Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjekket egentlig ikke om det allerede finnes noen sånn tråder. Så derfor laget jeg en. Jeg tenkte at vi kunne samle de beste skjønnhetstipsene våre her. Er det noe dere gjør for å få maks ut av et produkt? Har dere kanskje noen hjemmelagede skjønnhetstips. Skriv i vei, så samler vi de her.

Jeg kan begynne: dette er mine rutiner ved hårkur. Vasker håret to ganger med shampoo, pakker inn håret i håndkle trim det er gåndkletørt. Deretter påfører jeg hårkur, tar en tynn pose rundt og varmer med hårføner inni posen før jeg knytte igjen. Deretter varmer jeg litt til utenpå posen, og pakker hodet inn i ett håndkle. Lær det virke så lenge jeg gidder eller har ork til, før jeg skyller ut.

Kjører fuktighetskur hver uke, og fuktighet+proteinkur hver fjerde uke. Begge kurene er fra Redken. Denne metoden har gitt meg et helt annet syn på hårkur. Den fungerer virkelig dødsbra!

Noen andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ha 2 faste dager i uken hvor du gjør deg ekstra flid med pleie. Skrubb kroppen, file føttene , bruk kroppsolje i tillegg til bodylotion, peele ansiktet , legg på en maske osv. Det er deilig deilig . :sminkedokke:

Skrevet

Ha 2 faste dager i uken hvor du gjør deg ekstra flid med pleie. Skrubb kroppen, file føttene , bruk kroppsolje i tillegg til bodylotion, peele ansiktet , legg på en maske osv. Det er deilig deilig . :sminkedokke:

File føttene??

Anonymous poster hash: 91b05...4a4

Skrevet

File føttene??

Anonymous poster hash: 91b05...4a4

For de som synes det er viktigere å ha babymyke føtter enn å kunne gå barbeint uten å vri seg i smerte.

Anonymous poster hash: 94799...961

Skrevet

- Bruk en hårolje mot tørre hårspisser, så unngår du at håret blir statisk.
- Bruk ekstra god tid når du skal forme øyenbrynene dine. Fine øyenbryn gir et mer våkent ansikt, og du kan se helt annerledes ut med riktig form for ansiktet ditt.
- Dipliner over de øvre øyenvippene gir et mer våkent blikk, og øyenvippene dine ser fyldigere ut.
- Unngå maskara på de nedre vippene, det gir bare et mer tungt og trøttende blikk.

Anonymous poster hash: de207...cf2
Skrevet

Det er mange slike tråder, men det kan jo være kjekt med noen nye :)

Jeg tror kanskje jeg klarer å velge ut et definitivt tips, men om jeg skal plukke ut de viktigste så må det bli:

Velstelte øyenbryn. Verken 90-talls syltynne øyenbryn eller siste årets kjempestore, bustete øyebryn er noe spesielt kledelig på de fleste. Finn noe som passer ditt ansikt og pass på å holde de ved like.

Alle kler foundation (enten flytende eller pudderform), blush og mascara

Er du dårlig på hår og firsyrer, og har helt vanlig hår uten spesielt med krøller eller noe annet, skaff deg en rettetang og gå over kjapt med den når du vil føle deg ekstra fin (eller så ofte du vil), det er en enkel metode for å se freshere ut, klippen/frisyren kommer ofte bedre frem og håret ser mer glasfullt ut,

Bruk concealer på kvisene etter at du har tatt på foundation, og klapp den forsiktig på. Forsøker du å gni den på, eller tar den på før foundationen blir den bare gnidd av igjen.

Anonymous poster hash: c9a34...000
  • Liker 1
Skrevet

For de som synes det er viktigere å ha babymyke føtter enn å kunne gå barbeint uten å vri seg i smerte. Anonymous poster hash: 94799...961

Forskjell på å file føttene med en fotfil og raspe de til blods.

• Liker 5
Skrevet

Se fresh og våken ut: concealer under øynene og inne i øyekroken. Ton godt ut i kantene.

Skrevet

- Jeg vasker alltid håret to ganger med shampoo. Ettersom jeg har langt hår bruker jeg bare balsam fra ørene og nedover. Om jeg vil ha ekstra glans til håret skyller jeg det i eddikvann; 2 ss eplecidereddik og 1 l kaldt vann.

- Jeg syns jeg fikk penere øyne da jeg oppdaget eyeliner.

- Markerte øyenbryn er fint, men vær forsiktig. Less is more!

- For å få pen hud drikker jeg mye vann og tar tran og nattlysolje. Jeg vasker ansiktet hver morgen og hver kveld, bruker toner og serum+fuktighetskrem. Jeg bruker hjemmelaget toner; vann, eplecidereddik og tetreolje.

- Jeg er litt nøye med sminkefjerneren for jeg liker ikke å bruke alkohol rundt øynene, kokosnøttolje fjerner alt på ett blunk!

Anonymous poster hash: d5ed6...22e
Skrevet

Og den beste sminken for min del:

- Telescopic mascara fr L`oreal og hypnose Lancome gir de lengste og fyldigste vippene.

- L`oreal 235 nude og MAC Hue er supre leppestifter for den som liker nude farge.

- Chanel har ekstremt god sminke, særlig leppestifter, eyelinere og øyenskygge.

Skrevet

- Jeg vasker alltid håret to ganger med shampoo. Ettersom jeg har langt hår bruker jeg bare balsam fra ørene og nedover. Om jeg vil ha ekstra glans til håret skyller jeg det i eddikvann; 2 ss eplecidereddik og 1 l kaldt vann.

- Jeg syns jeg fikk penere øyne da jeg oppdaget eyeliner.

- Markerte øyenbryn er fint, men vær forsiktig. Less is more!

- For å få pen hud drikker jeg mye vann og tar tran og nattlysolje. Jeg vasker ansiktet hver morgen og hver kveld, bruker toner og serum+fuktighetskrem. Jeg bruker hjemmelaget toner; vann, eplecidereddik og tetreolje.

- Jeg er litt nøye med sminkefjerneren for jeg liker ikke å bruke alkohol rundt øynene, kokosnøttolje fjerner alt på ett blunk!

Er det alkohol i sminkefjerner?

Skrevet

Er det alkohol i sminkefjerner?

Ja.

Skrevet (endret)

Jeg er av de som ikke kan fordra å bruke primer under foundation eller pudder. Men samtidig, har en håpløs blandingshud der ingen ting sitter særlig lenge eller fint uten.

Så jeg prøvde med AloeVera-gel isteden. Det funker dårlig under foundation, men:

AloeVera-gel under pudder (bruker Clinique sin Almost Powder Makeup) er en vinner. Det ser mer naturlig ut enn noen av de andre alternativene, huden tøker ikke ut eller fetter og det sitter på like mange timer som med primer.

Tynt, eller litt tykkere, lag med AloeVera-gel rett på etter rensing som får tørke nesten helt før pudring gir det beste resultatet, men om du vil teste, prøv deg litt frem. For tykt lag kan klumpe litt så tynt eller mellomtykt er det beste.

Det nesten aller beste er på kvelden når det skal av og man ikke føler at huden er "kvelt", pluss at aloevera jo er naturlig og oppbyggende for huden i seg selv :)

Endret av Flair
  • Liker 1
Skrevet

Av aloe vera gel blir man jo helt stiv i maska, kan ikke skjønne at pudder "fester" seg på det......

Skrevet (endret)

Av aloe vera gel blir man jo helt stiv i maska, kan ikke skjønne at pudder "fester" seg på det......

Stivheten forsvinner ganske raskt.

Nei det fester seg ikke så godt om aloeveraen er helt knusktørr først, derfor det er lurt å påføre pudderet før det er helt tørt, da sitter det meget bra og i mange timer.

Endret av Flair
Skrevet

L'occitane Sheabutter for slitte hårtupper!

Og når jeg tar hårkur bruker jeg samme metode som en over her, med plastpose under håndkle et par timer.

Skrevet

Mye vann, og mye fet mat, avokado hver dag, rød fisk, nøtter og oljer.

Jeg ser tydelig forskjell på huden i de periodene jeg spiser og drikker riktig. Det selv om jeg bruker dyre og tilpassede produkter og er flink på renserutiner.

Videre er en god primer et av mine viktigste tips. Det jevner ut linjer, fjerner porer og gjør at sminken sitter fint hele dagen,

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...