AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg har siden 1.august jobbet i et vikariat.Jeg har i første omgang kontrakt ut året med muntlig forlengelse t.o.m mars, evt lengre avhengig av om personen jeg er vikar for ønsker utvidet permisjon eller ikke. Jeg og min samboer ønsker nå å bli gravid. Dersom dette skjer relativt fort vil den lille komme i løpet av juni/juli. Jeg lurer dermed på hva mine rettigheter er i fht økonomi. Anonymous poster hash: 4b734...f59
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 For å få foreldrepenger må du ha jobbet i minst 6 av de 10 siste mnd og ha tjent minst 0.5 g omregnet til årsinnntekt (rundt 43 000 kr). M.a.o er du avhengig av å få forlengelse t.o.m mars for å ha noen mulighet for å få foreldrepenger.... Har du ikke rett på foreldrepenger kan du søke engangsstønad på litt over 35 000 kr... Anonymous poster hash: 67451...ad1
Aomame Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Dagpenger regnes inn som inntekt som gir grunnlag for foreldrepenger. Så dersom du ikke får ytterligere forlengelse eller ny jobb før du skal ut i permisjon så har du allikevel rett på foreldrepenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå