Gjest Arbeider Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Er student og bor i en annen by enn foreldrene mine. Men siden jeg aldri får brev så tenkte jeg ikke på å endre postadresse. Nå fikk jeg et bankbrev på post og pappa ringer å forteller meg om jeg har kredittkortgjeld. Er det noen andre på kg som ville funnet på noe slikt? Åpne andres brev er sykt drøyt.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Det der har dine foreldre ikke lov til. Men enkelte voksne tror at barnas privatliv, brev, dagbøke etc er "fritt vilt". På tide å endre folkeregistrert adresse og melde adresseforandring til dine forbindelser.
Gjest Offensive Pie Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 De (få) gangene jeg har fått brev hjem til mine foreldre, pleier de å ringe for å spørre om jeg vil at de skal åpne det. Noe annet hadde vært ugreit. 3
Gjest Wilhelmine Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Mine foreldre pleier å ringe meg og si jeg har fått et brev, og så spørre om jeg vil de skal åpne det. Synes det er en veldig fin ordning, for hvis jeg venter på et brev jeg ikke vil de skal vite om, så kan jeg bare si "neida, bare legg det inn på rommet mitt, så tar jeg det når jeg kommer, jeg vet hva det er, det haster ikke". Andre ganger er det post som er veldig greit å få sjekket før det har gått flere måneder (som det kan ta mellom hver gang jeg er hjemme). Tror egentlig ikke jeg hadde synes det var en "big deal" om de hadde åpnet de uten å spørre heller, vi har et veldig fint forhold og jeg har ingenting å skjule sånn sett. Men jeg vet jo at det ikke er hverken akseptert eller lov! Synes du bør fortelle dine foreldre at det ikke er ok, og så kan du vel uansett vurdere å bytte adresse til der du bor?
Gjest Inggolf Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 (endret) Nei, vettuhva, det hadde jeg aldri gjort! Ikke andres reklame... eller hennes og mauritz-katalog engang hadde jeg åpnet! Så lenge det står en annens navn på posten så er det forbudt ved lov å åpne den. Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt rimlig forbanna, spesielt siden brevet er såpass privat.... Men du Arbeider; Du har faktisk plikt til å melde flytting. Endret 14. september 2013 av NozMonster 1
Semydfe Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Nei, vettuhva, det hadde jeg aldri gjort! Ikke andres reklame... eller hennes og mauritz-katalog engang hadde jeg åpnet! Så lenge det står en annens navn på posten så er det forbudt ved lov å åpne den. Hadde jeg vært deg så hadde jeg blitt rimlig forbanna, spesielt siden brevet er såpass privat.... Men du Arbeider; Du har faktisk plikt til å melde flytting. Man har ikke plikt til å endre folkeregisteret adresse så lenge man er student/skoleelev. 1
Gjest Inggolf Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 (endret) Man har ikke plikt til å endre folkeregisteret adresse så lenge man er student/skoleelev. Nei, mulig det, kanskje det kommer ann på hvem man hører på Er du student og skal flytte hjemmefra, kan du velge om du vil melde flytting i folkeregisteret, eller om du bare vil endre adresse på Posten. Studenter under 25 år får reisestipend på opp til 7000,- i året. Denne goden mister du dersom du melder flytting til folkeregisteret. Dersom du ikke melder flytting, vil du fortsette å skatte til hjemkommunen og du vil ikke kunne stemme ved valget i byen du bor og studerer. Uansett må du huske å si i fra til posten om at du har ny adresse, hvis ikke kan du risikere å måtte betale dyre gebyrer på regninger som ikke har kommet frem til rett adresse. http://www.tautdanning.no/default.aspx?did=9108051 Men uansett så har vel ikke dette så mye å si for denne tråden, men det er kanskje greit å endre adresse nå TS? Endret 14. september 2013 av NozMonster
Gjest Arbeider Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 (endret) Takk skal endre adresse. Sa ikke til pappa at det ikke var greit så risikerer jo at det skjer igjen. Noz visste ikke om regelen så fint du da ifra. Endret 14. september 2013 av Arbeider
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Det du bør gjøre er å filme moren din masse og lage en liten videosnutt til youtube. Det bør lære hu en lekse Anonymous poster hash: de620...5f7
Gjest Inggolf Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Takk skal endre adresse. Sa ikke til pappa at det ikke var greit så risikerer jo at det skjer igjen. Noz visste ikke om regelen så fint du da ifra. Nei, vi får håpe at det var første og siste gang Og at du klarer å betale ned gjelden din selvfølgelig! (jeg vet hvordan studentlivet er sånn økonomisk sett) 1
Gjest Arbeider Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Det du bør gjøre er å filme moren din masse og lage en liten videosnutt til youtube. Det bør lære hu en lekse Anonymous poster hash: de620...5f7 Feil tråd?
Gjest Inggolf Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Det du bør gjøre er å filme moren din masse og lage en liten videosnutt til youtube. Det bør lære hu en lekse Anonymous poster hash: de620...5f7 ....haha?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå