Gå til innhold

Misbruk av kortopplysninger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk nettopp en telefon fra banken om at noen hadde forsøkt på bruke mine VISA-opplysninger på et hotel i USA. Så nå sitter jeg her å prøver finne ut hvor opplysningene er lekket.

I det siste har jeg nettshoppet fra, så vidt jeg kan huske, fra iherb, feelunique, wiggle + en masse fra ebay, men det har vært gjennom paypal.

Er her andre som har opplevd lignende i det siste, og har handlet fra de samme steder?

Anonymous poster hash: fa1f1...c13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror kanskje du hadde fått bedre respons hvis du ikke postet i Velvære, hud, hår og kosmetikk. Prøv Forbruker og økonomi. Veldig kjedelig at sånt skjer. Håper du finner ut av det og hva som eventuelt gikk galt så opplysningene kom ut. :troest:

Skrevet

Jeg fikk nettopp en telefon fra banken om at noen hadde forsøkt på bruke mine VISA-opplysninger på et hotel i USA. Så nå sitter jeg her å prøver finne ut hvor opplysningene er lekket.

I det siste har jeg nettshoppet fra, så vidt jeg kan huske, fra iherb, feelunique, wiggle + en masse fra ebay, men det har vært gjennom paypal.

Er her andre som har opplevd lignende i det siste, og har handlet fra de samme steder?

Mest sannsynlig er det ett sted du har handlet hos for en god stund siden, og ikke nylig. Jeg opplevde at mine kortopplysninger ble stjålet fra mineral hygienics.

Skrevet

Mest sannsynlig er det ett sted du har handlet hos for en god stund siden, og ikke nylig. Jeg opplevde at mine kortopplysninger ble stjålet fra mineral hygienics.

Dem hadde jeg glemt!! Bstilte der fra for et par mnd siden. Men hvis det er der fra, og det er lenge siden du bestilte, burde de jo virkelig fått orden på tingene.

Skrevet

Dem hadde jeg glemt!! Bstilte der fra for et par mnd siden. Men hvis det er der fra, og det er lenge siden du bestilte, burde de jo virkelig fått orden på tingene.

Ja, hvis jeg noegang skal bestille fra dem igjen skal jeg bruke paypal.

Skrevet

det kan også være noen som har hacket deg....jeg har 2 pcer. hacket den ene med den andre. og jeg kunne se alt. om jeg satt på nettbanken feks kunne jeg se passord og alt. kan også se alle passordene jeg noen gang har brukt på pcen. (jeg har ikke til hobby å hacke folk eller meg selv,bare kom ikke inn på pcen.)

Anonymous poster hash: ec42b...907
Skrevet

Jeg har også handlet fra Mineral Hygienics (første gang) noen uker etterpå forsvant ca. 1500,- fra kontoen. Banken ringte heldigvis, men vi klarte ikke å stoppe det. Det tar jo ukevis å få igjen pengene! :-(

Men aner jo ikke om det er via MH, men siden dere også se opplevd det mistenker jeg at det er grunnen. Skikkelig kjipt, for nå aner jeg ikke om jeg tør å bestille derfra igjen...

Skrevet

Jeg har også handlet fra Mineral Hygienics (første gang) noen uker etterpå forsvant ca. 1500,- fra kontoen. Banken ringte heldigvis, men vi klarte ikke å stoppe det. Det tar jo ukevis å få igjen pengene! :-(

Men aner jo ikke om det er via MH, men siden dere også se opplevd det mistenker jeg at det er grunnen. Skikkelig kjipt, for nå aner jeg ikke om jeg tør å bestille derfra igjen...

Du kan bruke paypal, det er tryggere :)

Skrevet

Jeg pleier stortsett alltid å bruke paypal, men det er ikke alltid nettbutikken har det. Rart at jeg ikke brukte det der, om de har! :-)

Skrevet

Jeg pleier stortsett alltid å bruke paypal, men det er ikke alltid nettbutikken har det. Rart at jeg ikke brukte det der, om de har! :-)

De har det, du kan jo sjekke mail eller nettbank om du brukte det eller ikke :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Gammel tråd, men tok du noengang kontakt med Mineral Hygienics?

Dette er et av mine favorittmerker, men jeg mistenker også at kredittkortopplysningene mine ble stjålet derfra en gang. Det var omtrent på det tidspunktet denne tråden var aktiv sist, muligens en måned før. Husker jeg var på moltetur da banken ringte... Jeg har heldigvis grense på 5000 på mastercardet, så de hadde ikke fått betalt flytur og hotell som de prøvde på (hver på ca 13 000), men utrolig ekkelt!

Uansett, jeg mistenkte at det var på MH det ble stjålet, ettersom jeg akkurat hadde begynt å bruke kortet selv om jeg har hatt det i flere år. Men siden jeg ikke visste, så turte jeg ikke ta kontakt med dem... Nå er jeg imidlertid sikker! Burde jeg sende en tilbakemelding til dem på det?

Anonymous poster hash: d9f60...fd3

Skrevet

Forrige AB her. Jeg har hatt kontakt med MH og de sier de har sjekket ut alle muligheter etter at jeg sa fra om dette. I følge det kan det umulig ha vært der informasjonen ble stjålet. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men fikk i alle fall følelsen av at de tok det veldig alvorlig. Ringte meg opp bare minutter etter at jeg sendte epost. Jeg kommer nok til å handle der igjen, men bruker Paypal.

Anonymous poster hash: d9f60...fd3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...