AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Har som regel brukt den hvite, men fikk litt dårlig tid i dag og kjøpte den blå fra Ming. Smaken ble omtrent den samme, bare at det tok mye kortere tid å koke. Blå fra Ming heretter for min del! Anonymous poster hash: 3523f...c99
Gjest navnelapp Skrevet 17. september 2013 #2 Skrevet 17. september 2013 Så bra! Mitt triks er å spe i mjølka litt og litt, nesten som risotto. Då kokar det fortare, og risen vert fortare mør. Dessutan då rører eg heile tida, så det legg seg ikkje i botnen.
mandel92 Skrevet 17. september 2013 #3 Skrevet 17. september 2013 Trenger man grøtris da? Jeg bruker vanlig jasminris...
Gjest navnelapp Skrevet 17. september 2013 #4 Skrevet 17. september 2013 Grautris er mykje meir rik på stivelse, slik at grauten vert meir mjuk og mjølkete enn når du brukar jasmin- eller basmatiris. Pluss at aromaen er annleis. Prøv å stikke nasa ned i ein boks med jasminris og snus, så kjenner du forskjellen.
makkapakka Skrevet 17. september 2013 #5 Skrevet 17. september 2013 Dette har jeg også gjort, mot min vilje, men det er faktisk like god grøt og det tar kortere tid. Kun på julaften går jeg for Geisha fordi jeg da skal egentlig ha en kjempegod riskrem av restene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå