Gå til innhold

Hvilken film er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver av og til og tenker på en film jeg og min far og min mor såg på tv en søndag ettermiddag. Det var en såkalt søndagsmatine på tv2. Den var så ufattelig dårlig, men vi holdt på å le oss ihjel av den likevel.

Jeg tror den må ha vært laget på åttitallet.

Dette er det jeg husker:

Settingen er typisk sånn safari-land på savannen eller noe. En mann og en kvinne, som ikke liker hverandre. Tror hun var en sån fisefin dame. Jeg husker blant annet at de flyr et pittelite lite fly (ser skikkkelig falskt ut) og så går de tom for bensin og så heller han brennevin direke på tanken slik at de kan fly litt videre. Til slutt tror jeg de krasjer og blir sittende fast i et tre.

Samtidig er det to innfødte gutter som av en eller annen grunn er alene ute på sletten. De møter på en puma eller noe og så må de holde en pinne over hodet for å bli høyere enn denne pumaen for da vil den ikke angripe. Og så løper de med den pinnen over hodet.

Jeg er ikke sikker, men de møter vel denne mannen og kvinnen som har krasjet i treet.

Husker ikke mer, men det ender med at mannen og damen ender opp med å blir forelsket.

Tror man kan karakterisere det som en romantisk komedie.

Noen som har noe som helst peiling? :)

Anonymous poster hash: df009...952
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten å ha sett den selv så lurer jeg på om det kan være Six days seven nights du leter etter? :)

Skrevet

Gudene må være gale, kanskje? Veit ikkje om det er 1'rn eller 2'rn..

Skrevet

Gudene må være gale, kanskje? Veit ikkje om det er 1'rn eller 2'rn..

Haha det var jammen med Gudene er gale 2!! Tusen takk for hjelpen!!

Skrevet

Hei! Jeg har også en film jeg gjerne skulle visst navnet på, håper noen kan hjelpe.

Filmen er fra ca 2009

Jeg tror ikke filmen var amerikansk produsert, men at det var et britisk, tysk, fransk sammarbeid

Thriller/action

Leide den på dvd

På coveret var det bilde av blandt annet et fjell i alpene

Handling:

En gruppe forskere(?) har et overvåkingsprogram som kan detaljovervåke hele verden. Da dette systemet havner i feil hender og står i fare for å bli misbrukt, ønsker forskerne å tilinetgjøre mulighetene til å bruke systemet. Forskerne reiser opp i Alpene for å ødelegge en satelitt eller noe sånt. Skurkene kommer etter de, og setter på en ekstremt høyfrekvent lyd som gir hjerneblødning og man begynner å blø ut av ørene.. Ellers er det mye snø, alper, snowmobil og satelittskygge med i hendlingen. Noen av goodguys'a overlever.

Spennende film jeg gjerne skulle sett igjen :)

Anonymous poster hash: 483b8...afe
Skrevet

Haha det var jammen med Gudene er gale 2!! Tusen takk for hjelpen!!

Værsågod! :D

Skrevet

Jeg har også en film jeg lurer på om noen vet hvem er. Det er en alienfilm, og et eller annet sted i filmen blir ei dame gravid, tydeligvis med en alien, og magen hennes vokser seg stor omtrent med en gang. Hun blir kjørt på sykehus og man kan tydelig se alienen bevege seg osv, før magen sprenger eller noe.

Det er ikke alienfilmene, og heller ikke en som handler om noe liknende fra 1995.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...