føler meg jo helt ferdig med forholdet og jeg hadde aldri i verden gått tilbake uavhengig av mitt nåværende forhold, så hvorfor reagerer jeg på å se ham? Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette emnet. Jeg ble bare så overrasket over min egen reaksjon og lurer veldig på hvorfor? Anonymous poster hash: 738a5...db8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Fordi man kan ha følelser også for de man ikke vil være sammen med. Anonymous poster hash: 9be46...c44
Gjest anonym Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Fordi man kan ha følelser også for de man ikke vil være sammen med. Anonymous poster hash: 9be46...c44 Enig. Følelser kan blusse opp igjen. Ts: kan jeg spørre om hvordan og hvorfor forholdet var destruktivt? Så eksen din deg idag, og i tilfelle, hvordan reagerte han?
Gjest November Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 I dag var jeg på samme sted som ekskjæresten min. Vi snakket ikke sammen, men jeg så han. Det er vel ca. to år siden jeg så han sist og vi har ikke hatt noen form for kontakt siden den gang. Jeg og eksen var sammen i noen år og han var bestevennen min. Vennskapsdelen av forholdet fungerte veldig godt, men selve forholdet var svært destruktivt. Jeg var dypt ulykkelig og jeg brøt ut etter noen år. Han tok det overraskende tungt og forsøkte å få meg tilbake en god stund etter at det ble slutt, men det var aldri aktuelt for meg. Jeg følte en enorm lettelse over at forholdet var over og jeg følte at jeg ble meg selv igjen. Livsglad og positiv! Etter bruddet har jeg aldri vært i tvil om at det var den rette avgjørelsen. Når han innså at jeg ikke kom til å komme tilbake brøt han kontakten fullstendig. Noe som også var helt OK for meg. Har selvfølgelig tenkt på han fra tid til annen, han var jo en stor del av livet mitt i lang tid, og det har vel vært tider hvor jeg har savnet vennskapet vi hadde, uten at jeg noen gang har ønsket meg tilbake til forholdet. I dag har jeg ny kjæreste som jeg har det veldig godt sammen med. Han er det mest fantastiske mennesket jeg noensinne har møtt og jeg klarer ikke se for meg et liv uten han. Dette er mannen jeg ønsker å gifte meg med. Jeg er forelsket og jeg har det godt. Men i dag så jeg altså eksen, og det var så utrolig rart. Jeg fikk en klump i magen og ble veldig stresset. Jeg føler meg jo helt ferdig med forholdet og jeg hadde aldri i verden gått tilbake uavhengig av mitt nåværende forhold, så hvorfor reagerer jeg på å se ham? Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette emnet. Jeg ble bare så overrasket over min egen reaksjon og lurer veldig på hvorfor? Anonymous poster hash: 738a5...db8 Du nevner at forholdet med han var destruktivt og at du var dypt ulykkelig. Man kan få en reaksjon pga vonde ting som har skjedd langt tilbake i tid, ved å bli påmint det, som f.eks å se en person slik som du gjorde. Det samme kan skje ved luktinntrykk, lydinntrykk, m.m
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Jeg vet ikke om han så meg, men jeg tror det. Dette var på togstasjonen og han gikk og stilte seg et sted hvor det var litt unaturlig å stå, men som til gjengjeld var langt vekk fra der jeg sto.. Forholdet var destruktivt på den måten at personlighetene våre var svært forskjellige. Han var svært usosial, jeg er veldig utadvendt og glad i mennesker. Han var veldig humørsyk og satt for det meste foran PC'en og spilte. Han ville aldri være med ut sammen med andre. Han ville aldri være med på ferie/tur. Han ville aldri være med ut for å gå en tur eller på kino. Han ville i det hele tatt ikke gjøre noe annet enn å sitte foran PC'en. Han jobbet natt og hadde en døgnrytme som ikke lignet grisen. Sov fra 15/16- 21/22. Han aksepterte ikke at jeg laget middag mens han sov, fordi jeg vekket han. Han aksepterte ikke at jeg gjorde husarbeid da han sov fordi dette vekket han, men han kjeftet på meg når han våknet fordi jeg ikke hadde gjort nok. Jeg fikk ikke ha besøk i vår felles leilighet, fordi dette forstyrret han. Ikke kunne jeg snakke i telefonen heller, for da bråkte jeg for mye. Jeg fikk ikke ha gardinene oppe på stuen, fordi lyset gjorde at han ble for våken og ikke fikk sove når han la seg.. Dette er noen eksempler på hvorfor forholdet ikke fungerte. Jeg tror så gjerne dere har rett når dere sier at man kan ha følelser for en person man ikke vil være sammen med, men jeg tror ikke jeg har følelser for han. Jeg ønsker han alt godt og jeg håper livet hans også har blitt bedre etter at det ble slutt mellom oss. Jeg ble bare så overrasket over at jeg ble så stresset av å se ham som det jeg ble.. Egentlig burde jeg jo ikke følt noe som helst? Eller har jeg faktisk fremdeles følelser for ham?! Anonymous poster hash: 738a5...db8
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Egentlig burde jeg jo ikke følt noe som helst? Eller har jeg faktisk fremdeles følelser for ham?! Anonymous poster hash: 738a5...db8 Hva så om du har det? Det er da helt naturlig å ha følelser for både ekser og de man aldri ble sammen med. Følelser er bare følelser. Anonymous poster hash: 9be46...c44
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Kroppen husker. Ved å se han kan du ha blitt påmint de følelsene som du brukte å føle for han. Dette trenger ikke å bety at du føler noe for han i dag. Men det er det bare du som vet
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Hva så om du har det? Det er da helt naturlig å ha følelser for både ekser og de man aldri ble sammen med. Følelser er bare følelser. Anonymous poster hash: 9be46...c44 Jeg føler jo at det ikke er riktig overfor min nye kjæreste om jeg fremdeles har romantiske følelser for eksen. Men jeg tror ikke jeg har det. Nå når det har gått litt tid er følelsen i magen helt borte og jeg føler meg ikke lenger stresset.. Jeg tror jeg rett og slett bare fikk den reaksjonen fordi det er så lenge siden jeg har sett han og fordi jeg på ingen måte var forberedt på at jeg skulle treffe han. Anonymous poster hash: 738a5...db8
Gjest Carmen. Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Følte det samme da jeg så eksen etter 4 år, følte at følelsene bare dukka opp igjen.. Rart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå