AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #1 Skrevet 14. september 2013 Min eks stakk helt uventet mens jeg var på jobb en dag for et halvt år siden. Han tok med seg det meste av tingene sine, men noe står igjen. Jeg har gjentatte ganger sendt ham melding og bedt ham hente tingene sine, jeg har også tilbudt ham at jeg setter de i boden som han fremdeles har nøkler til slik at han ikke behøver å møte meg. Jeg har ikke fått svar. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med tingen hans. Det er klær, toalettsaker, elektronikk, personlige gjenstander, kvitteringer, lapper, penger osv. Hittils har jeg bare stuet alt inn på et ekstra rom, men jeg er lei av at det tar opp plass. Boden er såpass fuktig at hvis tingene blir stående der blir de ødelagt, da kan jeg like gjerne kaste det med engang. Jeg har egentlig ikke lyst til å snakke med han igjen, og vil bare bli kvitt tingene hans sånn at jeg kan bli ferdig med det kapitlet. Han viste meg null respekt ved å bare stikke uten å "dumpe" meg først, hvorfor skal jeg gidde å vise ham respekt ved å ta pent vare på tingene hans? Hvis jeg kaster tingene kan jeg bli erstatningspliktig på noen måte om han senere skulle dukke opp? Hvor lenge er det vanlig å oppbevare eksens ting? Anonymous poster hash: 6fee7...af1 1
lykkepille Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 vet du om han har lest meldingene dine ? prøv å ta kontakt med noen av vennene hans for sikkerhets skyld, sånn at han er fullstendig klar over det. Samtidig som han enda har en sjangse på å komme å hente tingene. Syns det kan være smart å sende han mld på face, slik at du senere kan dokumentere at du sa ifra før du kasta tingene slik at du ikke blir ertsatningspliktig håper det ordner seg
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Var det du som skrev for lenge siden om han fyren, i 30 årene, som stakk og fikk foreldrene til å slå opp? Han hadde tydligvis noe på gang med en kollega?
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Jeg hadde enten smadret tingene hans med en ishakke, eller solgt de. Og kjøpt meg noe fryktelig bra og fint for pengene. Anonymous poster hash: 4b5a6...19a 11
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Hvis han dro ifra deg for over et halvt år siden, uten en lyd, uten å svare deg ( du vet at han har samme mobilnr? ) , hadde jeg gitt blanke i å være så himla hensynsfull!!! Han høres ut som en ekte drittsekk, som sikkert har flyttet inn til et annet hunkjønn umiddelbart, mens du har hatt det vondt.
Gjest badeand1 Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Ville kvitta meg med det men absolutt ikke kasta det! Kaste ting som funker helt fint er helt på trynet. Prøv å selg det, gi det bort osv. 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Var det du som skrev for lenge siden om han fyren, i 30 årene, som stakk og fikk foreldrene til å slå opp? Han hadde tydligvis noe på gang med en kollega? Nei. Jeg vet ikke hvor han bor, på Gule sider står mobilnummeret hans oppført hos foreldrene hans, men jeg tror han bor et annet sted. Jeg tror ikke jeg klarer å kontakte vennene hans. Jeg trodde de var vennene mine, men de har gjort det tydelig at de ikke er interessert i å ha noe mer med meg å gjøre. Jeg har fått høre at eksen min har sagt ganske mye sprøtt om meg, som jeg er skuffet over av vennene tror på. Anonymous poster hash: 6fee7...af1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Så lenge du ikke er en oppbevaringsboks han betaler leie for så kast. En som stakk som en feiging og snakker stygt om deg etter bruddet, skal du passe på at gamle duppedingser og annen skit han fant det for godt å la ligge igjen holder seg i god stand? Selvfølgelig ikke. Han har hatt god nok tid men valgte å bruke denne til å snakke drit og forsvinne, da forsvinner også den gamle driten hans. Rens huset ditt. Anonymous poster hash: b36fc...773 1
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Min eks stakk helt uventet mens jeg var på jobb en dag for et halvt år siden. Han tok med seg det meste av tingene sine, men noe står igjen. Jeg har gjentatte ganger sendt ham melding og bedt ham hente tingene sine, jeg har også tilbudt ham at jeg setter de i boden som han fremdeles har nøkler til slik at han ikke behøver å møte meg. Jeg har ikke fått svar. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med tingen hans. Det er klær, toalettsaker, elektronikk, personlige gjenstander, kvitteringer, lapper, penger osv. Hittils har jeg bare stuet alt inn på et ekstra rom, men jeg er lei av at det tar opp plass. Boden er såpass fuktig at hvis tingene blir stående der blir de ødelagt, da kan jeg like gjerne kaste det med engang. Jeg har egentlig ikke lyst til å snakke med han igjen, og vil bare bli kvitt tingene hans sånn at jeg kan bli ferdig med det kapitlet. Han viste meg null respekt ved å bare stikke uten å "dumpe" meg først, hvorfor skal jeg gidde å vise ham respekt ved å ta pent vare på tingene hans? Hvis jeg kaster tingene kan jeg bli erstatningspliktig på noen måte om han senere skulle dukke opp? Hvor lenge er det vanlig å oppbevare eksens ting?Anonymous poster hash: 6fee7...af1 Jeg ville hørt med en advokat eller evt gratis advokathjelptjeneste som noen studenter har. Det er mulig at man er pliktig til å ta vare på tingene i et visst antall år, og at det kan bli problem for deg dersom du kaster tingene.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Kan du evt avtale med hans foreldre at de kan ta vare på hans ting? Er det mange store esker med ting? Evt er det bare et par esker, ville jeg sendt de i posten til han (husk kvittering fra posten om at du har sendt de). Evt bruk Bring eller annen budtjeneste for å levere det på døren hos han.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Trenger ikke advokat om man er rettslig redd. Ring 02800 på en hverdag så får du en vurdering av politiet hva du kan gjøre med sakene. Anonymous poster hash: b36fc...773 2
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Nei.Jeg vet ikke hvor han bor, på Gule sider står mobilnummeret hans oppført hos foreldrene hans, men jeg tror han bor et annet sted. Jeg tror ikke jeg klarer å kontakte vennene hans. Jeg trodde de var vennene mine, men de har gjort det tydelig at de ikke er interessert i å ha noe mer med meg å gjøre. Jeg har fått høre at eksen min har sagt ganske mye sprøtt om meg, som jeg er skuffet over av vennene tror på.Anonymous poster hash: 6fee7...af1 Ring foreldrene hans, og spør om de kan gi deg adressen, forklar problemet, og kanskje de kan ta i mot hans ting og ta seg av overleveringen
up! Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 (endret) Hehehe, skjønner at du overtok min eks. Han tok ikke med seg en eneste ting, og litt over et år senere, tikket det inn en melding om at nå var det jammen meg på høy tid at han fikk tingene sine Edit: Enten det er samme mann eller ikke, jeg hadde akkurat samme opplevelse med de menneskene jeg trodde var "våre venner". Følte at jeg bare ble slettet fra historien, at tiden vår sammen aldri hadde eksistert og de visste ikke hvem jeg var. For meg var det ikke noe alternativ å ta kontakt med foreldrene, da de involverte seg med drittkasting og gudene vet da jeg ringte og lurte på om han var hos dem. Jeg skjønte ingenting, jeg visste ikke at det var slutt en gang enda da, jeg fikk først vite at mitt eget forhold var over senere gjennom ryktene som gikk. Har alltid syntes synd på dama som overtok ham. Endret 14. september 2013 av up! 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Hiv det i søpla. Anonymous poster hash: e637a...496
ini Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Politiet kan sikkert sette deg i kontakt med han, eller i alle fall videreformidle at dersom han ikke har hentet tingene innen en viss tid, vil han miste retten til å kreve tingene tilbake eller kreve erstatning for dem. Hvis ikke det fører frem ville jeg solgt tingene og brukt pengene på noe JEG ville.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Politiet kan sikkert sette deg i kontakt med han, eller i alle fall videreformidle at dersom han ikke har hentet tingene innen en viss tid, vil han miste retten til å kreve tingene tilbake eller kreve erstatning for dem. Hvis ikke det fører frem ville jeg solgt tingene og brukt pengene på noe JEG ville. Det er greit å sjekke med politiet først, men jeg synes at en enkelt sms som gir ham 5 timers frist til å ha hentet sakene før de blir kastet eller solgt, må være tilstrekkelig. Dersom han skulle befinne seg såpass langt unna at det ikke er mulig å rekke fram på 5 timer, må han finne noen som kan hente sakene for seg innen fristen. Det at han ikke har sett meldingen, kan ikke være noen unnskyldning.
linkan Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Jeg ville passet på å ta vare på meldinger jeg hadde sendt ham. Skriv til ham "om du ikke tar kontakt innen....., så kommer jeg til å kvitte meg med tingene dine", og deretter solgt tingene om ikke det heller hjalp. Etter å ha blitt behandlet så på trynet er du ikke noen oppbevaringsboks. Synes også det er litt på trynet, som noen tidligere foreslo, at du skal bruke tid, krefter og penger på å sende ham tingene eller betale budfirma for det. Det er ikke din feil at han overser meldingene dine og lar være å svare. Vil han virkelig ha de tingene, så tar han kontakt.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 ikke send ham tingene i hvert fall, henter han ikke pakken må DU betale for returen tilbake til deg selv! Jeg hadde sendt en melding til ham, om at han har 48 timer på seg til å enten hente tingene sine, eller å få avtalt en løsning, viss ikke blir de kastet/solgt/gitt bort for du er strengt tatt lei av å flytte rundt på dem i din egen leilighet, og meget lei av å ikke få svar på tidligere henvendelser om dette. Så hadde jeg også skrevet på slutten at om du ikke får svar på denne meldingen innen 2 timer, så sender du kopi av den til hans mor.... Anonymous poster hash: 478f2...e2d 1
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #20 Skrevet 14. september 2013 Jeg synes du trygt kan kvitte deg med tingene hans. Hvis det blir spørsmål i ettertid, kan du bare svare svevende at du ikke har sett noen av tingene hans. Og hvis han da viser til de meldingene du har sendt han, så beviser han jo bare at du har bedt han om å hente tingene sine. Uansett så har du ditt på det tørre. Anonymous poster hash: 908e0...c76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå