Gå til innhold

Barn har begynt å vokne på natta

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 6 mnd som har sovet greit på natta, jeg mista melka etter 4 mnd så han er vendt av med amming på natta, og har i et par mnd fått en flaske på morgenen ca kl 0500, før han sov videre til ca 0830. Vi må gi han tutten og litt vann et par ganger i løpet av natta.Han får grøt før vi legger han sa 2015, da legger vi han nedmgir han en suss og etter 2 min er han i drømmeland. En rutine vi synest er helt fantastisk. Kan si at han hviler to ganger om dagen 2 timer på formiddag + 1 time kl 16-17.

Men i det siste har det skjedd noe!Han sovner fortsatt greit, har brukt opp ned metoden for å få han til å legge seg fint. Men etter ca 3 timer vokner han med et hyl! Vi trøster og gir smokk til er i orden igjen. Det samme etter to timer igjen vokner han helt rolig og ligger å klager han får vann og smokk og sovner etter en halvtime, han har begynt å nynne (som går over til klaging) på natta... "Mmmmmmmmm" på de fleste utpust, og han vokner oftere og er lys våken. Og kl 0600 er han klar for å stå opp. Kan jo også nevne at han virke ikke redd når han vokner ( unntatt den første gangen ). Hva er fet som har skjedd? Og hva skal vi gjøre for å komme inn i rutinene igjen? Dette har pågått et par uker nå og vi begynner å bli slitne, tar gjerne imot tips. Syntes det er tidlig med skrikekur ellers ville det definitivt blitt vurdert.

Anonymous poster hash: 3259d...1b4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

*Takk til stavekontroll for mange skrivefeil* :-D

Anonymous poster hash: 3259d...1b4

Skrevet

Det eneste jeg kan si er at unger er sånn i perioder, og er ikke sikkert man kan gjøre noe med det. Det kan være hva som helst, tenner, utviklingssprang, vondt i magen osv.

Vi har hatt mange sånne runder, og jeg har stresset meg ihjel på å finne årsaken, også har det bare endt opp med at det går over av seg selv.

Så mitt råd er vel egentlig å se det an og prøve å slappe av, selv om det ikke er så lett når man står midt oppi det :klem:

Skrevet

Det er helt normalt og jeg kan ikke gi deg noen forklaring på hvorfor. Det er bare å puste dypt. Det går over. Om det er en trøst. :)

Anonymous poster hash: 24835...32a

Skrevet

Det går nok over igjen, godt mulig det er tenner som presser på.

:)

Skrevet

Litt vel tidlig med nattavvenning i så ung alder, så han er antagelig sulten. Han trenger melk om natta. Min våkner forresten oftere enn det og har gjort det siden han var født og er over 1 år nå...

Anonymous poster hash: 1a0ac...f24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...