AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Acer Iconia A1 er noe billigere akkurat nå, Nexusen ligger på ca 1500 ser jeg. Men er kanskje forrige generasjon Nexus? Iconia har ikke så veldig god skjerm men den er litt større enn nexus sin, og ser ut til å ha ok hardware. Lurer litt på denne som presang til en gutt på 12-13 år. Iconia er bare dritten eller er den ok? Anonymous poster hash: a8f0b...15a
Zzyzx Skrevet 15. september 2013 #2 Skrevet 15. september 2013 Den store fordelen med Acer er at den har plass til minnekort, det har ikke Nexus. Så det spørs litt hva han skal bruke den til, rett og slett. Og ja, det er forrige generasjon Nexus. Den nye ligger på nesten 2000 for 16 GB-versjonen, og den er ikke helt enkelt tilgjengelig ennå. Ellers så får man fremdeles Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) til under tusenlappen (komplett.no).
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #3 Skrevet 15. september 2013 Den store fordelen med Acer er at den har plass til minnekort, det har ikke Nexus. Så det spørs litt hva han skal bruke den til, rett og slett. Og ja, det er forrige generasjon Nexus. Den nye ligger på nesten 2000 for 16 GB-versjonen, og den er ikke helt enkelt tilgjengelig ennå. Ellers så får man fremdeles Samsung Galaxy Tab 2 (7.0) til under tusenlappen (komplett.no).Ok. Det blir vel en del spill tenker jeg. Så ikke ut til at Iconiaen var så aller verst egentlig. Ikke i forhold til pris ihvertfall. Minnekortplass er ikke dumt! Nye Nexus er nesten 800kr dyrere enn Iconia, og siden den ikke er i handelen heller... ? Hvordan måler den seg mot forrige gen. Nexus?Galaxy Tab 2 er vel litt svakere til spillbruk? Anonymous poster hash: a8f0b...15a
Yme Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Den nye Nexusen er ganske mye bedre enn den forrige. Grunnen til at den koster såpass mye mer, er at de har en veldig bra skjerm på den(den beste på markedet), og har slengt med et kamera på baksiden... Skjønner ikke helt hvorfor de gjorde det, når omtrent alle har mobiltelefoner som tar bedre bilder. 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Den nye Nexusen er ganske mye bedre enn den forrige. Grunnen til at den koster såpass mye mer, er at de har en veldig bra skjerm på den(den beste på markedet), og har slengt med et kamera på baksiden... Skjønner ikke helt hvorfor de gjorde det, når omtrent alle har mobiltelefoner som tar bedre bilder. Takk for innspill! Ok, jeg tror jeg heller mot den Iconiaen likevel. Prisen er litt i høyeste laget for den Nexusen syns jeg. Men vet du om den gamle versjonen er bedre enn Iconia? Tenker mest på spillytelse. Anonymous poster hash: a8f0b...15a
Yme Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Takk for innspill! Ok, jeg tror jeg heller mot den Iconiaen likevel. Prisen er litt i høyeste laget for den Nexusen syns jeg. Men vet du om den gamle versjonen er bedre enn Iconia? Tenker mest på spillytelse. Anonymous poster hash: a8f0b...15a Den gamle Nexusen har Tegra 3-prosessor. Det er nVidia som lager de prosessorene, og de er veldig spesialisert på grafikk og dataspill. På enheter med Tegra-prosessorer, får man veldig ofte tak i spesielle utgaver av spill, som nVidia har hjulpet utviklerne å lage, for at du skal få ekstra god grafikk til sammenligning med spillene du får spilt på alle andre enheter. Du vil, i tilleg til den vanlige android market, få en app som heter Tegra Store, eller noe sånt, hvor de har samlet alle spillene som utnytter seg av den kraftige grafikken til Tegra-prosessorene, for at du skal ha enkel og grei oversikt. (her kan du se en demonstrasjon av hva prosessoren greier å håndtere av veldig tunge lys, skygge og refleksjoner osv https://www.youtube.com/watch?v=Yu3h70wH9FA) Så, i konklusjon... Den gamle Nexusen er veldig bra å spille på.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #7 Skrevet 15. september 2013 Den gamle Nexusen har Tegra 3-prosessor. Det er nVidia som lager de prosessorene, og de er veldig spesialisert på grafikk og dataspill. På enheter med Tegra-prosessorer, får man veldig ofte tak i spesielle utgaver av spill, som nVidia har hjulpet utviklerne å lage, for at du skal få ekstra god grafikk til sammenligning med spillene du får spilt på alle andre enheter. Du vil, i tilleg til den vanlige android market, få en app som heter Tegra Store, eller noe sånt, hvor de har samlet alle spillene som utnytter seg av den kraftige grafikken til Tegra-prosessorene, for at du skal ha enkel og grei oversikt. (her kan du se en demonstrasjon av hva prosessoren greier å håndtere av veldig tunge lys, skygge og refleksjoner osv https://www.youtube.com/watch?v=Yu3h70wH9FA) Så, i konklusjon... Den gamle Nexusen er veldig bra å spille på. Ok! Da tror jeg heller at jeg venter på at den gamle Nexusen går ned i pris. Den går kanskje ned når den nye versjonen kommer ut? Det er denne her som er forrige versjon? http://cdon.no/elektronikk/google_nexus_7_16gb_wifi_7%27%27_android-21857717?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=ASUS+Google+Nexus+7+16GB+Wifi+7%27%27+Android&utm_content=21857717&utm_campaign=prisjakt_no_Cellular+Tablets Anonymous poster hash: a8f0b...15a
Yme Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 (endret) Ok! Da tror jeg heller at jeg venter på at den gamle Nexusen går ned i pris. Den går kanskje ned når den nye versjonen kommer ut? Det er denne her som er forrige versjon? http://cdon.no/elektronikk/google_nexus_7_16gb_wifi_7%27%27_android-21857717?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_term=ASUS+Google+Nexus+7+16GB+Wifi+7%27%27+Android&utm_content=21857717&utm_campaign=prisjakt_no_Cellular+Tablets Anonymous poster hash: a8f0b...15a Det er den der, ja. Den prisen du ser der, er 500 kr billigere enn da den var ny, så det er ikke sikkert den går ned så mye mer. 16 GB kan bli litt lite, så det kan hende du burde se etter 32 gb utgave. Endret 18. september 2013 av Yme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå