Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser at en del har fått høre at de har mindre pene kjærester. Men er det noen her på forumet som har kommet med slike kommentarer selv? Selv synes jeg det er utolig frekt å si. Er jo dust å kommeed negative kommemtarer om folk generelt, men hvorfor komme med negativ kommentar om kjæresten til en? Du vet jo at personen ikke vil være enig.Virker sosialt tilbakestående.

Endret av Arbeider
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser at en del har fått høre at de har mindre pene kjærester. Men er det noen her på forumet som har kommet med slike kommentarer selv? Selv synes jeg det er utolig frekt å si. Er jo dust å kommeed negative kommemtarer med folk generelt, men hvorfor komme med negativ kommentar om kjæresten til en? Virker sosialt tilbakestående.

Enig med deg :)

Kanskje kommer slike kommentarer fra folk som er ekstremt utseendefiksert angående også sitt eget utseende

Skrevet

Jeg syntes det er unødvendig og utrolig frekt.
Har fått høre at jeg kan få bedre venner tilogmed fordi "de er mindre pene enn meg", noe de faktisk ikke er engang. Alle har sitt eget syn på skjønnhet, og jeg tror faktisk at grunnen til jeg fikk høre det var fordi jeg bruker sminke og ikke dem. Jeg må nesten le.
Det er sårende for meg også, fordi det føles som jeg blir hakket ned på fordi jeg har dårlig smak eller noe lignende.
Jeg har fortalt en eks-venninde at jeg ikke likte at hun kalte vennene mine stygge og at jeg var "for bra/pen for dem" og da sa hun at jeg burde bli GLAD for at hun syns jeg er pen, eller at jeg burde ta det som et kompelement.
Visse folk!

Anonymous poster hash: e2e3a...371
Skrevet

Vel, da en god venninne ble kjent med en fyr som drev med salg av dop, så må jeg innrømme at jeg sa akkurat de ordene.

• Liker 4
Skrevet

Vel, da en god venninne ble kjent med en fyr som drev med salg av dop, så må jeg innrømme at jeg sa akkurat de ordene.

Det synes jeg er flott at man sier i fra om!

Men det er ikke greit å rakke ned på utseendet på noens kjæreste.

Hvordan en person er, er det som teller.

Skrevet

Det synes jeg er flott at man sier i fra om!

Men det er ikke greit å rakke ned på utseendet på noens kjæreste.

Hvordan en person er, er det som teller.

Nemlig.

Skrevet

Nemlig.

Ja, og en ekte venn sier i fra til sine venner dersom de oppdager at sin venns kjæreste er ødeleggende for vennen. Og det kan være ting som mishandling, dop, alkoholmisbruk osv.

Folk trenger at venner sier fra om slikt, for ofte ser de det ikke selv eller de kan ha så lavt selvbilde pga f.eks. tidligere mishandling at de tror at de ikke kan få noen bedre eller de kan være avhengig av sin mishandler og kan føle at de ikke greier seg uten han/ henne.

De trenger ofte hjelp til å komme i gang med en prosess med å bygge seg selv opp, og for å greie det må de som regel bryte kontakten med f.eks. en mishandler eller alkoholiker.

Skrevet

Det sa en venninne om samboeren min:\ Og hun var/er sosialt tilbakestående. Og ikke er vi venner lengre heller, og verste er at det var noe annet enn det hun sa om samboeren min som fikk det til å renne over:(

Greit å si i fra om alvorlige ting som at denne personen ikke er bra for deg av ulike grunner, men utseendet har vel fint lite å gjøre med saken.

Anonymous poster hash: 4d2c8...83b
Skrevet

Ja, og en ekte venn sier i fra til sine venner dersom de oppdager at sin venns kjæreste er ødeleggende for vennen. Og det kan være ting som mishandling, dop, alkoholmisbruk osv.

Folk trenger at venner sier fra om slikt, for ofte ser de det ikke selv eller de kan ha så lavt selvbilde pga f.eks. tidligere mishandling at de tror at de ikke kan få noen bedre eller de kan være avhengig av sin mishandler og kan føle at de ikke greier seg uten han/ henne.

De trenger ofte hjelp til å komme i gang med en prosess med å bygge seg selv opp, og for å greie det må de som regel bryte kontakten med f.eks. en mishandler eller alkoholiker.

En ekte venn snakker med sine venner om åpenbare trusler. Men utseende tilhører ikke den kategorien.

Skrevet

En ekte venn snakker med sine venner om åpenbare trusler. Men utseende tilhører ikke den kategorien.

Jeg er enig med deg. Jeg håper ikke at innlegget mitt (#7) ga inntrykk av noe annet.

Skrevet

Folk er tette i nøtta. Håper dere som opplever at noen sier noe slikt, henvender seg til partneren deres og spør hvorfor de ble sammen med noen som er så frekke i kjeften.

Anonymous poster hash: 3c08b...eac
Skrevet

Helt enig. Det er grusomt stygt, uansett hvor mye det stemmer. Derimot har jeg en venninne som fikk seg ny kjæreste en gang. Hun er 'verdens snilleste' og gjør ingen noe vondt, mens kjæresten hennes var litt av en 'badboy'. Jeg nevnte det for et par felles venninner, og vi var alle enige om at hun fortjente bedre.

Forholdet tok fort slutt, på grunn av hans atferd. Men selvfølgelig nevnte vi ingenting for henne, hun var jo forelsket og forholdet virket bra i starten.

Oppførsel er en ting, mener nå jeg, men når det kommer til utseende bør ikke slike kommentarer være et tema overhodet. Utseende er ikke alt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke hørt noe si noe slikt og har aldri sagt det selv. Generelt uttaler jeg meg ikke om noens forhold med mindre jeg blir spurt direkte.

Jeg kjenner flere kvinner som absolutt kunne gjort det bedre. Det er mange som er i forhold for å være i forhold. Da snakker jeg ikke om utseende i det hele tatt - generelt er jeg ikke spesielt utseendefokusert når det gjelder menn (jeg vil selvsagt at en mann er i god form osv., men som regel kompenserer andre ting for et "mindre perfekt" utseende).

Det jeg mener er livsstil, ambisjoner, moral osv. Dersom en jente jeg kjenner er sammen med en fyr uten ambisjoner, mål eller et gram selvdisiplin, så holder jeg tett. Men dersom en jente er sammen med en fyr som åpenbart er dårlig nytt og hun spør meg åpent hva jeg synes (som regel er hun da allerede ved et punkt der hun vurderer å slå opp), så er jeg ærlig. Søsteren min var sammen med en taper som ikke var grei mot henne, aldri hjalp til, ikke ville ha sex med henne og etter en periode var utro. Hun lurte på om hun skulle bli og jeg sa ærlig at det hadde jeg ikke gjort (naturligvis reagerte hun slik de fleste slike kvinner gjør, blir defensiv og valgte å bli med ham).

Anonymous poster hash: afa35...7ef
Skrevet

Jeg sier det til kjæresten min, særlig når han flørter med andre ^^

Anonymous poster hash: 25107...44c
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporing.

Irrlys, mod.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...