Gå til innhold

Hjelp til fargevalg av loftstue!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal pusse opp loftstua som skal brukes som hjemmekino med lave sitteplasser siden det er lavt og skrått tak.

Trenger litt innspill og hjelp til å velge riktig farge på veggen.

Har selv tenkt å male taket i hvitt, og veggene i lys grå. Men hvilken nyanse vet jeg ikke.

Det er også så vanskelig å finne gardiner som passer til både døra og de små vinduene.

Jeg vil være STOR takknemlig for tips og råd til fargen på maling, gardiner, belysning, pynt og dekor........

Legger ved bilde av loftstue som står klar til fornyelse.

post-6669-0-59433800-1379251477_thumb.jp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som hadde blitt fint i de vinduene der er plissegardiner for skråvinduer, men de må nok spesialbestilles for dine mål. Se side 14 i denne katalogen: http://www.weba.no/dokumenter/09.standard_solavskjerming_2012.pdf

Hvitt tak er en "selvfølge", og grå vegger er pent. Hva med fargen "Kalkgrå" fra Jotun's sortiment?

Belysning - hvite spotskinner og dimmer :)

Pynt: Drit i det :P

Skrevet

Det som hadde blitt fint i de vinduene der er plissegardiner for skråvinduer, men de må nok spesialbestilles for dine mål. Se side 14 i denne katalogen: http://www.weba.no/dokumenter/09.standard_solavskjerming_2012.pdf

Hvitt tak er en "selvfølge", og grå vegger er pent. Hva med fargen "Kalkgrå" fra Jotun's sortiment?

Belysning - hvite spotskinner og dimmer :)

Pynt: Drit i det :P

Tusen takk Martinus for svar.

Er fortsatt åpen for flere forslag:) kom igjen jenter!

Er det virkelig ingen tips til dekorasjon, pynt....... Link til noen nettsider som dere anbefaler.

Skrevet

Kalkgrå er en veldig fin gråfarge, jeg har selv malt et rom med skråtak i den fargen. Jeg ville nok ikke gjort det igjen, da det har lett for å bli litt mørkt i rom hvor det ikke kommer inn masse lys. Men er det snakk om et kinorom kan det kanskje bli fint med en såpass mørk gråfarge? Også siden det er såpass mye tak.

En fin og lys greige/grå som gir lunhet er Hvit Lin. Vil du ha hakket lysere er Tudor fin. Listverk og tak ville jeg malt i Klassisk Hvit. Klassisk Hvit passer til alle de nevnte.

Ville brukt Pinterest for å finne inspirasjon. Har blant annet sett at folk ha brukt paller og masse puter og pledd som en rimelig løsning i et kinorom.

Skrevet

Det er helt umulig å anbefale farge her! Ta med deg sånne prøvestriper hjem og sjekk hva som passer til lyset i rommet. Vi hadde en favorittfarge på kjøkkenet i vår gamle leilighet, ville ha den samme fargen i den nye leiligheten, men oppdaget at den så helt annerledes ut fordi det nye kjøkkenet var en smule mer sydvendt enn det første.

Dropp gardiner. Sørg for å male vinduskarmene i samme farge som skråtaket. Ha møbler, gulv og vegger i samme nyanse. Da får rommet mest luft. Og om TVn er svart, bygger du den inn i en boks i samme nyanse som resten. Store svarte TV er ser ille ut i små rom.

Anonymous poster hash: e8c79...6ca
Skrevet

Dropp gardiner. Sørg for å male vinduskarmene i samme farge som skråtaket. Ha møbler, gulv og vegger i samme nyanse. Da får rommet mest luft. Og om TVn er svart, bygger du den inn i en boks i samme nyanse som resten. Store svarte TV er ser ille ut i små rom. Anonymous poster hash: e8c79...6ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...