Gjest Missy Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Men alikevell så elsker jeg han..hvor kan jeg søke hjelp?
~white lady~ Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Men alikevell så elsker jeg han..hvor kan jeg søke hjelp? Krisesenteret i kommunen din. Asap. 14
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Men alikevell så elsker jeg han..hvor kan jeg søke hjelp? Har dette pågått lenge? Oppsøk krisesenter, psykolog osv.
Djungelvrål Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Håper du har ringt allerede. Ingen fortjener dette. Lykke til......
Gjest Missy Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Ja det har pågått en stund, verst er det når han drikker, blir sint for den minste ting tar kvelertak på meg slenger meg i gulvet, peker og skriker meg oppi ansiktet kaster små ting etter meg, sier jeg er en respektløs hore som fortjener og bli torturert, kommer med falske anklagelser mot meg som utroskap, ble sint fordi det sto en gryte igjen i oppvasken med litt fastbrent grøt, så jeg lot stå igjen med såpevann for og få det til og løsne. Han kastet gryten i bosset, og sa at jeg ikke vasker skikkelig. Jeg gråter han bare sovner og sier jeg må skjerpe meg. Sa at jeg burde legge meg til og sove ute i regnet og håpe og be til Gud om om noen gadd og bry seg om meg.
Djungelvrål Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Ja da må du få hjelp...jeg håper du skjønner det. Det er er fare for livet ditt...
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Men alikevell så elsker jeg han..hvor kan jeg søke hjelp? Ja, en sånn mann må man jo bare elske...Anonymous poster hash: 00274...74e 6
Gjest Elseby13 Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Jeg lurer på om du ble mishandlet i oppveksten, siden du tydeligvis tror du fortjener dette? Hvorfor elsker du en som tydeligvis hater deg? Er dette den eneste form for kjærlighet du kjenner? Men du fortjener ikke dette livet! Det finnes snille menn som vil elske deg, ikke mishandle deg. Men nå må du bryte ut først.
LukaFrost Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Søk hjemp til å komme bort fra dennne mannen umiddelbart! Han er ikke noe å samle på!
Gjest Tliabb stresses Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Pakk det mest nødvendige og kom deg unna mens han ikke er hjemme. Forstår deg på en måte når du sier at du elsker han, jeg trodde jeg elsket min også, men jeg fikk det kun psykisk, ikke fysisk. Innerst inne elsker man ikke slike menn. De har bare en vanvittig makt over oss og har brutt oss ned til å miste troen totalt på oss selv, til å bli avhengig, til å tro at vi behøver dem. Men vet du, vi trenger dem ikke. Kom deg unna, ikke la han slå deg igjen!!!! Det finnes ikke snev av ekte kjærlighet i et slikt forhold. Mannen din er nok rett og slett en psykopat. Les deg litt opp om det, men slett loggen dersom du gjør det hjemme, slik at han ikke finner ut hvilke sider du har søkt på. Få hjelp nå TS ta kontakt med krisesenter, lege, politi, slik at det ikke ender i en tragedie!!!!!!!!
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Pakk sammen de viktige tingene dine (pass, div. attester, selvangivelser og andre papirer du trenger i fremtiden). Kontakt krisesenteret hvis det ikke er noen andre du kan være hos. Du ødelegger livet ditt, både faktisk og billedlig. Går ut fra at denne mammen har et problem med alkohol, og det forsvinner ikke på et øyeblikk. Hilsen en som har opplevd det samme. Anonymous poster hash: bd5d8...a2c 1
Timar Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 :klemme: Hva er det som gjør at du elsker denne mannen? Jeg skjønner at det er vanskelig. Han har mest sannsynlig et enormt psykisk overtak på deg, og du har blitt vant til å leve på hans nåde. Likevel, du vil bli lettet når du har kommet deg vekk fra ham. Dra når han ikke er der, pakk i skjul, og hold deg gjemt til du finner ut hvordan han reagerer. Ingen, INGEN, fortjener å bli behandlet slik.
Smascha Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Men alikevell så elsker jeg han..hvor kan jeg søke hjelp? Sikker på at du elsker han, og ikkje den du helst vil han skal vere? Uansett: Dette er ikkje greit! Høyr på råda her inne frå alle som vil deg vel.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Du elsker ham ikke, du er avhengig, du ser ham for noe annet enn det han er, du elsker det du vil det skal være, det vil aldri endre seg. Kom deg vekk. Hilsen meg som var i samme situasjon. Anonymous poster hash: d191c...a2e 4
pusekatta Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Krisesenteret i kommunen, politiet osv. Videre er det lurt å fortelle det til venner/foreldre/andre slik at du får åpnet øynene dine og kommer deg bort. 1
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Takk for svar jenter. Jeg lå på sofaen i natt og tidligere i dag kom han inn i stuen og satte seg ned i sofaen og holdt rundt meg og snakket kjærlig til meg, jeg latet som jeg sov og la meg litt på siden, han spurte hva det var, og jeg svarte : du slår meg, han sa bare et eller annet jaha og gikk og la seg igjen.. Hver gang han får er utbrudd, så ender det alltid med dagen etterpå at han er kjærlig og spør meg hva som er i veien, vet han ikke det selv? Vet han ikke hva han driver på med? Han sa også til meg i går natt at jeg hadde masse jeg måtte på om unskyldning om i morgen. Jeg har ikke gjort han noen ting, ofte må jeg be om unnskyldning for ingen grunn, men gjør det for husfredens skyld. Han sier daglig at han elsker meg, kan han elsker meg så jævlig høyt som han men kan han virkelig det? Er han klar over hva han gjør mot meg, eller er det noe som kobles ut av hjernen når det klikker for han? Til du som lurte på om jeg har opplevd vold før, så ja jeg har vokst opp med en voldelig far som både slo meg og mamma, mamma og pappa er fortsatt gift.. Samboeren min sover enda, og jeg har en avtale med en venninne om og møtes i byen, men vet ikke helt om jeg tørr og gå ut mens han sover, er redd reaksjonen hans når han våkner og ser at jeg ikke er hjemme.. Han har aldri nektet meg og treffe venninner, gå ut på byen, treffe familien osv, sier ofte at det gjør jeg jo som jeg selv vil det, og vet at mange psykopater nekter kjæresten og være sosial.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Takk for svar jenter. Jeg lå på sofaen i natt og tidligere i dag kom han inn i stuen og satte seg ned i sofaen og holdt rundt meg og snakket kjærlig til meg, jeg latet som jeg sov og la meg litt på siden, han spurte hva det var, og jeg svarte : du slår meg, han sa bare et eller annet jaha og gikk og la seg igjen.. Hver gang han får er utbrudd, så ender det alltid med dagen etterpå at han er kjærlig og spør meg hva som er i veien, vet han ikke det selv? Vet han ikke hva han driver på med? Han sa også til meg i går natt at jeg hadde masse jeg måtte på om unskyldning om i morgen. Jeg har ikke gjort han noen ting, ofte må jeg be om unnskyldning for ingen grunn, men gjør det for husfredens skyld. Han sier daglig at han elsker meg, kan han elsker meg så jævlig høyt som han men kan han virkelig det? Er han klar over hva han gjør mot meg, eller er det noe som kobles ut av hjernen når det klikker for han? Til du som lurte på om jeg har opplevd vold før, så ja jeg har vokst opp med en voldelig far som både slo meg og mamma, mamma og pappa er fortsatt gift.. Samboeren min sover enda, og jeg har en avtale med en venninne om og møtes i byen, men vet ikke helt om jeg tørr og gå ut mens han sover, er redd reaksjonen hans når han våkner og ser at jeg ikke er hjemme.. Han har aldri nektet meg og treffe venninner, gå ut på byen, treffe familien osv, sier ofte at det gjør jeg jo som jeg selv vil det, og vet at mange psykopater nekter kjæresten og være sosial. At han sier at han elsker deg er bare tomme ord. Ingen som elsker en annen, gjør slik som han gjør mot deg. At han ikke nekter deg å treffe venninner, er ikke et bevis på at han ikke er psykopat el.l. Uansett hvilken type personlighetsforstyrrelse han har (Psykopati, narsissisme eller annet) eller om han ikke har noen personlighetsforstyrrelse, så er det skadelig for deg å være sammen med han. Han er et helseskadelig menneske. Kom deg bort allerede i dag. Kan du bo hos en venninne foreløpig? Evt er det mulighet for å bo på Krisesenteret i en periode. Kontakt fastlege spør om henvisning til psykolog, snakk med krisesenteret, bruk tid på å bygge deg opp, boken Sjarmør og tyrann kan hjelpe deg (lær deg tegnene og å forstå det som har skjedd, å kjenne tegnene vil hjelpe deg å unngå slike mennesker i fremtiden og beskytte deg mot dem, og bygge deg opp). Unngå å bruke tid sammen med mennesker som ikke behandler deg med kjærlighet og respekt. Vent med å finne en ny mann til du har bygd deg opp. Slike mennesker som mishandler andre plukker seg ut noen som viser tegn på å ha vært offer før (se viktimisering)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Ja det har pågått en stund, verst er det når han drikker, blir sint for den minste ting tar kvelertak på meg slenger meg i gulvet, peker og skriker meg oppi ansiktet kaster små ting etter meg, sier jeg er en respektløs hore som fortjener og bli torturert, kommer med falske anklagelser mot meg som utroskap, ble sint fordi det sto en gryte igjen i oppvasken med litt fastbrent grøt, så jeg lot stå igjen med såpevann for og få det til og løsne. Han kastet gryten i bosset, og sa at jeg ikke vasker skikkelig. Jeg gråter han bare sovner og sier jeg må skjerpe meg. Sa at jeg burde legge meg til og sove ute i regnet og håpe og be til Gud om om noen gadd og bry seg om meg. Han er en jævel. Hvor lenge har du holdt ut med han? Var han anderledes i begynnelsen? Lån Sjarmør og tyrann på biblioteket eller kjøp den og begynn og les snarest. Den er anbefalt for de som har levd i eller lever i et forhold med en helseskadelig person som en psykopat el.l. Når du sier at du elsker han, kan det være fordi du tror at du ikke greier deg uten han? Slike mennesker bryter ned sin partner ved hjelp av psykisk og/ eller fysisk mishandling, slik at de til slutt tror at de ikke har verdi og at de tror at de ikke greier seg uten den jævlige samboeren. Kom deg bort i dag, før han skader deg enda mer og evt dreper deg. Har du et sted å dra til i dag? Kan du høre med Krisesenteret om du får være der noen dager? Fortell om truslene fra han m.m. Klem
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #20 Skrevet 14. september 2013 Hei! Her kan du lese en masteroppgave om kvinner som har blitt fysisk og/ eller psykisk mishandlet, og hvordan det har gått utover dem og hvordan de tenkte/ følte, selvopplevelse, selvtillit m.m. Du vil nok kjenne deg igjen i mye her. http://kenneho.net/2010/08/01/a-vaere-et-tomt-skall-masteroppgave-av-marianne-notland-smogeli/ Masteroppgave av Marianne Notland Smogeli Kom deg bort i dag, ta godt vare på deg selv! Lykke til! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå