AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 Jeg laster ned filmer fra piratebay.org og vil lære meg hvordan man ser på navnet til en torrent at den har undertekster uten å måtte gå inn på hver enkelt og så bla nedover for å se dette. Forslag? Anonymous poster hash: 49ca6...7b7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Det er vel enten å søke etter "[språk] subtitles" eller lese utleggerens informasjon om filmen. Enten ligger undertekst som en egen fil sammen med filmen, eller så er teksten hardkodet inn i filmen. Anonymous poster hash: a17ea...1e4
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Det er vel enten å søke etter "[språk] subtitles" eller lese utleggerens informasjon om filmen. Enten ligger undertekst som en egen fil sammen med filmen, eller så er teksten hardkodet inn i filmen. Anonymous poster hash: a17ea...1e4 Ja det vet jeg, men jeg tenkte på å se på listen av forskjellige versjoner av filmen, om hvilken av dem som har tekst bare ved å se på navnet. Om det var noe spesielle bokstaver som viser at den har tekst. Så jeg slipper å gå igjennom en og en på listen og se hva som har tekst.. Anonymous poster hash: 49ca6...7b7
Gjest Sakone Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Ja det vet jeg, men jeg tenkte på å se på listen av forskjellige versjoner av filmen, om hvilken av dem som har tekst bare ved å se på navnet. Om det var noe spesielle bokstaver som viser at den har tekst. Så jeg slipper å gå igjennom en og en på listen og se hva som har tekst.. Anonymous poster hash: 49ca6...7b7 Nei det er nok ikke mulig. Det kan selvfølgelig hende at noen har lagt inn "Subbed" eller noe i tittelen. Men som regel må du gå inn på den, se om .srt/.sub eller lignende er med i filen, eller se om det står i beskrivelsen at den er tekstet.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Nei det er nok ikke mulig. Det kan selvfølgelig hende at noen har lagt inn "Subbed" eller noe i tittelen. Men som regel må du gå inn på den, se om .srt/.sub eller lignende er med i filen, eller se om det står i beskrivelsen at den er tekstet. Men da vet jeg, tusen takk Anonymous poster hash: 49ca6...7b7
-Jiinxs- Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Windows Media Classic har en egen funksjon hvor den henter subs ifra en database. Veldig greit om det ikke følger med en sub fil.
Lutetium 71 Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Windows Media Classic har en egen funksjon hvor den henter subs ifra en database. Veldig greit om det ikke følger med en sub fil. Media Player Classic og VLC har også denne funksjonen. En viktig ting å passe på om man laster ned subs, er at framerate på filmen og framerate på underteksten er den samme (det er ofte snakk om 24 (23.976) og 30fps).. Ellers vil de to komme helt ut av sync etter kort tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå