AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg har oppdaget at jeg kan få kjøpe et nytt Canon kamera her hvor jeg studerer til ca 2200 kr, noe som er betraktelig billigere enn det ville ha vært hjemme. Men så lurer jeg på om noen som har litt peiling på kamera osv, om dette er et godt kamera? Jeg er helt nybegynner på dette med å ta bilder, jeg har kun hatt et veldig simpelt digital kamera før og telefonen min. Så jeg trenger nå i de første årene mine med å dyrke hobbien min ikke et veldig fancy kamera, men ett hvor jeg kan ta gode bilder og leke meg litt med effekter osv. Jeg har meldt meg på et kurs for nybegynnere og vi må ha et eget kamera før vi får være med. Derfor lurer jeg på om dette går fint med det nevnte kameraet? Anonymous poster hash: 9366d...6e6
Zzyzx Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Det er bare 250 kroner billigere enn Elkjøp, Lefdal, Expert og noen andre, altså. Det har også blitt solgt til under 2000 på diverse kampanjer. http://www.prisguide.no/produkt/canon-eos-1100d-144569 Sånn, det var bare for å orientere på pris. Elektronikk av denne typen er faktisk forholdsvis billig i Norge, selv om mange ikke tror det. Ellers er det et helt topp nybegynnerkamera. Mitt råd til deg er å ikke leke med effekter før du har øvd nok på bilder som er gode i seg selv. Halvgode bilder blir ikke bedre av å få diverse effekter påklistret, snarere tvert imot. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Åh, det visste jeg ikke! Jeg befinner meg ikke i Norge desverre, jeg studerer i utlandet Men takk for tips! Ja jeg har sett det har blitt anbefalt til nybegynnere, noe jeg er Har også kikket litt på Nikon D3200 Body som har fått litt bedre "reviews", så dermed ble jeg litt usikker igjen Anonymous poster hash: 9366d...6e6
Zzyzx Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Prisforskjellen er ikke så stor, så 2200 er greit uansett. Nikons innstegsmodeller har en tendens til å være litt mer brukervennlige, de er mer pedagogiske, om jeg ikke tar helt feil. Og jeg synes Nikon ligger bedre i hånda, men det er smak og behag. Bildekvalitetsmessig er det ett fett hva du velger. Men vær forsiktig når det står Body, for det betyr (eller kan bety) bare kamera uten objektiv. Da må du gjerne kjøpe objektiv i tillegg. Prismessig ligger Nikon D2300 noenlunde likt med Canon 1100D, iallfall her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Lykkelig eier av et Nikon D3200 Så nå er det bare å lese meg opp på alt før jeg skal ha det litt moro med bilder! Anonymous poster hash: 9366d...6e6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Godt kjøp D3200 er ett fantastisk starter-kamera for de som vil gå inn på DSLR. Bruk google for å søke om tips og tutorials, og inspirasjon. evt foto.no Anonymous poster hash: 2b559...de1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå