Gå til innhold

Ønsker barn, men syns det er skummelt å ta første steg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er tiden inne og prevensjonen er pakket vekk.

Vi er enige om at det skjer når det skjer. Jeg klarer ikke tanken på å telle dager mellom mens eller eggløsning. Det blir bare stressende.

Ønsket om barn har vært så sterkt. Jeg har drømt om en familieforøkelse i 3 år nå men har ventet på han.

Men nå kjenner jeg veldig på dette. Jeg kjenner at jeg er litt redd. Det er stort å få barn. Vi skal faktisk forme et annet menneske! Nå som vi endelig er kommet til en enighet om å bli prøvere, DA blir jeg redd.

Er det noen andre som har følt noe lignende og kan fortelle om egne tanker?

Anonymous poster hash: 105ba...095
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Det er noe veldig skummelt ved at det blir "virkelighet". Har tidligere ventet så utrolig lenge på det, og det har kilt i magen bare ved tanken på å bli gravid, få baby med mannen jeg elsker. Men med en gang vi bestemte oss for at det faktisk skal skje, blir det hele bare veldig skremmende og jeg gleder meg ikke like mye som før.

Skrevet

Jeg var veldig ivrig og gledet meg masse når vi begynte å prøve, men når jeg først testet positivt så fikk jeg litt "åh, f**k" følelse. Antar det er normalt, man reflekterer jo over at livet vil bli forandret, samværet med partneren blir annerledes, og man selv kommer i andre rekke uansett hva. Men det er også viktig å tenke på de positive sidene. Livet blir beriket og man får nye verdier å forholde seg til.

Så lenge man føler at alt er på plass, og man faktisk har mye å tilby et barn, så går det nok bra skal du se.

Skrevet

Takk for svar.

Det er veldig godt å lese at jeg ikke er alene med disse tankene.

Jeg har fortalt mannen om dette nå og han sa ha kjente igjen følelsen.

Vi har vært kjærester i mange år og har bodd sammen i nesten like mange, så det er ingen som blir overrasket om vi blir en til i familien. Alt annet er også "på plass".

Vi får se hvordan det går. Kanskje jeg snart kan stå frem med nicket mitt og ikke bruke AB-knappen :)

Anonymous poster hash: 105ba...095
Skrevet

Tror det er helt normalt og tenke sånn. Jeg har også lyst på barn, men det er skikkelig skummelt, når det begynner å nærme seg prøving.

Lykke til med prøvingen, ts. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...