Gå til innhold

Går det an å ha rev som husdyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt serr lissom? Jeg syns de er så søte. Blir vel som å ha en hund det eller? Ser for meg koselige turer i skog og mark.. Også kan vi kose sammen i sofaen og se på Hotel Cæsar. Noen som vet om det går?

Anonymous poster hash: a0f40...49c
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:)

For å svare seriøst, ene naboen min fant en revunge og passet godt på den til den ble stor. Da den ble stor ble den sendt til en eller annen dyrepark, sikkert kristiansand. Husker han gikk tur med den i band når vi var små, da synes vi det var kjempeartig å se på reven. Var omtrent som en slags hund da, ja.

Det er 20 år siden, da.

Anonymous poster hash: 3c02a...666
Skrevet

:)

For å svare seriøst, ene naboen min fant en revunge og passet godt på den til den ble stor. Da den ble stor ble den sendt til en eller annen dyrepark, sikkert kristiansand. Husker han gikk tur med den i band når vi var små, da synes vi det var kjempeartig å se på reven. Var omtrent som en slags hund da, ja.

Det er 20 år siden, da.

Anonymous poster hash: 3c02a...666

Er seriøs jeg og. Syns det er veldig flotte dyr. Også kunne jeg tatt han med på fjellet og gått tur. Mener jeg har sett noe lignende på animal planet, men vet ikke hvor vanlig dette er..

Skrevet

Jeg vet om en som hadde sølvrev til kjæledyr en gang, mulig de har ett annet lynne enn rødreven.
Tviler på at det er lov til å ha vanlig rødrev som husdyr.

Anonymous poster hash: a7d40...a88
Skrevet

Om du er "helt serr" (du høres ikke gammel nok ut til å ha ansvar for et dyr i utgangspunktet), og mener rødrev:

For det første er det ulovlig å ha "ville dyr" som kjæledyr i Norge.

For det andre er ikke rødrev en domestisert art, noe som betyr at de aldri vil oppfører seg som tilsvarende husdyr. Å få de husrene kan være bortimot umulig, mange av de kan aldri slippes løs uten bånd, osv.

Anonymous poster hash: f9cf0...b1b
  • Liker 2
Skrevet

Om du er "helt serr" (du høres ikke gammel nok ut til å ha ansvar for et dyr i utgangspunktet), og mener rødrev:

For det første er det ulovlig å ha "ville dyr" som kjæledyr i Norge.

For det andre er ikke rødrev en domestisert art, noe som betyr at de aldri vil oppfører seg som tilsvarende husdyr. Å få de husrene kan være bortimot umulig, mange av de kan aldri slippes løs uten bånd, osv.

Anonymous poster hash: f9cf0...b1b

Hva hvis jeg får den når den er valp da? Og sosialiserer den med hunder og katter?

Skrevet

Det er fullt tillatt å holde rev som kjæledyr i Norge hvis man kjøper fra noen som driver oppdrett. Men for det første er de vanskelige å sosialisere og for det andre så er de fleste av dem ikke særlig renslige. For det tredje så lukter de ganske intenst og den lukten vil du neppe ha i huset ditt.

Skrevet

Jeg har et kamferdrops som husdyr, jeg lærer den triks som f. eks å gå på stylter. Den heter Ove

Anonymous poster hash: e08f0...ca1
  • Liker 4
Skrevet

Jeg har et kamferdrops som husdyr, jeg lærer den triks som f. eks å gå på stylter. Den heter Ove

Anonymous poster hash: e08f0...ca1

Får den mokkabønner til middag?

Anonymous poster hash: c74bb...df8

Skrevet

Kanskje du lærer deg hva den sier da? :fnise:

Anonymous poster hash: 1af29...1d3
Skrevet

Her på bruket ble det drevet pelsdyroppdrett før i tida. Det hendte at unger ble morløse. Da ble de tatt inn og flasket opp. De ble veldig tamme, og det var artig. Men, rever har luktkjertler og skiller ut en temmelig ubehagelig lukt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha en rev når du tydeligvis tror det blir omtrent som å ha hund? Da er det vel like lurt å satse på en hund?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...