Bikini Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 (endret) Forrige søndag stod jeg med en positiv g-test i hånda etter å ha tatt en test fordi jeg følte at det var noe på gang på grunn av mensenlignende følelse i magen som hadde vært til stede i en ukes tid. Dette var planlagt, men vi hadde ikke trodd det skulle skje så fort.Den 12.august bestemt vi oss for å bli prøvere. Vi hadde snakket om det i lang tid, men denne dagen så kastet jeg et "halvspist" p-pillebrett i søpla. Fikk da en bortfallsblødning 15.august som varte i 3-4 dager. Vi hadde sex ca annenhver dag, uten om i disse dagene hvor jeg hadde blødning. Jeg vet at det var dumt av meg å begynne prøvingen uten å komme inn i riktig syklus, men det er for sent å tenke på nå. Jeg fikk EL-tester i posten 25.august, og ingen av testene jeg har tatt har vært positive. Tok 2 tester hver ettermiddag/kveld. Så jeg er rimelig sikker på at eggløsning ikke har vært etter den 25.august. Kan jeg ha blitt gravid så tidlig som den 13.august? Til tross for bortfallsblødningen som startet den 15.? Jeg får selvfølgelig svar på dette gjennom blodprøver/UL etterhvert, men som en litt småredd førstegangsgravid så er sånne ting litt viktig Må legge til at tickeren er laget ut ifra seneste mulig befruktning.. Endret 14. september 2013 av Bikini
Barcelone Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Du kan helt sikkert ha blitt gravid den 13, selv om du hadde blødning den 15. Kroppen er jo ganske finurlig. Jeg opplevde selv å bli gravid før jeg hadde trodd. Dvs jeg trodde jeg hadde misset eggløsning så jeg tenkte bare at vi fikk prøve neste måned. Må si jeg ble ganske overrasket da vi faktisk fikk det til på første forsøk. Synes du bare skal glede deg over at dere fikk det til og ikke bry deg så mye om NÅR du faktisk ble gravid.
Bikini Skrevet 15. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 15. september 2013 Synes du bare skal glede deg over at dere fikk det til og ikke bry deg så mye om NÅR du faktisk ble gravid. Sant det, men det er artig å lese uke for uke-sidene på nettet og jeg vet liksom ikke helt hvilke uke jeg skal lese..(har forsåvidt lest om de fleste ukene fremover, men )
Barcelone Skrevet 15. september 2013 #4 Skrevet 15. september 2013 Vet at det er en privat klinikk på Jessheim som visstnok skal være veldig bra. Du kan jo bestille time der så kan de måte på fosteret hvor langt du er på vei.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #5 Skrevet 15. september 2013 Men det er jo 10 dager imellom 15 august og 25 august, og jeg tror at det er mer sannsynlig at du hadde EL der imellom en dag, enn at du hadde det samme dag som du sluttet med p-piller. De som får EL med engang i første periode, får det 7-14 dager etter pilleslutt. Jo mindre du gikk på mini-pille, da kan man få eggløsning med engang man slutter med dem/glemmer å ta en pille. Anonymous poster hash: e486b...a6a
Bikini Skrevet 16. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2013 Takk for svar! Jeg ser den at det ikke er snakk om så mange dagers forskjell, sånn i forhold til hvor langt jeg er. Enten så er jeg ca 6+0 eller 5+2, eller et sted i mellom. Så det er ikke så krise. Skal uansett ringe legen etterpå for å bestille time, så kanskje jeg kommer inn litt tidligere bare for å få sjekket det. Vet ikke helt hvordan legen min er på sånt.
Bikini Skrevet 16. september 2013 Forfatter #7 Skrevet 16. september 2013 Tok en cb test med ukeindikator i dag, bare fordi den dumpa ned i postkassa cirka 14 dager etter at jeg bestilte, og den viste 3+. Så da har jeg en viss peiling, om det er så at man kan stole på den da. Jeg velger nå å gjøre det. Så da er jeg over 5 uker på vei, og hjertet til klumpen har forhåpentligvis begynt å slå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå