AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Hvordan hadde du reagert om en venninne eller familiemedlem hadde kommet hjem med en kjæreste du syntes var direkte stygg, veldig overvektig o.l.? Jeg vet det politisk korrekte svaret her er at så lenge hun er lykkelig så har det ingen betydning, men jeg vet at jeg ville lagt merke til det. En venninne hadde en periode en kjæreste som var overvektig og blek med briller og tynt hår. Jeg tenkte at hun får vel ikke noe annet for hun er litt overvektig selv. Etterpå får jeg dårlig samvittighet for jeg vet jo at jeg ikke må tenke sånn! Poster som anonym her for jeg kan åpenbart ikke si dette andre steder!Anonymous poster hash: c3efb...367 Anonymous poster hash: 87ae1...9af
Gjest sweetsugar Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Hvordan hadde du reagert om en venninne eller familiemedlem hadde kommet hjem med en kjæreste du syntes var direkte stygg, veldig overvektig o.l.? Jeg vet det politisk korrekte svaret her er at så lenge hun er lykkelig så har det ingen betydning, men jeg vet at jeg ville lagt merke til det. En venninne hadde en periode en kjæreste som var overvektig og blek med briller og tynt hår. Jeg tenkte at hun får vel ikke noe annet for hun er litt overvektig selv. Etterpå får jeg dårlig samvittighet for jeg vet jo at jeg ikke må tenke sånn! Poster som anonym her for jeg kan åpenbart ikke si dette andre steder!Anonymous poster hash: c3efb...367 Anonymous poster hash: 87ae1...9af DET er hvertfall ikke sant jeg legger merke til sånt, men jeg går ikke rundt å tenker over det noe særlig. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Jeg tenker at en eller flere av de følgende teorier kan passe: -At hun er desperat etter å ha kjæreste -At hun har dårlig smak -At hun ikke bryr seg om utseende så mye - kanskje fyren har en helt fantastisk personlighet -At hun går etter pengene hans,hvis han er rik -At hun kanskje ikke får noe bedre Det er litt flaut når slikt skjer fordi "alle" ser at det paret ikke passer sammen utseendemessig,men ingen tør å si noe om det.De fleste tenker nok slik,så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for TS. Anonymous poster hash: 6c9aa...b17 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Det er litt flaut når slikt skjer fordi "alle" ser at det paret ikke passer sammen utseendemessig,men ingen tør å si noe om det.De fleste tenker nok slik,så det skal du ikke ha dårlig samvittighet for TS. Anonymous poster hash: 6c9aa...b17 Jeg kan forstå at mange sikkert vil stusse på at noen ikke "passer sammen" fordi den ene parten subjektivt ser mye bedre ut enn den andre, ja kanskje til og med objektivt er mye penere. Men hvorfor i alle dager skulle det være nødvendig å si i fra om noe slikt? Anonymous poster hash: 917e6...0c6 7
Havbris Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 (endret) "Passe sammen utseendemessig"?. Det er litt mer som skal på plass for at folk skal kunne leve bra sammen over lang tid. Sånt tenker jeg aldri på og om jeg hadde giddet å bruke tankevirksomhet på slikt så hadde det ikke falt meg inn at jeg skulle ha noen rettighet til å kringkaste tankene mine. Det handler ikke om å være "politisk korrekt" men om å bruke hue og stikke nesa si inn der man har besøkelsestid. Endret 14. september 2013 av Havbris 21
Gjest Freakingawesome Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Fuck normer. Folk får bli sammen med hvem de vil. jeg tenker ikke over slikt. Folk må ha sjukt lite å gjøre om de har tid til å henge seg opp i om andre "passer" sammen eller ikke..
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Jeg tenker på det, og så føler jeg meg elendig som er så overfladisk! Tenker at hun er heldig som er så trygg på seg selv at hun ikke bryr seg om hva andre måtte mene.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Jeg vet om en som ble sammen med ei som var flere hakk under han utseendemessig. Lenge siden det ble slutt, men jeg har fått høre i ettertid at litt av grunnen til at han prøvde ut forholdet, var at han ville protestere litt mot folks oppfatning om at utseende har så stor betydning. Men han hadde aldri sterke følelser for henne uansett. I andre tilfeller vil jeg like tanken om at noen blir sammen med en mindre pen fordi vedkommende ser noe spesielt med denne personen. Jeg er sikker på at det er slik i en del tilfeller. Det er klart at noen mindre pene mennesker har sjarm og personlighet som skinner igjennom. Men for å oppnå sjarm og personlighet, må de fokusere på andre ting enn sitt utseende.
Ferny Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Av alle ting som skal klaffe når man treffer en person, så er faktisk utseende det området der det er MINST viktig at man matcher. Herlighet - hadde det bare vært så enkelt liksom. Jeg tenker at de sikkert har mye moro sammen, at de er glade i hverandre, og at de har blitt forelsket i hverandre på bakgrunn av god kjemi og felles interesser. Det med utseende er uansett subjektivt. Noen synes faktisk at "stygge" er "pene" og omvendt. 8
Red-Ruby Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Jeg vet om en som ble sammen med ei som var flere hakk under han utseendemessig. Lenge siden det ble slutt, men jeg har fått høre i ettertid at litt av grunnen til at han prøvde ut forholdet, var at han ville protestere litt mot folks oppfatning om at utseende har så stor betydning. Men han hadde aldri sterke følelser for henne uansett. I andre tilfeller vil jeg like tanken om at noen blir sammen med en mindre pen fordi vedkommende ser noe spesielt med denne personen. Jeg er sikker på at det er slik i en del tilfeller. Det er klart at noen mindre pene mennesker har sjarm og personlighet som skinner igjennom. Men for å oppnå sjarm og personlighet, må de fokusere på andre ting enn sitt utseende. Dette var jo trist da. Virker som om han var sammen med en som han hele tiden så på som stygg og aldri utviklet følelser for, sånn at andre skulle tro at han var en bedre menneske. Å være tiltrukket til partneren er absolutt viktig i et forhold. Men hvor interessant er et godt utseende i lengden?godt utseende lager ikke middag til deg, godt utseende kjøper ikke blomstrer, godt utseende betyr ikke at dere har noe til felles osv. Selv om det er viktig. 2
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Ingen som tenker tanken at disse menneskene med mindre heldig utseende kanskje kan ha noe elskverdig ved seg? At man faktisk blir glad i mennesket, ikke bare henger seg opp i hvordan folk ser ut. Beauty fades.
Havbris Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Jeg har vært sammen med mannen min i 22 år og jeg kan love deg at det ikke er utseendet vårt som har båret oss gjennom disse årene. Det er heller ikke utseende som har reddet oss gjennom dårligere perioder, og det er heller ikke utseende som bærer oss idag. Det skal mere til. Jeg mener samlivskunnskap burde stå på timeplanen til unge mennesker. 14
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Ofte tenker jeg oj, hva skjedde der? når jeg ser et par der den ene er mindre heldig med utseendet. Kan ikke noe for at jeg tenker sånn. Utseendet er ikke det viktigste nei, men du må jo like det du ser. Anonymous poster hash: 01d8b...6cb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Jeg hadde en kjæreste som er veldig snill og søt i personlighet og jeg syntes ikke han er stygg selv. Men jeg fikk høre av mange andre at de syntes han var stygg og at de syntes det var rart at jeg "som er så pen" var sammen med han når jeg tydeligvis kan få bedre... Uff! Har hørt at faren til en kompis av meg ble utrolig sjokka over at jeg var sammen med han, og når jeg spurte hvorfor han hadde blitt så sjokka sa han som fortalte det at det var fordi "jeg var litt høyere på skalaen enn typen min". Jeg er ikke noe bedre enn eksen min bare fordi noen mener jeg er penere enn han. Han var foresten den første som fikk meg til å gå inn i et forhold, og det er faktisk gutter som ser ut som supermodeller som har prøvd seg før. Men for meg betyr personlighet alt, og eksen min var snill og god på alle måter. Så jeg syntes det er synd at så mange tror utseende har noe å si for å skape en bra match. Jeg kunne fått mange gutter, men valgte han selvom han ser litt mindre bra ut fordi det er ikke det som teller. Hvertfall ikke for meg. Anonymous poster hash: b85cd...b04 4
Havbris Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Ofte tenker jeg oj, hva skjedde der? når jeg ser et par der den ene er mindre heldig med utseendet. Kan ikke noe for at jeg tenker sånn. Utseendet er ikke det viktigste nei, men du må jo like det du ser. Anonymous poster hash: 01d8b...6cb Og da er vel det viktigste at de som er sammen liker det de ser, ikke hva andre liker å se? Smaken er som baken. 1
Gjest Sg Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 "Passe sammen utseendemessig"?. Det er litt mer som skal på plass for at folk skal kunne leve bra sammen over lang tid. Sånt tenker jeg aldri på og om jeg hadde giddet å bruke tankevirksomhet på slikt så hadde det ikke falt meg inn at jeg skulle ha noen rettighet til å kringkaste tankene mine. Det handler ikke om å være "politisk korrekt" men om å bruke hue og stikke nesa si inn der man har besøkelsestid. Det er jo vitenskapelig bevist at de fleste finner kjærester som utseendemessig ligger nært deres eget nivå så når par avviker mye fra dette legger man merke til det.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Jeg har vært sammen med mannen min i 22 år og jeg kan love deg at det ikke er utseendet vårt som har båret oss gjennom disse årene. Det er heller ikke utseende som har reddet oss gjennom dårligere perioder, og det er heller ikke utseende som bærer oss idag. Det skal mere til. Jeg mener samlivskunnskap burde stå på timeplanen til unge mennesker. Men i begynnelsen da? Hva ble du tiltrukket av? Anonymous poster hash: 764c0...ac7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Jeg hadde en kjæreste som er veldig snill og søt i personlighet og jeg syntes ikke han er stygg selv. Men jeg fikk høre av mange andre at de syntes han var stygg og at de syntes det var rart at jeg "som er så pen" var sammen med han når jeg tydeligvis kan få bedre... Uff! Har hørt at faren til en kompis av meg ble utrolig sjokka over at jeg var sammen med han, og når jeg spurte hvorfor han hadde blitt så sjokka sa han som fortalte det at det var fordi "jeg var litt høyere på skalaen enn typen min". Jeg er ikke noe bedre enn eksen min bare fordi noen mener jeg er penere enn han. Han var foresten den første som fikk meg til å gå inn i et forhold, og det er faktisk gutter som ser ut som supermodeller som har prøvd seg før. Men for meg betyr personlighet alt, og eksen min var snill og god på alle måter. Så jeg syntes det er synd at så mange tror utseende har noe å si for å skape en bra match. Jeg kunne fått mange gutter, men valgte han selvom han ser litt mindre bra ut fordi det er ikke det som teller. Hvertfall ikke for meg. Anonymous poster hash: b85cd...b04 Hvorfor dumpet du han da? Anonymous poster hash: 764c0...ac7 1
Petra75 Skrevet 14. september 2013 #20 Skrevet 14. september 2013 Hvorfor dumpet du han da?Anonymous poster hash: 764c0...ac7 Hvor står det at hun dumpet ham?? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå