Gå til innhold

Kjeøkkenmaskin igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan anbefale en kjøkkenmaskin som klarer å røre smør og sukker hvitt?

Hadde akkurat en tlf fra min datter som irriterer seg på at blandingen i hennes maskin bare kryper opp kanten og må dyttes ned hele tiden.

|Så hun ønsker seg en kjøkkenmaskin som først og fremst klarer og røre smør og sukker hvitt og selvfølgelig gjøre andre jobber også.

Hun har en Bosch maskin, jeg har en KW major som også oppfører seg sånn når smør og sukker skal røres hvitt.

Noen forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker du riktig krok på KW ? K-kroken skal brukes til smør og sukker hvitt

Skrevet

Ja det gjør jeg! :rolleyes:

Er det noen som har KA som kan svare på om den rører smør og sukker uten problem?

Hun tror at mindre maskiner enn KW gjør en bedre jobb. Stemmer det?

Skrevet (endret)

Kan problemet være at smøret ikke er ordentlig romtempererert?

Jeg har ingen problemer med å røre smør og sukker hvitt med min Kenwood Major, uansett temperatur på smøret, jeg bruker den fleksible k-spaden, den som "skraper" sidene på bollen, men med KA får jeg dette problemet hvis smøret ikke er mykt nok.

(ps: har ikke fleksibel k-spade til KA)

Endret av Spirula
Skrevet

Tusen takk for ryddig svar. KA er altså ikke bedre enn KM.

Skrevet

Det her skjer med alle kjøkkenmaskiner jeg har prøvd hvertfall. Det som hjelper er å romtemperere smøret.

Skrevet

Tusen takk for ryddig svar. KA er altså ikke bedre enn KM.

Ikke slik jeg ser det i alle fall.

Som sagt er min erfaring at temperaturen på smøret, eller røreredskapen, langt større faktorer enn kjøkkenmaskinen er i seg selv. :)

Skrevet

Spirula:

Er det bedre med en KA enn en KW? Det er det som er det store spørsmålet?

Skrevet

Spirula:

Er det bedre med en KA enn en KW? Det er det som er det store spørsmålet?

Nei, når det kommer til problemstillingen du presenterer, er ikke KA bedre enn KM.

På generelt grunnlag kan jeg si at jeg har erfaring med begge, og min erfaring er at det er ingenting KA kan gjøre, som ikke KM kan gjøre*, men det er ting KM kan gjøre, som ikke KA har kapasitet til.

*med unntak av at KA er lettere å sette bort siden den er mindre og lettere enn KM, og den ser bedre ut på kjøkkenbenken hvis man velger å ikke sette den bort etter bruk.

• Liker 2
Skrevet

KA og KW er akkurat like på det punktet, men det dere må gjøre er å kjøpe den vispen med slikkepott på siden! Den er genial!! Jeg bruker alltid den og smør og sukker blir hvitt uten at jeg hele tiden må stoppe og slikkepotte det nedover i bollen :)

Til min KW fulgte denne med, men till KA har jeg kjøpt den som tilleggsutstyr. Verdt hver krone :jepp:

Skrevet

Tusen takk for gode svar:

Hva heter den vispen da?

Skrevet (endret)

Vet ikke hva den heter på godt norsk, men på kenwood sine sider kaller de den for flexixisp:http://www.kenwoodworld.com/nb-NO/All-products/Kitchen-Machines/Chef-and-Major-Attachments/44002-Major-Sized-Flexible-Beater-AW44002001/

En visp ala denne + romtemperert smør bør klare jobben (fulgte med en med min major).

Edit: På elkjøp sine sider kaller de den for en fleksibel hjulvisp :)

Endret av Blådiamant
Skrevet

Vet ikke hva den heter på godt norsk, men på kenwood sine sider kaller de den for flexixisp:http://www.kenwoodworld.com/nb-NO/All-products/Kitchen-Machines/Chef-and-Major-Attachments/44002-Major-Sized-Flexible-Beater-AW44002001/

En visp ala denne + romtemperert smør bør klare jobben (fulgte med en med min major).

Edit: På elkjøp sine sider kaller de den for en fleksibel hjulvisp :)

Det er den samme som jeg kaller fleksibel k-spade.

Den er utrolig bra, og jeg bruker den til alle typer rører. :)

Skrevet

Supert! Den skal jeg kjøpe til min KW.

Tusen takk for alle hjelpsomme innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...