AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Hei! Jeg har forelsket meg sann i en mori lee kjole, men før jeg bestiller den på nettet, kunne jeg tenke meg å prøve den. Finnes det noen butikker i Ålesunds området som selger disse kjolene? Anonymous poster hash: 6c041...757 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 På forhandleroversikten får jeg opp Torunns Drømmekjoler, men de eksisterer vel ikke lenger... Og kan ikke se at Oksnes fører dette merket heller. Så da ser det ikke ut som merket er å få i området nei. Anonymous poster hash: c1c3f...fa0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Samme som e har kommet frem til da... Villig til å kjøre et stykke for å få prøve, men helst ikke så mange timer...Anonymous poster hash: 6c041...757
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 *river meg i håret her* Du er villig til å bruke brudesalongen for å finne ut om kjolen passer deg, men ikke villig til å kjøpe kjolen på salongen men heller kjøpe den på "kinasider"......... Skjønner dere ikke at dette er grunnen til at det er så utrolig få brudebutikker igjen....? Og at det blir lenger og lenger reisevei for bruder for å få prøvd seg kjoler siden bare de største butikkene overlever....? Skjønner at har man valget mellom en original til 18.000 og en kopi til 3000 så velger man kopien, men dere ER også klar over at det er ulovlig med kopier av originaler sant......?? Hilsen ei som må reise i 4 timer for å komme til en brudesalong, og som må ha overnatting, og så 4 timer hjem igjen neste dag. Reisa koster 1500 tur retur, pluss hotell, pluss middag og annen mat......... Så er man kanskje ikke så heldig at man FINNER kjole første gangen, og må EN TUR TIL! Så må man jo prøve den igjen etter evt omsying, og om den DA ikke er som den skal jo så må man jaggu en tur til! Anonymous poster hash: 34b8b...3ca 4
Megbare Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Hvis de har den kjolen som e vil ha, kjøper e den gjerne der... Men så vidt e vet, finnes den kun i Oslo, e vil prøve en kjole i fra mori lee for å sjekke ut hvordan størrelsene er.. Synes det er unødvendig av deg å "hakke" på meg, da du ikke vet noe om meg.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Hvis de har den kjolen som e vil ha, kjøper e den gjerne der... Men så vidt e vet, finnes den kun i Oslo, e vil prøve en kjole i fra mori lee for å sjekke ut hvordan størrelsene er.. Synes det er unødvendig av deg å "hakke" på meg, da du ikke vet noe om meg. Beklager om jeg jeg misforstod, ser nå at det kan tolkes på to måter det du skrev om å bestille på nettet Er bare veldig imot disse "kinasidene" hvor man får kopier Blir bare så utrolig fortvilet over at folk ikke forstår at vi mister muligheten til å handle i spesialbutikker om man bare bestiller slike varer på nett! Noen tenker rett og slett ikke på det! :/ I Bergen er der tre brudebutikker.http://belleamie.no/ http://www.abelone.no/http://brudehuset.no/ Vet ikke om noen av dem har Mori Lee, men det finner du sikkert ut om du titter litt på sidene Gammel link, men kanskje verdt å undersøke?http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=355803 Anonymous poster hash: 34b8b...3ca
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 *river meg i håret her* Du er villig til å bruke brudesalongen for å finne ut om kjolen passer deg, men ikke villig til å kjøpe kjolen på salongen men heller kjøpe den på "kinasider"......... Skjønner dere ikke at dette er grunnen til at det er så utrolig få brudebutikker igjen....? Og at det blir lenger og lenger reisevei for bruder for å få prøvd seg kjoler siden bare de største butikkene overlever....? Skjønner at har man valget mellom en original til 18.000 og en kopi til 3000 så velger man kopien, men dere ER også klar over at det er ulovlig med kopier av originaler sant......?? Hilsen ei som må reise i 4 timer for å komme til en brudesalong, og som må ha overnatting, og så 4 timer hjem igjen neste dag. Reisa koster 1500 tur retur, pluss hotell, pluss middag og annen mat......... Så er man kanskje ikke så heldig at man FINNER kjole første gangen, og må EN TUR TIL! Så må man jo prøve den igjen etter evt omsying, og om den DA ikke er som den skal jo så må man jaggu en tur til! Anonymous poster hash: 34b8b...3ca At det ikke finnes brudebutikker ute i distriktene skyldes neppe at folk handler på nett i stedet for. Etterspørslen blir nok uansett for liten til at det lønner seg på sikt. Dårlig etterspørsel gir gjerne dårlig utvalg, slik at man må reise til større byer for å få utvalg. Netthandel er kommet for å bli, og det er nok noe alle butikkbransjer merker. Bor man i distriktet må man nesten bare godta at utvalget i butikker er dårlig, enten det gjelder brudebutikker eller klesbutikker generelt. Syns man det er et problem, ja, så er det bare å flytte litt mer sentralt.(har selv bodd "grisgrendt" og flyttet bl a fordi jeg ble sprø av dårlig utvalg i butikker.) Anonymous poster hash: c1c3f...fa0
Megbare Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Det er greit:) skulle aller helst hatt butikker enda nærmere, men får se om det kanskje blir en bergens tur på me:)
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Det du bør gjøre er å filme kjolen mens den faller fra en skyskraper. Rediger det i sakte film og sett på en morsom sang eller noen lydeffekter. Dette kan legges ut på youtube og du kan få masse treff of leve lykkelig alle dine dager Anonymous poster hash: 0eedf...252
Pimpel Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 De selger morilee i Haugesund. Men ikke i Bergen.
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Det er greit:) skulle aller helst hatt butikker enda nærmere, men får se om det kanskje blir en bergens tur på me:) Leita litt mer for deg. Og det ser ut til at Lises Brudesaong i Melhus(utenfor Trondheim) fører Mori Lee. Så om du bor i Ålesundsområdet blir jo det litt kortere enn å reise til Bergen el Haugesund som nå ble nevnt her. Anonymous poster hash: c1c3f...fa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå