AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 1. Kan planken (altså kroppsvektøvelsen kalt "planke") hjelpe mot svai i korsryggen, og den uunngåelige bulen på magen, som naturlig oppstår når man har kraftig svai i ryggen? Jeg vet at man ikke kan punktslanke magen ved å gjøre mageøvelser, men kan mageøvelser gjøre at indre organer og fett holdes bedre på plass, slik at man ser tynnere ut, samt bidra til rettere rygg, og dermed også mindre bul på magen? 2. Hvor ofte, og hvor lenge, bør man trene denne øvelsen for å få maksimal effekt? Anonymous poster hash: fdea0...d32
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Annenhver dag. Husk på at ryggen skal ikke svaie.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Egentlig bør du ikke trene den med mindre du har noen der til å påpeke rett og feil, de har jo begynt med å anbefale folk å ikke trene planken pga folk gjør det feil og ender med ryggplager. Anonymous poster hash: 20b0c...b02 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Tren heller armhevinger. Får mer ut av det enn planken, men det var takken være planken at jeg klarte å ta armhevinger, men trener den aldri nå lenger.Anonymous poster hash: 79208...f0f 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Jeg har problemer med svai rygg og jeg holder meg langt unna planken, fordi det er så fort gjort å falle sammen i korsryggen ved planke. Det gjør bare vondt værre. Mye bedre å trene ryggøvelser og sit-ups. Anonymous poster hash: 044cb...9bb
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #6 Skrevet 15. september 2013 Men sit ups trener da ikke noe annet enn de rette magemusklene? Har dette noe for seg? Jeg gjør hip thrust, strake markløft, stående roing og utfall, ca 2 ganger i uken. Kanskje dette er tilstrekkelig trening for kjernemusklaturen? Synes forøvrig ikke planken er vanskelig å gjøre. Har ganske god bevissthet på kroppen min, og hvor de ulikene delene befinner seg til enhver tid, og det er vel ikke akkurat rocket science å holde ryggen rett i noen få sekunder. Anonymous poster hash: fdea0...d32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå