Gå til innhold

Kleskode når man jobber i butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere som jobber på klesbutikk noen kleskoder som dere må følge når der er på jobb?

Har dere lov til å gå i kjole eller høyhælte sko?

Er det noen typer antrekk, plagg eller tilbehør som dere ikke får lov til å ha på mens dere er på arbeid?

Anonymous poster hash: 86290...744
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor jeg jobber så er det vel mest at vi skal se presentabel ut, er vel ikke noen regel om kjole og høyhelte sko, men å jobbe 8 timer i høyhelte sko er vel ikke akkurat behagelig? Helst også at vi skal ha i hvertfall en overdel som er fra butikken (noe jeg svææært sjeldent har). Vi får egentlig gå i hva vi vil, men trenger ikke komme på jobb uten å ha dusjet på 1 uke, fett hår, upusset tenner og onepiece liksom.

Skrevet

Jeg har heller ikke så mange klær fra den butikken jeg jobber. Går som regel for en nøytral look med mørke og enkle klær. Vurderer å ha på meg høye sko i neste uke, men vet egentlig ikke om vi har lov til å gjøre.

Anonymous poster hash: 86290...744
Skrevet

jeg hadde flere par sko stående jeg, i tilfelle. OG jeg kjøpte jo en del klær der, så de dagene jeg gikk i nytt tøy solgte jeg mye!

Jeg kledde meg alltid veldig pent, men aldri sexy. Tenk på kundene, og hvem vil du ha hjelp av når du handler? Hun som er grå mus, eller hun som ser ut som hun bryr seg?

Tenk alltid at kunder kan velge og vrake i butikker, så å ha et førsteintrykk som faller i smak er sinnsykt viktig. Ja man kan kle seg fint, kunder liker velkledde ansatte. Vi er jo ikke stuck up, så når man ser smaching ut OG er hyggelig, har fagkompetanse, er imøtekommende og behjelpelig...så går det bare en vei. Og det er opp !

Jeg vet jeg legger merke til alle ansatte siden jeg har vært det selv. Og det de fleste glemmer mest er HÅRET faktisk.

Skrevet

Hos oss er de ikke så strenge på det, men man skal helst gå i noe som står i stil med klærne vi selger. De fleste, inkludert meg, går i overdel som vi selger på butikken. De er ikke så glad i at vi går i hullete jeans.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...