AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg har tre barn, to har samme far og ett har nnen. Problemet er at fedrene ikke bor på samme sted. En bor faktsik i utlandet, men ønsker selfølgelig å bli gjenforent med barnet sitt, men det er så mange lover å regler som har gjort det vanskelig å få det gjennomført. Jeg skulle ønske å la alle barna mine ha kontakt og samvær med begge foreldre. Altså, om jeg flytter dit den ene faren bor mister mine eldste samvær med meg. Om jeg blir boende her for å ha omsorgen for dem, mister den minste samvær med sin far. Hvordan løse dette? (Er ikke interessert i å høre at "du burde ha tenkt på det før du fikk siste barnet", for det har jeg gjort og alt lå tilrette den gangen) Takk for innspillenger! Anonymous poster hash: 2d673...308
Gjest Magdalene Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Du blir selvsagt boende der du bor, så de to eldste får ha samvær med far. Det er veldig drastisk å skulle flytte alle barna utenlands for minste skal få ha samvær med sin pappa. 2
Chloe- Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Det går jo ann å la det yngste barnet møte sin far uten at hele familien må flytte.
fruBeist Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Om gjenforening er så viktig for utenlandsboeren, så får han flytte.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Det går jo ann å la det yngste barnet møte sin far uten at hele familien må flytte. Do share, please! Anonymous poster hash: 2d673...308
fruBeist Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Do share, please!Anonymous poster hash: 2d673...308 At denne faren flytter nærmere er jo et godt tips
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 At denne faren flytter nærmere er jo et godt tips Jo, det er i utgangspunktet det beste. Men det kan ta flere år med saksbehandling i UDI. Anonymous poster hash: 2d673...308
Ciara Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Skjønner at du gjerne vil at minstemann skal ha kontakt med far, men her vil jeg valgt løsningen som gagner flest i familien. Slik jeg ser det er det at du blir boende der du er og beholder omsorgen for alle ungene. Om ikke faren til den yngste kan få opphold kan han vel i det minste komme på besøk?
Chloe- Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Do share, please!Anonymous poster hash: 2d673...308 Samvær i utlandet i ferier. Og så får far besøke Norge utenom også.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Samvær i utlandet i ferier. Og så får far besøke Norge utenom også. Ah, det er det vi gjør nå. Men det er veldig sjeldent å det gjør meg trist at minsten skal måtte vokse opp med så lite kontakt med sin far. Et alternativ , som egentlig ikke er så mye alternativ, er at jeg flytter nærmere den minstes far og ha feriesvær med de eldste. Men, jeg klarer ikke å forestille meg å være borte fra dem så mye heller. Lengste jeg var bortreist var 2 måneder, medisinsk behandling, og det føltes som 2 år. Savnet dem mye og følte meg skyldig. Noen andre forslag? Takk for svar forresten!Anonymous poster hash: 2d673...308
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå