Gå til innhold

Vil dette ha effekt på vekten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er 6 etg der jeg bor. Hvis jeg da går opp og ned 3-4-5 ganger om dagen, vil jeg kunne se på det som trening? Kan det ha effekt på vekten, samtidig med fokus på kosthold og gå-turer ?

Leste et sted at trappegåing ikke vil forbrenner fett, siden kroppen forbruker glykogen som energi når man går trapper...

Anonymous poster hash: 54e50...9df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

All bevegelse krever energi.

Anonymous poster hash: a0420...455
Skrevet

Alle monner drar i veien mot en sunn livsstil :)

• Liker 2
Skrevet

Nei. Den største effekten på vekten er fra kostholdet.

Trening kommer etterpå.

Skrevet

Alle monner drar i veien mot en sunn livsstil :)

Nå lurer jeg ikke på om det er en liten "monn" da, men om det er en god måte å gå ned i vekt på, med tanke på det jeg har lest om at trappegåing tærer på glykogenlagrene, og ikke nødvendigvis forbrenner fett. Lurer feks på om det er mere effektivt å gå turer i raskt tempo...

Skrevet

Nei. Den største effekten på vekten er fra kostholdet.

Trening kommer etterpå.

Leste du innlegget før du svarte?

• Liker 1
Skrevet

Leste du innlegget før du svarte?

Ja, mener du jeg misforstod?

Du spør :"Kan det ha effekt på vekten?"

Nei, svarer jeg.

• Liker 1
Skrevet

Trappegåing er flott det. Selvsagt er all bevegelse bedre enn ingen.

Anonymous poster hash: 99f64...5f1
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig. Hvis du fortsetter å spise det samme, men går 6 etasjer 4-5 ganger om dagen, vil du forbrenne mer. DU vil også stimulere litt til muskelvekst, og det forbrenner mer. Om det vil ha noen store effekter på vekten, tviler jeg på, men du vil kanskje kunne gå ned et par kg i året.

Anonymous poster hash: 560b9...c22
Skrevet

Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt. Så du kan enten velge selv om du vil forbrenne ved hjelp av trening, eller ved å spise mindre mat.

Anonymous poster hash: 88645...cb4
Skrevet

Nå lurer jeg ikke på om det er en liten "monn" da, men om det er en god måte å gå ned i vekt på, med tanke på det jeg har lest om at trappegåing tærer på glykogenlagrene, og ikke nødvendigvis forbrenner fett. Lurer feks på om det er mere effektivt å gå turer i raskt tempo...

Det er ikke noe magisk ved akkurat trappegåing, i forhold til andre typer bevegelse, som gjør at kroppen reagerer annerledes enn den ville gjort ellers.

Anonymous poster hash: a0420...455

Skrevet

Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner så går du ned i vekt. Så du kan enten velge selv om du vil forbrenne ved hjelp av trening, eller ved å spise mindre mat.

Vektmessig så stemmer dette, men går du i trapper istedet for å spise tilsvarende mindre så får du finere kropp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...