Gå til innhold

Underdanige eller sterke kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville du foretrukket å inngå et forhold med underdanige framfor sterke kvinner? Såklart er det flere faktorer som avgjør, men hva blir du mest tiltrukket av?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske enkelt: Den type menn som tiltrekkes de underdanige og "svake", er menn man unngår. Menn som takler kvinner som kan utfordre dem, er menn man kan vurdere som potensielle partnere.

Anonymous poster hash: 05537...583
  • Liker 12
Skrevet

Som kvinne misliker jeg ofte kvinner som refererer til seg selv som "sterke kvinner". Ikke fordi det er noe galt i det i seg selv, men fordi de ofte er selvsentrerte, kranglete, høylytte og maskuline. Hvis en mann ikke er interessert, avskriver de ham som "truet", uten å innse at deres holdning er uattraktiv mer enn den er "for god".

Det ultimate er for meg, en kvinne som er feminin, elegant, vennlig og rolig i sin fremtreden, men har sterke personlige grenser. Det vil si at hun er intelligent, tar vare på seg selv, lar ikke menn herse med henne eller sprer beina for enhver idiot som er interessert. Hun sier ifra når noen krysser streken, men hun klarer å gjøre det på en behersket måte. Hun ter seg ikke som hormonell tenåring.

"Sterke kvinner" liker å fremstille alle kvinner som er mer "forsiktige" i fremtreden som svake. Jeg forstår veldig godt hvorfor mange menn gifter seg med kvinner som ikke er fra Norge. Jeg ser så vanvittig mange brautende kvinner som tror at de skal oppføre seg så maskulint som mulig for å få mannen de vil ha. Mange single kvinner i 30 årene opplever nå at dette er feil - og de opplever det på den harde måten.

Anonymous poster hash: 6c476...ea3
  • Liker 4
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Er man alltid enten underdanig eller "sterk"(hva det nå enn er som ligger i det)? Jeg syns ikke jeg passer i noen av kategoriene. Jeg vil tro at mange menn søker en, på mange måter, likeverdig partner.

• Liker 5
Skrevet

Er man alltid enten underdanig eller "sterk"(hva det nå enn er som ligger i det)? Jeg syns ikke jeg passer i noen av kategoriene. Jeg vil tro at mange menn søker en, på mange måter, likeverdig partner.

Kunne ikke vært mer enig!

• Liker 1
Skrevet

Bryr meg hverken om å måtte være dominant eller underdanning. Kan være gøy å være dominant i sengen, men ønsker en partner som utfordrer meg :)

• Liker 1
Skrevet

Såkalt "sterke" kvinner er like LITE attraktive som de underdanige.

Det som er attraktivt når det gjelder dette er gode kommunikasjon- og samarbeidsevner.

Skrevet

Bryr meg hverken om å måtte være dominant eller underdanning. Kan være gøy å være dominant i sengen, men ønsker en partner som utfordrer meg :)

Det der er jo en ganske vanlig feiloppfatning av hva det vil si å være underdanig, og da tenker jeg vel mest bdsm-baserte relasjoner. En hører underdanig og tenker selvutslettende. Men sånn er det jo ikke :)

~hilsen underdanig kvinne som stadig gir sin dominante partner noe å bryne seg på ;)

Anonymous poster hash: e9f04...b9a

Skrevet

Utfordrer deg?

Skal det mye til..?

Skrevet (endret)

Det der er jo en ganske vanlig feiloppfatning av hva det vil si å være underdanig, og da tenker jeg vel mest bdsm-baserte relasjoner. En hører underdanig og tenker selvutslettende. Men sånn er det jo ikke :)

~hilsen underdanig kvinne som stadig gir sin dominante partner noe å bryne seg på ;)

Anonymous poster hash: e9f04...b9a

Er man underdanig så tenker jeg egentlig at det er den dominante som er sjefen og er den som tar avgjørelsene. Det er definisjonen jeg sitter med i alle fall.

Man kan godt si at jeg er underdanig i saker som jeg ikke anser som viktig, men så er jeg "dominant" i saker som er viktig for meg. Er en blanding liksom. Jeg ser på en underdanig person som selvutslettende(holder seg i bakgrunnen), hvis man ikke er det, så er man ikke underdanig. Så mener jeg det er en forskjell på å være underdanig i sengen(underdanig i det seksuelle forholdet), og å være underdanig i forholdet selve forholdet. Jeg ønsker som sagt ikke en kvinne som er underdanig i forholdet.

Endret av .-L-.
Skrevet

Det ultimate er for meg, en kvinne som er feminin, elegant, vennlig og rolig i sin fremtreden, men har sterke personlige grenser. Det vil si at hun er intelligent, tar vare på seg selv, lar ikke menn herse med henne eller sprer beina for enhver idiot som er interessert. Hun sier ifra når noen krysser streken, men hun klarer å gjøre det på en behersket måte. Hun ter seg ikke som hormonell tenåring.

Denne beskrivelsen passer på meg. Men jeg sliter likevel med å finne en kjæreste.

Skrevet

Denne beskrivelsen passer på meg. Men jeg sliter likevel med å finne en kjæreste.

Hvis du sliter med å finne noen, så er det ikke disse kvalitetene som er årsaken i alle fall.

Det er jo mange ting menn ser etter hos en kvinne. I tillegg kan det være andre årsaker utover din personlighet - at du ikke maksimerer hvor attraktiv du kan være (på daglig basis), du møter ikke nok menn, du møter ikke de riktige mennene osv.

Skrevet

Som kvinne misliker jeg ofte kvinner som refererer til seg selv som "sterke kvinner". Ikke fordi det er noe galt i det i seg selv, men fordi de ofte er selvsentrerte, kranglete, høylytte og maskuline. Hvis en mann ikke er interessert, avskriver de ham som "truet", uten å innse at deres holdning er uattraktiv mer enn den er "for god".

+1

Er du genuint "sterk" så har du ikke et så stort behov for bekreftelse, og trenger ikke å vise til alle og enhver hvor selvstendig du tilsynelatende er. Stereotype "sterke" kvinner (og menn) er noe av det mest irriterende du finner.

• Liker 2
Skrevet

Utfordrer deg?

Skal det mye til..?

Nei, er bare å argumentere meg ned i grøften, på en sakelig og morsom måte :P

Skrevet

Nei, er bare å argumentere meg ned i grøften, på en sakelig og morsom måte :P

Er litt usikker på hva du mener her.. Er det mye agrumentering på en usaklig måte altså?

Blir man usaklig når man blir utfordret..? Fordi man ikke vet stort bedre gjerne? :)

Skrevet

Er litt usikker på hva du mener her.. Er det mye agrumentering på en usaklig måte altså?

Blir man usaklig når man blir utfordret..? Fordi man ikke vet stort bedre gjerne? :)

Man er usakelig når man ikke holder seg til saken. Litt usakeligheter er forsåvidt lov, små stikk kan være artig.

Skrevet

"Sterke kvinner" liker å fremstille alle kvinner som er mer "forsiktige" i fremtreden som svake. Jeg forstår veldig godt hvorfor mange menn gifter seg med kvinner som ikke er fra Norge. Jeg ser så vanvittig mange brautende kvinner som tror at de skal oppføre seg så maskulint som mulig for å få mannen de vil ha. Mange single kvinner i 30 årene opplever nå at dette er feil - og de opplever det på den harde måten.

Du er en den type kvinne jeg vil ha :-)

Skrevet

Vi er ikke kommet lengre altså?

Hva skjedde med å være saklig da? ^^

Skrevet

Det er ganske enkelt: Den type menn som tiltrekkes de underdanige og "svake", er menn man unngår. Menn som takler kvinner som kan utfordre dem, er menn man kan vurdere som potensielle partnere.

Anonymous poster hash: 05537...583

Du kan dra til helvete.

Hvis jeg fikk det valget TS lister opp, så ville jeg hatt en underdanig kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...