Gå til innhold

Betalingsmåte ved bestilling fra utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal bestille noe fra en utenlandsk nettbutikk (tysk). Har bestilt lite fra utlandet de siste årene, og da har jeg kjøpt fra kjente butikker med mange norske kunder - og betalt med kredittkort.

Butikken jeg skal handle hos nå, tilbyr to alternativer for betaling:

- forskuddsbetaling via bankoverføring: kontodetaljer sendes på epost når man har bestilt en vare

- PayPal

Hvilken vil dere anbefale? :P

Kjenner at jeg har lite lyst til å "styre" med å opprette PayPal-konto og sette meg inn i hvordan det fungerer, bare for denne ene lille tingen jeg skal handle. På den andre siden, risikerer jeg noe ved å betale direkte i nettbanken min? Kan de feks. trekke mer penger uten at jeg må godta det? Er det noen fordeler/ulemper med en av alternativene?

Det er ingen storhandel, kun en liten ting til under 140 kroner inkl. frakt...

Anonymous poster hash: c32b1...a80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Paypal. Du trenger ikke engang å opprette en konto og er det desidert sikreste måten å betale på.

Anonymous poster hash: 0f88b...ef2

• Liker 3
Skrevet

Paypal.

Definitivt paypal. Du vil ikke ha kontoopplysningene dine flytende rundt på nett.

Jeg har knytta kredittkort til min paypal-konto, for dobbelt sikkerhet.

Anonymous poster hash: 39615...7d4
  • Liker 1
Skrevet

Paypal.

Definitivt paypal. Du vil ikke ha kontoopplysningene dine flytende rundt på nett.

Jeg har knytta kredittkort til min paypal-konto, for dobbelt sikkerhet.

Anonymous poster hash: 39615...7d4

Nei. Men her er det jo snakk om en betaling direkte fra nettbanken min, til deres kontonummer. Mottaker vil vel derfor kun få vite kontonummer, navn, bank og det jeg skriver i kommentarfeltet/KID? - og ikke kortnummer, sikkerhetskode, utløpsdato osv...

Anonymous poster hash: c32b1...a80

Skrevet

Tråden er ryddet for tulleinnlegg.

Irrlys, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...