Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går siste året på videregående, nettopp flyttet ut hjemmenifra i et kollektiv jeg trives kjempegodt i, skaffet meg ny jobb, er singel, blir 18 om to mnd og er klar for å nyte livet. Men så testa jeg positivt i dag.

Og jeg vet ikke hvem barnefaren er. Jeg hadde sex kun to ganger, og jeg tok jo angrepillen.. Og jeg har gått på sterke medisiner, og festet og hele pakken, og kun levd på drittmat. Livet inn i magen er sikkert helt ødelagt av alt jeg har puttet i meg.

Hva gjør jeg kloke mennesker?

Anonymous poster hash: cff39...7b8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tatt abort, kanskje heller bare prøve på nytt når du er klar, ferdig på skolen og har fast partner :laugh:

Best for deg og det i magen din tror jeg !

Anonymous poster hash: 8316b...29f
  • Liker 1
Gjest HappyWaffle
Skrevet

først og fremst bør du dra til legen for å se om han kanskje kan se noe på ultralyd (ikke sikkert men). å så bør du ta en runde med deg selv for å bestemme om du bør få barnet uansett hva konsekvensene kan være, du får i gjengjeld masse kjærlighet. eller du tar abort, fullfører utdanningen og finner en fast partner :)

Skrevet

Hadde det vært meg ville jeg tatt abort - og tatt lærdom av erfaringen og blitt litt nøyere med prevensjonen. Angrepillen er ikke trygg, den fungerer etter alt å dømme bare ved å hindre eggløsning, så hvis du alt har hatt eggløsning når du har sex vil ikke angrepillen gjøre noe som helst fra eller til. Så bruk kondomer elelr skaff deg annen prevensjon. Som du nå erfarer er det faktisk store konsekvenser av å la det være.

Noen har livssyn som hindrer dem fra å kunne ta abort eller å leve med seg selv om de gjør det. Har man det slik må man nødvendigvis ta konsekvensene. Hvis du ikke har det slik ser jeg ingen grunn til å beholde i din situasjon. Du er svært ung og har tydelig glede av det frie livet du har levd til nå, og ut fra det du skriver får jeg ikke inntrykk av at du har lyst til å slå deg til ro og være mamma helt ennå. Det vil nok være bedre både for deg og dine fremtidige barn om du lar deg selv være ung først, tar en utdannelse eller jobber, og etterhvert slår deg ned med en mann du har lyst til å stifte familie med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...