AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Jeg har i det siste fått veldig mange kommentarer på at jeg baker så veldig dyre brød, og at det er mye billigere å kjøpe på butikken. Jeg sier meg enig i at brødet er dyrt, og at jeg kunne bakt billigere, noe jeg også har gjort i mange år, men at brødet er så veldig mye dyrere enn de brødene de presenterer som alternativer, klarer jeg ikke å se. Min tankegang er at selv om prisen er omtrent den dobbelte som alternativet, er ikke bruken høyere. Jeg tenker slik: Et brød på butikken er på 500 g, og koster 36 kr. Mitt brød koster meg 71,5 kr pr brød, men dette brødet er 900 g. Mitt brød har altså en kilopris på rett i underkant av 80 kr, mens det butikkjøpte brødet har en kilopris på 72 kr. Det gir en forskjell på 8 kr pr kg. I tillegg metter brødet mitt noe mer, noe som gjør at det blir spist færre skiver pr dag, og kostnaden blir ytterligere redusert, uten at jeg har regnet på dette. Dette får jeg veldig mange protester på, og de sier at jeg «tenker feil» Mitt forsøk på å forklare dette faller på stengrunn, og jeg får ikke gehør for mitt tankesett. Tenker jeg helt feil? I så fall, hva er feil med tankegangen? Anonymous poster hash: a25cf...63a 1
ini Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Kan ikke se at det er noe feil med tankegangen din, nei.. 9
Lettpåtå Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 71,50 pr brød?!?! Hva består dette brødet av? 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Lager du brødet av gullstøv eller? Anonymous poster hash: 0fae3...677 8
Blådiamant Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Du tenker rett, men lurer også på hva i all verden du har i dette brødet? 13
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Hvorfor mener de du tenker feil? Hva er deres argumenter for at DE har rett? Anonymous poster hash: df156...68e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Du har rett, det er de som er dårlig i matte. Anonymous poster hash: 15133...3e5 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 71,50 pr brød?!?! Hva består dette brødet av? Gullstøv og regnbuer? Jeg bruker en melblanding som koster 150 kr pr kg. Som jeg sa i første innlegg, det er dyrt, men som sagt ikke mye dyrere enn tilsvarende alternativer kjøpt i butikk. Og i tillegg er det det beste naturlig glutenfri brødet jeg har smakt. Anonymous poster hash: a25cf...63a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Hvorfor mener de du tenker feil? Hva er deres argumenter for at DE har rett? Anonymous poster hash: df156...68e Det har jeg ikke fått noe godt svar på, men jeg tror de kun ser på innkjøpspris, og ikke pris pr kg. Men når så mange, uavhengig av hverandre, sier det samme, begynte jeg å tro at det var jeg som var helt på viddene. Anonymous poster hash: a25cf...63a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Gullstøv og regnbuer? Jeg bruker en melblanding som koster 150 kr pr kg. Som jeg sa i første innlegg, det er dyrt, men som sagt ikke mye dyrere enn tilsvarende alternativer kjøpt i butikk. Og i tillegg er det det beste naturlig glutenfri brødet jeg har smakt. Anonymous poster hash: a25cf...63a Å gud bedre ja - får du til et godt glutenfritt brød så hadde jeg gladelig betalt både dobbelt og tredobbel pris! Nei, kos deg med brødet Ikke tenker du feil heller De folka ser nok bare på stykkpris - er veldig vanlig å bli lura på det. De tenker at for den prisen kunne du jo fått to brød i butikken! Anonymous poster hash: 34117...37f 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Glutenfritt, brød og godt i samme setning?! Er det frekt å spørre om oppskrift? Anonymous poster hash: 44b75...4c3 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Glutenfritt, brød og godt i samme setning?! Er det frekt å spørre om oppskrift?Anonymous poster hash: 44b75...4c3 Jeg bruker en ferdig melblanding, så oppskrift kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med. (Er litt usikker på om det er reklame hvis jeg navngir melblandingen.) Det er veldig få gode glutenfri brød, og enda færre uten hvetestivelse. Vanligvis er hjemmebakt omtrent halve prisen for butikkjøpt, og jeg har bakt "billige brød" i mange år. Selv om brødene har vært akseptable (les:spiselige), har de aldri vært gode, så da vi fant et brød alle syntes var godt, valgte vi å heller betale butikkpris på hjemmebakt av denne melblandingen. (Vi er en DH-familie, der 3 av 4 må spise naturlig glutenfritt) Men som sagt, reaksjonene på pris har ikke latt vente på seg. Anonymous poster hash: a25cf...63a
Gjest Caroline55 Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Du kan trygt oppgi melblandingen som et tips uten at det er reklame vel?? Det er vel noe dette forumet er til også, å dele tips??? Blir for dumt hvis jeg ikke kan si at jeg har bakt toro brownies, og at de var gode Jeg hadde iallfall satt veldig stor pris på om du kunne sagt navnet på melblandingen, eventuelt merket. Er mange som sliter med cøliaki osv, som hadde satt pris på ting det går an å prøve Da prøver jeg, så blir det sikkert slettet hvis det blir oppfattet som reklame. Jeg bruker "Bakefri" sine melblandinger, og er fornøyd med både "Grovbrødblanding" og "Havrebrødblanding". Anonymous poster hash: a25cf...63a
Gjest Caroline55 Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 (endret) . Endret 9. november 2013 av Caroline55
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Takk! Selv er jeg veldig glad i Møllerens havrebrød, som gir to havrebrød! Tåler det helt fint, men lurer på om det er bittelitt hvetemel i det. Det er dessverre ikke bare bittelitt hvetemel i Møllerens havrebrød, siden hvetemel er hovedingrediensen i dette brødet. Hvis du har cølaiki eller DH, må du holde deg langt unna dette brødet! Anonymous poster hash: a25cf...63a 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Brød? Herregud, så gammeldags. Denslags har jeg ikke spist siden jeg gikk på skolen. Anonymous poster hash: 8a3f0...f75
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Brød? Herregud, så gammeldags. Denslags har jeg ikke spist siden jeg gikk på skolen. Anonymous poster hash: 8a3f0...f75 Og poenget ditt var? Anonymous poster hash: a25cf...63a
HerbGirl Skrevet 15. september 2013 #19 Skrevet 15. september 2013 Hva består melblandingen av? Kanskje det blir mye billigere hvis du kjøper de typene mel den består av hver for seg, og blander selv...
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #20 Skrevet 15. september 2013 Hva består melblandingen av? Kanskje det blir mye billigere hvis du kjøper de typene mel den består av hver for seg, og blander selv... Det er garantert billigere å blande på egen hånd, og ingrediensene er, med ett unntak, de samme ingrediensene jeg har bakt med tidligere, uten at resultatet har blitt så bra. Resultatet må ligge i blandingsforholdet. Jeg skjønner tankegangen din, men det vil kreve en del tid å lete etter det rette blandingsforholdet, og for å være helt ærlig, så lenge brødet ikke er dyrere enn butikkjøpt brød, er ikke dette noe jeg vil bruke tid og energi på. Anonymous poster hash: a25cf...63a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå