Vala Skrevet 10. juni 2002 #1 Skrevet 10. juni 2002 Videresender dette spørsmålet fra min tremenning fra Canada, håper noen kan svare da jeg ikke kjenner til denne skolen selv. "Do you know much about the Norwegian School of Business and Economics (NHH) in Bergen? I am looking at taking my Master's there starting September 2003."
Gjest Anonymous Skrevet 10. juni 2002 #2 Skrevet 10. juni 2002 Send henne denne linken: http://www.nhh.no/index-e.html Der er info om NHH på engelsk, så kan h*n sjekke selv.
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2002 #3 Skrevet 11. juni 2002 Jeg går der ikke selv, men kjenner jo skolen godt på rykte. NHH er anerkjent, har en flink fagstab og er en veldig "ordentlig" skole. Men masterprogrammet er jo ikke hva de er kjente for. Jeg vet at BIs master(e) er rangert høyere, de kom med på top 100 listen i fjor. Så det spørs vel hva tremenningen din synes er viktig, altså om det er beliggenhet eller rykte som er viktig.12
Vala Skrevet 11. juni 2002 Forfatter #4 Skrevet 11. juni 2002 Heisann, og takk for svar! Tremenningen min er halvt norsk, men hun er lite kjent her og snakker ikke norsk. Hovedgrunnen til at hun vil studere her er at hun vil se hvordan det er å bo i Norge. Jeg tror det hun lurer mest på er hva slags studentmiljø som finnes, hvordan hun vil bli tatt i mot som student fra utlandet, hva slags rykte skolen har, hvordan det er i Bergen.. Sånne ting. Tror hun kjenner til hva selve studiet går ut på. Tar gjerne i mot flere opplysninger!1212[ Dette Innlegg er endret av: Vala den 2002-06-12 00:42 ]
Gjest Anonymous Skrevet 12. juni 2002 #5 Skrevet 12. juni 2002 Jeg har mange venner som studerer ved handelshoyskolen. De fleste trives veldig godt, særlig de som er jenter..... 70% av elevene er nemlig gutter!!!!! Miljøet kan virke noe sossete, og mange av studentene vil bli oppfattet som blærete. Det er mange som går i skjorte og slips/ skjørt og bluse på skolen. Mange av studentene engasjerer seg i studentorganisasjoner/ foreninger, og dette er visst en stoor fordel om man ønsker å komme i kontakt med folk. Mine venner synes at Bergen er en koselig, men kjedelig by....
diddi Skrevet 12. juni 2002 #6 Skrevet 12. juni 2002 Jeg har flere venner som har stortrivdes på NHH og i Bergen. De har skrytt mye av studentmiljøet, som de også har vært mye engasjert i. De snakker stadig om Bergen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå