AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #1 Skrevet 15. september 2013 http://www.klikk.no/foreldre/gravid/article853101.ece Jeg likte denne artikkelen. Linn har gjort en kjempejobb med å trene og holde seg sunn og frisk igjennom hele graviditeten og etterpå. Det er jo sunn fornuft å trene når man er gravid. Og hun ser superflott ut. Og så leser man hele artikkelen og ender opp på kommentarfeltene i bunnen. Jeg blir bare sittende å himle med øya her. Ser for meg at de sutredamene her, er de som bruker graviditeten til å tillate seg selv å bli kvapsete og overvektig. At de er de som alltid drar frem "etter graviditeten"-kortet om magen er stor og slapp f.eks. De er i hvert fall veldig flinke til å dra frem forskjellige unnskyldninger. Anonymous poster hash: 9b046...f73 2
encore Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Ser ut som kommentarfeltet er fjernet? Eller er det bare firefox som blokker noe hos meg, kanskje?
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Joda, men du skjønner vel det at selv om dette gikk for Linn, så er det ikke alle gravide som er i form til å trene så hardt under svangerskapet eller rett etter? Man er ikke sutredamer som skylder på gravidtiteten for det om.. Anonymous poster hash: 1e953...a96 7
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Har Firefox selv og jeg ser kommentarfeltet. Det påpekes i artikkelen at f.eks kvalmen reduseres ved trening. Jeg kjenner flere, som har trent godt under svangerskap og de har helt klart hatt en lettere graviditet. Selv hun ene, som slet veldig med bekkenløsning fant måter å trene på, som gjorde at bekkenløsningen ble holdt bedre i sjakk. Uten trening hadde hun vært tilnærmet sengeliggende. Anonymous poster hash: 9b046...f73
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Jeg syns det er flott at mange klarer å holde seg i form både under graviditeten og som nybakt mamma. Men jeg syns ikke slike artikler er utelukkende positive. Mange har ikke mulighet, energi eller er i fysisk stand til å trene verken under eller rett etter graviditeten, og det er viktig at disse ikke føler seg mislykket. Jeg syns det skal være lov til å bare nyte det å være mamma også, uten å bli stemplet som feit og lat. 5
Salmonella Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Trening har nærmest blitt ett samfunnsmessig krav. Gir meg enda mindre lyst til å trene kjenner jeg. Jeg vil trene fordi jeg har lyst, ikke fordi folk roper at nå må folk trene fordi de er så dvaske og fordi de benytter seg av dårlige unnskyldninger for å ikke trene. 4
The Kitten Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Ser ut som kommentarfeltet er fjernet? Eller er det bare firefox som blokker noe hos meg, kanskje? Kommentarfeltet funker hos meg. Bruker chrome da.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #8 Skrevet 15. september 2013 Etter hva jeg har skjønt er sporene etter en graviditet veldig individuelt. Om huden ikke trekker seg sammen og om man ender opp med masse strekkmerker, har trening ingen betydning. Og om man revner under fødsel, får et handicapped barn kan trening gjøre lite fra eller til i strebenen etter det perfekte liv. Er flertallet av unge kvinner så overfladiske i dag? "- Er det å gå gravid en unnskyldning for å ikke trene?" Hvis man opplever trening som bare noe negativt, er det et stort problem i seg selv. Er budskapet at trening er fælt, men at man må for å oppnå en bra kropp? Og med en mave som linn? Damebladet og nettstedet som klikk.no skriver jo for hjernedøde kvinner. Jeg syns slike atikler som denne er udelt negativte. Hun har trent to ganger om dagen, før hun ble gravid! Skal det være et ideal? En syk, syk verden! Æsj for et samfunn vi har fått. Anonymous poster hash: 76166...5ef 2
FantasDick Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Om man ikke har lyst/gidder å trene, værsågod, men sånn som mange av de kjerringene i kommentarfeltet under artikkelen holder på.. Jeg blir flau og oppgitt. Noen trenger tydeligvis å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. 1
Gjest abcdefgh Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Jeg syns det er flott at mange klarer å holde seg i form både under graviditeten og som nybakt mamma. Men jeg syns ikke slike artikler er utelukkende positive. Mange har ikke mulighet, energi eller er i fysisk stand til å trene verken under eller rett etter graviditeten, og det er viktig at disse ikke føler seg mislykket. Jeg syns det skal være lov til å bare nyte det å være mamma også, uten å bli stemplet som feit og lat. Dette synes jeg blir litt slik at vi mennesker er svak og må skåne hverandre for ulikheter slik ikke noen skal føle seg utenfor. Folk er forskjellig! Hun har hatt god helse , gjort en god jobb med trening og ser veldig bra ut etter fødsel! Creds til hun ! Noen som har hatt helseproblemer under graviditet skal ikke føle seg mislykket fordi..
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Dette synes jeg blir litt slik at vi mennesker er svak og må skåne hverandre for ulikheter slik ikke noen skal føle seg utenfor. Folk er forskjellig! Hun har hatt god helse , gjort en god jobb med trening og ser veldig bra ut etter fødsel! Creds til hun ! Noen som har hatt helseproblemer under graviditet skal ikke føle seg mislykket fordi.. Ja, jeg syns også det er flott at hun er i form og at hun trener og er fornøyd med kroppen sin. Det unner jeg alle. Men ofte i slike artikler så blir andre gravide/mammaer som ikke trener fremstilt som late. Hun sier at det ikke finnes unnskyldninger for å ikke trene og at det handler om prioriteringer. Men ikke alle kan, eller ønsker, å prioritere trening på den måten hun har gjort. Poenget er at hennes livsstil blir fremstilt som det eneste idealet som alle burde strebe etter. Men det må være lov til å ikke ville trene også. 2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Om man ikke har lyst/gidder å trene, værsågod, men sånn som mange av de kjerringene i kommentarfeltet under artikkelen holder på.. Jeg blir flau og oppgitt. Noen trenger tydeligvis å rakke ned på andre for å føle seg bedre selv. Mitt poeng med tråden også. De slenger dritt og er ufine fordi de selv ant ikke gidder å gjøre noe med saken. Flinke folk rakker ikke ned på sløve folk, i samme grad som at sløve folk rakker ned på de som er flinke. Anonymous poster hash: 9b046...f73
sol87 Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Jeg kan vel bare opplyse om at trening alene ikke har mye å si for vektnedgang. Da må man spise mindre enn man forbrenner. Sånn er det. Når det gjelder tiden etter fødsel og graviditet, så skjønner jeg at folk reagerer. Det skal nærmest være et krav å ha eksakt den samme kroppen etter graviditet som før. Mange mennesker opplever en sterk omveltning etter en graviditet. Det er mye nytt og ukjent, og da er kanskje ikke alle i stand til å tenke på egen kropp og vekt først. Dessuten går mange naturlig ned i vekt på grunn av amming, men heller ikke det gjelder for alle. La nå folk være den de er - trent og slank eller ei. 1
Gjest abcdefgh Skrevet 15. september 2013 #14 Skrevet 15. september 2013 Ja, jeg syns også det er flott at hun er i form og at hun trener og er fornøyd med kroppen sin. Det unner jeg alle. Men ofte i slike artikler så blir andre gravide/mammaer som ikke trener fremstilt som late. Hun sier at det ikke finnes unnskyldninger for å ikke trene og at det handler om prioriteringer. Men ikke alle kan, eller ønsker, å prioritere trening på den måten hun har gjort. Poenget er at hennes livsstil blir fremstilt som det eneste idealet som alle burde strebe etter. Men det må være lov til å ikke ville trene også. Da er vi i igrunn enig. Ja , det er opp til hver enkelt gravid hvordan de lever , men synes ikke man skal ha noen spesielle problem med å stå for valgene sine og være sikker og moden nok i valgene til at man blir usikker av slike artikler.
Yesterday Skrevet 15. september 2013 #15 Skrevet 15. september 2013 Jeg hadde ikke hatt sjans til å trene som henne pga bekkensmerter fra uke 8, er 35 uker i morgen og har ennå smertene. Nå har jeg heller ikke trent kjempe mye før jeg ble gravid, så jeg har et mye dårligere utgangspunkt enn henne. Vi er alle forskjellige, flott for henne som har så fin kropp!
FantasDick Skrevet 15. september 2013 #16 Skrevet 15. september 2013 (endret) Her er noen kommentarer fra artikkelen; Med ALL den treningen, kan jeg ikke fatte at hun har TID til å nyte barsel- og småbarnstiden! Ja, ALL den treningen, altså. Det er snakk om 4 timer i uka - det har alle TID til. Og å indirekte si at Linn "mister" barsel - og småbarnstiden fordi hun velger å prioritere 4 timer i uka på trening er helt uforståelig for meg. Men jeg foretrekker selv heller en tur i skogen med frøkna enn å sette henne bortflere timer i uka for å trene. Her sier hun indirekte at Linn ikke går tur i skogen med datteren - hva vet vel hun om det? Det ene trenger ikke utelukke det andre. Og å "sette bort" ungen? Ungen har en far - en far som helt sikkert klarer å ta seg av sin egen datter 4 timer i uka, mens mor, alene, gjør noe som er viktig for henne, som f.eks å trene. treningsnarkoman // fiksert med trene trene trene som det eneste i tankene. tren før og etter da vel. men håper for all del hu bruker tid på ungen når han kommer til verden/eller komt. for virker som lite tid til det Ja, når man bruker hele 4 timer i uka på trening, så skjønner jeg godt at man ikke har tid til å ha noe annet i tankene, langt mindre sitt eget barn. Burde vært ulovlig å trene etter man har fått barn - man har jo ikke tid til noe annet. Endret 15. september 2013 av FantasDick 3
smalls Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 Det er jo tydelig at de som slenger dritt bare er noen sjalue kjerringer!
Gjest Riskjeks Skrevet 15. september 2013 #18 Skrevet 15. september 2013 Jeg er enig i at dette treningspresset er ekstremt. Både for gravide/mødre og andre. Dritt lei sånne artikler. Og som flere andre påpeker - man kan trene så mye man vil, men slapp hud og strekkmerker blir ikke borte, så det har mye med gener/flaks å gjøre også. Og nei, jeg er ikke misunnelig, jeg hadde like flat mage som henne 1 (med førstemann) og 2 (med andremann) uker etter fødselen Og det helt uten trening. Hadde selvsagt ikke de musklene hun har da, men magen var helt flat og stram. Poenget mitt er at dette dreier seg om arv snarere enn at man er "flink". Jeg fikk ikke tilbake kroppen min raskt fordi jeg var så innmari flink, jeg var rett og slett superheldig (pluss at jeg var tidlig i 20-årene noe som sikkert bidro). Så jeg klager ikke på andres kroppsfasong!
Gjest Riskjeks Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Har Firefox selv og jeg ser kommentarfeltet. Det påpekes i artikkelen at f.eks kvalmen reduseres ved trening. Jeg kjenner flere, som har trent godt under svangerskap og de har helt klart hatt en lettere graviditet. Selv hun ene, som slet veldig med bekkenløsning fant måter å trene på, som gjorde at bekkenløsningen ble holdt bedre i sjakk. Uten trening hadde hun vært tilnærmet sengeliggende. Anonymous poster hash: 9b046...f73 Men er det A eller B som er årsak? Det kan jo tenkes at de med lettere svangerskap trener mer, slik at det ikke er noen stor kausaleffekt her? Det er i alle fall ikke udelt slik at trening er lik lett sv.skap., det er nok i alle fall to årsaker som forsterker hverandre.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Her er noen kommentarer fra artikkelen; Ja, ALL den treningen, altså. Det er snakk om 4 timer i uka - det har alle TID til. Og å indirekte si at Linn "mister" barsel - og småbarnstiden fordi hun velger å prioritere 4 timer i uka på trening er helt uforståelig for meg. Her sier hun indirekte at Linn ikke går tur i skogen med datteren - hva vet vel hun om det? Det ene trenger ikke utelukke det andre. Og å "sette bort" ungen? Ungen har en far - en far som helt sikkert klarer å ta seg av sin egen datter 4 timer i uka, mens mor, alene, gjør noe som er viktig for henne, som f.eks å trene. Ja, når man bruker hele 4 timer i uka på trening, så skjønner jeg godt at man ikke har tid til å ha noe annet i tankene, langt mindre sitt eget barn. Burde vært ulovlig å trene etter man har fått barn - man har jo ikke tid til noe annet. Jeg ,må bare signere alt du sier her. Noe av det verste jeg vet er folk som bare kommer med unnskyldninger for å ikke trene. Til og med mødre kan presse inn noen få timer i uka til å trene. Så lenge de gidder og vil. Man trenger ikke å trene på studio. Man kan jo fint trene like bra hjemme hvis man kjøper noen vekter osv. Anonymous poster hash: 9c17b...5e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå