Gå til innhold

Mamma kastet ut kjæresten til mormor

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mormor er litt over 80 år gammel, og morfar døde for noen år siden. Og for vel to år siden ringte gamlekjæresten hennes (enkemann), og nå er det bortimot blitt et par. Men nå i dag når vi var på besøk sa mamma enkelt og greit at "kan ikke du reise hjem? må du være her hver gang vi er her?" Og han ble snurt, og dro. På en måte skjønner jeg det, for det er jo umulig å oppnå kontakt med mormor omtrent når vi er der, det er jo hun vi vil besøke og ikke ham. "Vi har nok gamle folk i familien", sa mamma. Men hva de gjør når vi ikke er der spiller selvsagt ingen rolle.

Var dette i overkant? Til jul for eksempel, mamma så nok ikke for seg enda en jul med denne fyren tilstede, som hun ikke har noe spesielt til overs for.

Vet det er snakk om det å introdusere nye folk til barna sine osv, men litt spesielt i dette tilfellet kanskje når mamma er over 50 år gammel..

Anonymous poster hash: e0c5e...74a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må si jeg synes det var en dårlig og frekk oppførsel av din mor. Og så respektløst å si " Vi har nok gamle folk i familien"

Synes hun skal være glad for at mormora di har funnet kjæligheten igjenn jeg. Så slipper hun å være så ensom.

• Liker 32
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Dette var langt over grensen for hva som er akseptabel oppførsel av din mor. Man kan ikke bestemme hvem andre skal være sammen med, spesielt ikke så lenge de er myndige, som din mormor vitterlig er. Det at man finner en ny romanse etter en ektefelles død bør tvert imot bli sett som noe positivt, og bli ønsket velkommen av voksne barn. Din mors oppførsel var rett og slett veldig barnslig.

• Liker 12
Skrevet

Jeg synes det er frekt.

Jeg antar at hun følte seg veldig alene og ensom når hennes mann døde. At hun har funnet noen hun trives med,som gjør hverdagen hyggeligere. hun har nok ikke 50 år igjen å leve, og ønsker å gjøre det beste ut av de årene hun har. det synes jeg dere skal unne henne!!!!!Virkelig. din mor burde ta seg sammen!

Anonymous poster hash: 7432e...30b
  • Liker 9
Skrevet

Fy søren så frekt av moren din!! Hadde jeg vært din mormor hadde jeg istedenfor feiret jul med han enn dere, makan til oppførsel! Hun burde unnskylde seg til begge to og ønske han velkommen i familien!

• Liker 9
Skrevet

Fy søren så frekt av moren din!!

Nå har det kanskje en sammenheng med at mamma har hatt oppussing hjemme, og har bodd hos mormor en del den siste tiden. Og hun har visst holdt på å gå på veggene siden han er der hele tiden, det er ikke så veldig stor leilighet.

Skrevet

Burde ikke moren din være glad for at mormoren din har funnet seg en ny mann som tydeligvis gjør henne glad? Hun oppfører seg jo som om moren hennes har funnet seg en på alder med moren din...

• Liker 3
Skrevet

"Han interesserer meg ikke", sier mamma. Tante (søsteren til mamma) er litt småsjokkerte, de har visst begynt å gi julegaver osv til ham, så der er holdningen en helt annen. Så det virker jo litt rart. Selv har jeg ikke så store problemer med ham, spiller liksom liten rolle for meg.

Skrevet

Nå har det kanskje en sammenheng med at mamma har hatt oppussing hjemme, og har bodd hos mormor en del den siste tiden. Og hun har visst holdt på å gå på veggene siden han er der hele tiden, det er ikke så veldig stor leilighet.

Da burde hun bodd hos noen andre eller ta inn på hotell! det er hun som "trenger seg på" i den situasjonen . og han har all rett til å være der så lenge din mormor vil ha han der!

vis noen som jeg hadde åpnet mitt hjem til, hadde sagt noe slikt om kjæresten min som bor her akkurat nå. hadde jeg kastet de ut! uansett hva slags familie relasjon. Han har mer "rett" i huset mitt enn vanlige gjester.

• Liker 13
Skrevet

At det går an å være så selvsentrert.. Hvis din voksne mor som får "flytte hjem" når hun trenger det, synes det er for mye å forlange at hun viser sin mor -og hennes kjæreste- respekt, så får hun ta inn på hotell.

• Liker 5
Skrevet

Det er ikke opp til din mor å bestemme hvem som får være hos din mormor, eller hvor lenge vedkommende får være der. Selv om din mor har bodd der en del den siste tiden, er det til syvende og sist ikke hennes hjem, derfor heller ikke hennes avgjørelse.

Fortell henne fra meg at hun kan se til å passe sine egne saker.

• Liker 1
Skrevet

Selv om din mor har bodd der en del den siste tiden, er det til syvende og sist ikke hennes hjem

Det er jo bare delvis riktig. Morfar hadde en god jobb innen bygningsbransjen, og bygde huset de hadde selv. Dette solgte de da de ble eldre, og kjøpte leilighet i sentrale strøk. Mormor var "bare" husmor og har aldri hatt jobb. Og mormor sitter jo i uskiftet bo, så på en måte eier mamma og tante 1/4 av leiligheten.

Skrevet

Vel.. En av mine besteforeldre forlovet seg veldig raskt etter at hans kone, min bestemor, døde. Det kom mange reaksjoner på det i slekta, men oppsummeringen ble vel at det er bedre å se at han har det bra, en at han sitter ensom hjemme hos seg selv. (Det var jo selvsagt flere i slekta som sa klart i fra at han bare måtte ringe dem om han trengte noen å snakke med og sånn, men du skjønner poenget?) Det er viktig å ha det bra inni seg når man er gammel også. Moren din har ingen formyndighet over din mormor vil jeg tro?

Anonymous poster hash: 1c945...3b4
Skrevet

unnskyld meg ,men hva vil du med denne tråden?

hver gang noen sier i mot din mor, ikke synes noe om oppførselen hennes. så kommer du med nye fakta på bordet..for å snu meningene våre?(virker som de fleste er er på samme stå sted. )

det er lite vits i å forsvare henne. er ingenting du kan si,som får meg til å snu på flisa. Din mor oppfører seg som en real dritt unge.

• Liker 7
Skrevet

Det er jo bare delvis riktig. Morfar hadde en god jobb innen bygningsbransjen, og bygde huset de hadde selv. Dette solgte de da de ble eldre, og kjøpte leilighet i sentrale strøk. Mormor var "bare" husmor og har aldri hatt jobb. Og mormor sitter jo i uskiftet bo, så på en måte eier mamma og tante 1/4 av leiligheten.

Hva så? At man har eierandel i en bolig, er ikke det samme som at det er ens hjem. Det er fortsatt din mormor som bor der, og ikke din mor. Din mormor har åpnet sitt hjem for din mor, og takken er at hennes kjæreste "kastes ut" av et egotryne av ei datter.

Igjen; hils din mor, og be henne passe sine egne saker.

• Liker 7
Skrevet

Nei, de eier ikke noe! Din mormor har krav på å sitte i uskifte og din mor burde bli voksen!

:heks:

• Liker 9
Skrevet

unnskyld meg ,men hva vil du med denne tråden?

hver gang noen sier i mot din mor, ikke synes noe om oppførselen hennes. så kommer du med nye fakta på bordet..for å snu meningene våre?(virker som de fleste er er på samme stå sted. )

det er lite vits i å forsvare henne. er ingenting du kan si,som får meg til å snu på flisa. Din mor oppfører seg som en real dritt unge.

Tja, jeg var vel strengt tatt ute etter å se om det var forståelse å finne for min mors oppførsel. Jeg har ikke sagt at jeg er i mot henne, jeg har sagt at det gjør meg ingenting om han ikke er der når vi er der. Så det jeg skriver er bare en reaksjon på den kraftige fordømmelsen av mamma. Man kan vel aldri bli for gammel for å ikke komme helt overens med en ste-forelder?

• Liker 1
Skrevet

Igjen; hils din mor, og be henne passe sine egne saker.

Ok, for å være litt mer detaljert her, så er det slik at det egentlig ikke er plass verken rundt kjøkkenbordet eller spisestuebordet når han er der. Det går så vidt om man er kreativ, men det er liten plass nok som det er. Og det er jo ikke slik at han ikke kan være der så mye han vil hele året, men de gangene mormors etterkommere er der samlet, det er ikke snakk om SÅ ofte, 3-4 ganger i året kanskje, så mener mamma at han ikke trenger være der HELE tiden da. Forrige jul, for eksempel, han var der HELE tiden. Han har riktig nok ikke barn, men en stedatter da hans avdøde kone hadde en datter fra før av, men synes det er rart at han bare er hos mormor.

Skrevet

Ikke meningen å spore av men morsomt å se hvor mange eldre som finner kjærligheten! Bestefaren min er i akkurat samme situasjon, mormor døde for 2 år siden og han har funnet tilbake til sin gamle kjæreste.

Når dette er sagt synes jeg det var dårlig gjort av din mor.

• Liker 1
Skrevet

Ok, for å være litt mer detaljert her, så er det slik at det egentlig ikke er plass verken rundt kjøkkenbordet eller spisestuebordet når han er der. Det går så vidt om man er kreativ, men det er liten plass nok som det er. Og det er jo ikke slik at han ikke kan være der så mye han vil hele året, men de gangene mormors etterkommere er der samlet, det er ikke snakk om SÅ ofte, 3-4 ganger i året kanskje, så mener mamma at han ikke trenger være der HELE tiden da. Forrige jul, for eksempel, han var der HELE tiden. Han har riktig nok ikke barn, men en stedatter da hans avdøde kone hadde en datter fra før av, men synes det er rart at han bare er hos mormor.

Og hvordan var det plass til alle når bestefaren din fortsatt levde?

Jeg synes moren din får ta seg sammen, og slik du legger det frem her, så bør du også ta deg sammen. Mormoren din har fått seg en kjæreste, og de liker tydeligvis hverandre. I tillegg så ser det ut som om han synes det er OK å være sammen med dere, selv om dere prøver å fryse han ut. Det er dere som får skjerpe dere! Ikke han. Han er der fordi mormoren din vil ha ham der, og ettersom det er hennes hus og hennes kjæreste, så er det hennes ord som gjelder.

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...