Gjest Undrende Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Det er en kompis som jeg har fått gjennom et kurs vi sammen gikk på tidligere i sommer. Han er 22, jeg er 24. Vi har en veldig god kjemi og like interesser. Han sier selv at han har blitt veldig glad i meg, at jeg er vakker osv osv, men at han ikke skal ha seg noe dame å minst et år. Vi har hatt sex et par ganger, men det begynner å bli en stund siden nå. Vi snaker sammen nesten hver dag på skype, og har for to uker siden, denne helgen og en helg om to uker, kurs som vi begge deltar på. Han vet at jeg har følelser for han, da han ante ugler i mosen og han spurte meg rett ut, og jeg sa ja. Jeg mener jeg har respektert at han ikke føler det samme, men jeg kan ikke si det samme for hans del. Jeg merker at det er et mennesket jeg veldig gjerne vil ha i mitt liv, da han gjør meg til en bedre person og løfter meg opp. Samtidig er jeg litt der hvor jeg føler at hvis vennekskapet skal være fruktbart i lengden, må jeg trekke meg litt tilbake, slik at jeg kan få følelsesmessig avstand. jeg har forsøkt å "komme over han" samtidig som vi har mye kontakt. Dette opplever jeg som veldig vanskelig. Liker han bedre og bedre for hver gang vi sees/snakkes. Samtidig føler jeg meg også litt irritabel rundt han (uten at jeg viser det), fordi jeg inni meg tenker: "ååååh... vi kunn jo bare prøvd å se hvordan ting gikk da, uten at det betyr at vi måtte blitt sammen" Vi har kurs denne helgen, siste dag i morgen. Neste kurs er om to uker. Jeg føler jeg at jeg bør benytte de to ukene, med minst mulig, helst tilnærmet ingen kontakt med han, for å se om det hjelper. Jeg har den siste tiden uansett ikke tatt noe initativ til kontakt selv, og det er som regel han som skyper meg. Vi snakker sammen mer eller mindre hver dag på skype (han bor ikke i samme by), og jeg tenker det kanskje blir rart om jeg plutselig slutter å svare på alt i to uker?! Så er greia: hva mener dere (kanskje ut i fra personlig erfaring, eller hva dere genrelt mener) er best? 1. Fortelle ham i morgen ved kursslutt at jeg har behov for litt avstand de to ukene til neste kurs, for å komme over han og at det blir vanskelig for meg å forholde meg til han på samme grunnlag av følelser som han har. Og i tillegg fortelle han at det også har vært vanskelig for meg, fordi han med intensjon har forsøkt å gjøre meg sjalu. Eller: 2. Ikke si noe, vi drar fra kurset i morgen. Jeg sier ingenting, og er heller "veldig opptatt" i to uker. Og hvis han spør etterpå hvorfor så kan jeg heller evt fortelle han det da. Hva ville dere gjort?
spinnwild Skrevet 22. september 2013 #2 Skrevet 22. september 2013 Jeg stemmer for nr.1. Da vet han hvorfor du oppfører deg som du har tenkt, og da blir det lettere å prøve å "starte fresh" etterpå.
Magnifique Skrevet 22. september 2013 #3 Skrevet 22. september 2013 Hei. Nr 1, helt klart. Jeg tror det er best å være ærlig med han, og fortelle hvordan ståa er. Du hadde vel ikke selv likt om han plutselig bare brøt kontakten i 2 uker, uten noen som helst form for forklaring? - Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå