Gå til innhold

Hvem av oss bør flytte?

Anbefalte innlegg

Gjest Rolsehøna
Skrevet

Skrev i en annen tråd at jeg vurderer å gå ifra min Mann.

Men hva er mest riktig flytter av oss?

Vi har pr.t. et hus et annet sted i landet som vi har lagt ut for salg og leier et annet sted i landet en leilighet.

Jeg har et barn fra et tidligere forhold som også går på skole her vi bor nå.

Men hvem av oss bør evt. flytte v/et evt. brudd?

Føler ikke at jeg kan "kaste" ham ut heller om jeg gjør det slutt og kan ikke si at han skal bo i vår andre bolig, da det ikke er forsvarlig i forhold til hans jobb etc...

Hva og hvordan hadde dere gjort det? :vetikke:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er veldig dårlig gjort av deg hvis du forventer at du er den av dere som skal bli boende i huset, når du er den som har lyst til å skilles.

Anonymous poster hash: 03f83...cfe
Gjest Rolsehøna
Skrevet

Det er ikke meg jeg tenker på men barnet jeg har, som evt. måtte ha byttet skole igjen, fordi det er veldig få steder å leie her vi bor.

Så jeg forventer ingenting, vil bare gjøre det som er riktig for alle parter. Om du leser den andre tråden, så forstår du muligens grunnen til at jeg i det hele vurderer å gå... :lillesky:

Skrevet

Du er den som ønsker en ny start, ergo du flytter.

Gjest Rolsehøna
Skrevet

Kopiert fra den andre tråden, om dere lurer på hvorfor jeg "vurderer" å gå:

Har vært sammen med min Mann i snart 5år å de siste 4årene har jeg omtrent måtte mast meg til sex hver gang, jeg kan telle på en hånd de gangene vi i det hele har hatt sex i året, å jeg som trodde at det var mannen i forholdet som skulle være slik å ikke damene?

Når vi har sex er det også sjelden han kysser meg og ellers sånn i hverdagen når han kysser meg, så er det helst bare et lite "nuss" på munnen ikke noe skikkelig kyssing e.l. :murvegg:

Det hele har nå pågått så lenge at jeg føler at hele gnisten er blitt borte å det å ha sex eller å kysse ham, virker rett og slett unaturlig når det først skjer, dette er ikke noe jeg ønsker å føle, for jeg elsker ham, men føler mer og mer at jeg etterhvert bare bor sammen med en kompis.

Jeg har konfrontert ham med dette flere ganger og han har bedt meg om å bare gi ham en sjangse til ( flere ganger) for han elsker meg og vil være sammen med meg sier han, men som jeg har sagt til ham så sier handling mer en ord til tider, ihvertfall når han ikke gjennomfører det han lover...

Er det jeg som er kravstor eller hva er det?

Det er nå gått så langt at jeg faktisk vurderer å bli singel igjen, for jeg føler meg ensom og alene i forholdet :(

Skrevet

Jeg forstår deg, men hvorfor ikke flytte og få en ny start i stedet for å sitte i det gamle?

Gjest Rolsehøna
Skrevet

Fordi vi nettopp flyttet hit, for at datteren min skulle få komme tilbake til sin gamle skole å fullføre siste året der.

Ellers så hadde jeg ikke ønsket å bli værende her i det hele, da hadde saken vært en helt annen :)

Men er enig med deg i tanken om å starte på ny frisk et nytt sted eller ihvertfall en ny leilighet/bolig ;)

Skrevet

Hvorfor legger du ut grunnen til at du ønsker å skille deg i denne tråden? Det har da ingenting med saken å gjøre synes jeg. I mine øyne er det rett at du flytter, siden du er den som vil gå i fra hverandre.

Skrevet

Hvorfor skal du a denne avgjørelsen alene?

Han har da noe han skulle ha sagt her :)

Snakk med mannen din du ;)

Gjest Rolsehøna
Skrevet

Hvorfor skal du a denne avgjørelsen alene?

Han har da noe han skulle ha sagt her :)

Snakk med mannen din du ;)

Ja vi må nok, nok en gang ha en lang prat, så får vi se hva utfallet blir ;)

Skrevet

Dere leier leiligheten sammen. Da er det vel naturlig du flytter siden du vil skilles. Har dere eid boligen sammen har det blitt annerledes. Den ene kan da kreve salg.dvs den andre kjøper ut partner eller selger cåå det åpne marked. Blir en ikke enig om hvem som skal flytte blir det salg på det åpne marked. Eier den ene bolig må den de den andre flytte. Men her hos dere kan du ikke kaste noen ut. Du eier ikke noe av boligen.

Skrevet

Her er jeg sterkt uenig med resten av deltakerne tråden gitt!

Ok da, vanligvis ville jeg sagt at den som vil skilles bør være den som flytter. Men her er det et barn inne i bildet, da blir saken annerledes.

Her blir hensynet til barnet sterkest!

Barnet bør virkelig få slippe flere store omveltninger i livet på en gang. Enhver voksen person skjønner det. Er det noe som helst tak i mannen vil han tilby seg selv å flytte ut.

Anonymous poster hash: 26df0...6a0
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg tenker at det er litt underleg at huset blir ein premie til den som held ut lengst i eit elendig forhold. Det mest naturlege er vel at om ein eig eit hus saman, så vert huset selt, og at partane tek med seg sin andel av verdien i huset, og bruker det som eigenkapital til å kjøpe ein ny bustad.

Når ein leiger så er jo ikkje leigeforholdet nokon "verdi" i seg sjølv, kven som helst kan gå ut og leige noko tilsvarande. I det tilfellet syns eg at den som har hovudansvaret for barna bør bli buande. Vert omsorga delt 50/50 må ein berre bli einige.

• Liker 1
Gjest Rolsehøna
Skrevet

Eg tenker at det er litt underleg at huset blir ein premie til den som held ut lengst i eit elendig forhold. Det mest naturlege er vel at om ein eig eit hus saman, så vert huset selt, og at partane tek med seg sin andel av verdien i huset, og bruker det som eigenkapital til å kjøpe ein ny bustad.

Når ein leiger så er jo ikkje leigeforholdet nokon "verdi" i seg sjølv, kven som helst kan gå ut og leige noko tilsvarande. I det tilfellet syns eg at den som har hovudansvaret for barna bør bli buande. Vert omsorga delt 50/50 må ein berre bli einige.

Huset blir ingen premie, det ligger ute for salg.. Så det ville evt. blitt delt som du nevner v/et evt. salg.

Det som var ment var at det ikke er praktisk for hverken ham eller meg å bo i boligen som ligger for salg, da det er et helt annet sted i landet en der både jobb og skoler er ;)

Gjest Rolsehøna
Skrevet

Her er jeg sterkt uenig med resten av deltakerne tråden gitt!

Ok da, vanligvis ville jeg sagt at den som vil skilles bør være den som flytter. Men her er det et barn inne i bildet, da blir saken annerledes.

Her blir hensynet til barnet sterkest!

Barnet bør virkelig få slippe flere store omveltninger i livet på en gang. Enhver voksen person skjønner det. Er det noe som helst tak i mannen vil han tilby seg selv å flytte ut.

Anonymous poster hash: 26df0...6a0

Enig med deg i det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...