Bolla* Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 (endret) Var hos dyrlegen, for å få røngten av hunden. Fikk dyrlegen til å sjekke øra hennes samtidig, og etter å ha undersøkt litt, viste det seg at jenta mi har sopp i øra. Fikk med dråper av dyrlegen som jeg skal bruke morgen og kveld, i 14 dager fremover. Greia er at bikkja IKKE vil samarbeide når jeg skal dryppe øra hennes. Blir helt umulig og nekter å ligge rolig. Vi må være 2 for å gjøre det, en til å holde og en til å sprøyte. Men til og med da klarer hun til tider å bryte seg løs, og vi bruker svært lang tid på noe som kunne vært over på et øyeblikk. Vi prøver med godbiter, for å "kjøpe" henne litt, men dette gjennomskuet hun jo med en gang. Det er en Rottweiler, om noen skulle lure på det. Spørsmålet mitt er vel om det er noen her som har vært borti noe lignende, og som kanskje har noen gode råd å komme med? Det kommer til å bli en evig kamp i fjorten dager fremover om vi ikke får noen gode råd. Så jeg blir glad om noen har noen innspill å komme med :-) Endret 14. september 2013 av Bolla*
ini Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Min gamle hund fikk stadig midd i ørene, og måtte ha øredråper. Hun elsket å bli børstet, så vi la alltid øredråpene til børsteritualet, og klødde masse bak ørene mens vi dryppet. På den måten ble hun distrahert fra hva som faktisk skjedde, og brydde seg fint lite. Har dessverre ingen andre råd enn å distrahere hunden fra det som skjer. Lykke til i alle fall!
Bolla* Skrevet 14. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 14. september 2013 Takk for tips, da må dette prøves i kveld :-)
Gjest Badebuksa Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Da er ikke godbitene gode nok rett og slett. Men det vil nok ikke gå å lure hunden, det du må gjøre er å få den til å samarbeide. Kanskje prøve en annen type godbit? Noe som er heeeelt uimotståelig? Eller en koselig aktivitet som nevnt. Stresser dere når dere skal gi den øredråper? (Kanskje litt, uten å merke det? Men hunden merker det). Jeg har bare hatt små hunder, så har bare vært å holde fast men kan tenke meg at en rottweiler blir litt i det sterkeste laget. Lykke til uansett....
Bolla* Skrevet 14. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 14. september 2013 (endret) Da er ikke godbitene gode nok rett og slett. Men det vil nok ikke gå å lure hunden, det du må gjøre er å få den til å samarbeide. Kanskje prøve en annen type godbit? Noe som er heeeelt uimotståelig? Eller en koselig aktivitet som nevnt. Stresser dere når dere skal gi den øredråper? (Kanskje litt, uten å merke det? Men hunden merker det). Jeg har bare hatt små hunder, så har bare vært å holde fast men kan tenke meg at en rottweiler blir litt i det sterkeste laget. Lykke til uansett.... Leverpostei har vært en slager som godbit før, kanskje vi må prøve det Nei, vi stresser veldig lite. Setter oss ned ved siden av hunden, klapper og koser litt for å få henne til å slappe litt ekstra av, masserer henne litt da hun liker dette veldig godt. Men med en gang hun ser at jeg kommer med flaska med øyedråper, er det gjort. Da skal hun bort, og skal helst så langt bort fra oss som mulig Men det gikk litt bedre nå i kveld, da hun satt med ryggen inntil sofaen imens jeg satt bak henne i sofaen(med beina mine rundt henne), og samboer foran å børsta og kosa må nok fortsette med den taktikken, så langt det går Endret 14. september 2013 av Bolla*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå