Gå til innhold

Fikk symbolsk konfirmasjonsgave-sint

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde konfirmasjon og hadde ønsket meg en del ting, jeg fikk et kort av tanten min der det sto at gaven var blitt gitt til redd barna på vegne av meg. Jeg er skikkelig sint akkurat nå og føler at tanten min ikke brydde seg om mine ønsker. Hva synes dere jeg skal gjøre?

-jente 15

Anonymous poster hash: 63343...939

Videoannonse
Annonse
Skrevet

TS her

Men alle kusinene og fetterene mine har fått 5k hver

Skrevet

Jeg synes ikke du skal gjøre noe som helst.

Tanten din valgte å se bort fra din ønskeliste, og det har hun full rett til å gjøre, det er ingen plikt å følge en ønskeliste.

• Liker 31
Skrevet

Du skal ikke gjøre noe som helst.

• Liker 6
Skrevet (endret)

TS her

Men alle kusinene og fetterene mine har fått 5k hver

Dine kusiner og fettre er vel da din tantes barn regner jeg med? Eller så er de nieser/nevøer hun har ekstremt god kontakt med.

Forskjellsbehandling er aldri bra hvis det er det som har skjedd her, men det er likevel ingenting du kan gjøre med det.

Endret av Spirula
  • Liker 14
Skrevet

Jeg synes ikke du skal gjøre noe som helst.

Tanten din valgte å se bort fra din ønskeliste, og det har hun full rett til å gjøre, det er ingen plikt å følge en ønskeliste.

Ts igjen

Men søstera mi og alle kusinene og fetterene mine fikk 5 k

• Liker 1
Skrevet

Dine kusiner og fettre er vel da din tantes barn regner jeg med? Eller så er de nieser/nevøer hun har ekstremt god kontakt med.

Forskjellsbehandling er aldri bra hvis det er det som har skjedd her, men det er likevel ingenting du kan gjøre med det.

Nei tanten min er barnløs og nei de andre kusinene og fetterene mine har like mye om ikke mindre kontakt med tanten min

Skrevet

Kanskje tanten din ikke liker deg?

Uansett er det ikke noe du kan gjøre med dette. Livet er urettferdig.

Anonymous poster hash: 01fe0...7f0
  • Liker 19
Skrevet

Ts igjen

Men søstera mi og alle kusinene og fetterene mine fikk 5 k

Som jeg sa, forskjellsbehandling er aldri greit, og siden jeg har opplevd slik forskjellsbehandling selv, har jeg forståelse for at du er skuffet, men det er likevel veldig lite du kan gjøre med det.

Og en liten tanke, du tror ikke tanten din kanskje lurer deg litt, for å se om du blir sur, og krever å få det samme som alle andre?

Dette kan hun gjøre hvis hun oppfatter deg som kravstor, og har lyst til å gi deg en lærepenge.

(I så fall er det veldig stygt gjort, men jeg kjenner noen som har gjort det samme!)

• Liker 2
Gjest Lonely September
Skrevet

Du kan jo ta deg sammen for det første. Men jeg synes jo også det er rart hvis hun ga andre gaver til de andre i familien din, mens hun valgte å gi penger til redd barna i gave til deg. På den andre siden kan det være at hun har oppfattet deg som kravstor og bortskjemt og derfor ville lære deg at andre kan trenge gaver mer enn deg?

Du fikk jo sikkert en del fine ting av de andre i familien?

Som de andre påpeker er ønskelister nettopp ønsker og ikke krav.

Kravstor og bortskjemt? Jeg jobber deltid i helgene og skal begynne å spare til bolig og ville bruke de 5 k som startbeløp

Gjest Lonely September
Skrevet

Der glemte jeg anonymknappen ja, men jeg snakker på vegne av min datter

Skrevet

Kravstor og bortskjemt? Jeg jobber deltid i helgene og skal begynne å spare til bolig og ville bruke de 5 k som startbeløp

5000 du hadde fått gratis som gave.

Anonymous poster hash: 7b063...31d

• Liker 5
Skrevet

Jeg sa ikke at du var det, jeg sa at det kan hende tanten din oppfatter deg som kravstor og bortskjemt. Selv har jeg også måttet jobbe hele veien ved siden av studiene uten at jeg forventet å få pengesummer av den utvidede familien av den grunn.

• Liker 3
Gjest Lonely September
Skrevet

Jeg sa ikke at du var det, jeg sa at det kan hende tanten din oppfatter deg som kravstor og bortskjemt. Selv har jeg også måttet jobbe hele veien ved siden av studiene uten at jeg forventet å få pengesummer av den utvidede familien av den grunn.

er det så rart at hun forventet det når både søstren hennes og kusinene og fetterene hennes fikk den summen i konfirmasjonsgave
Skrevet

er det så rart at hun forventet det når både søstren hennes og kusinene og fetterene hennes fikk den summen i konfirmasjonsgave

Har du spurt tanten hvorfor konfirmanten fikk en annen gave enn de andre?

Anonymous poster hash: 7b063...31d

• Liker 4
Skrevet

Der glemte jeg anonymknappen ja, men jeg snakker på vegne av min datter

Ok, da kan jeg svare på en litt annen måte, hva kan du/dere gjøre?

Du kan fortelle søsteren din at du ikke liker forskjellsbehandlingen, men jenta bør ikke gjøre noe som helst.

Jeg har forståelse for forventningen, og som sagt har jeg forståelse for skuffelsen, urettferdighet er aldri lett å takle, men ut over det er det ikke et krav å gi likt til alle.

Søsteren din bør ikke forvente et godt forhold til sin niese framover da.

• Liker 20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...