Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer om jeg burde kjøpe en vintersovepose. Har bare en sommerpose, og kunne tenkt meg å sove ute resten av året også. Jeg er en frysepinne, og kunne også tenkt meg å sove ute om vinteren. Det hadde derfor vært fint med en sovepose som tåler en del kuldegrader. Mulig jeg skal på tur på fjellet i vinter (riktignok med lavvo og ovn).

Kriterier:

God og varm

Ikke for lang - jeg er kort

Lite pakkvolum

Relativt lav vekt

Pris 3000-4000 kr

Syns Helsport Polheim ser bra ut. Eneste minuset er prisen. Hva med Helsport Tempelfjorden? Tung når man må ha med begge posene, men akseptabel med bare innerposen. Noen andre forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen god erfaring med Helsport (jobbet i bransjen og testet selv), men det er noen år siden sist jeg brukte sovepose. Har god erfaring med Ajungilak (bl.a. modell Tyin), men husker ikke hvordan de er i vekt og lengde. Prismessig ca 3000 mener jeg, varmemessig veldig gode.

Hva slags materiale tenker du deg da? Dun eller sånn "vanlig" fibergreie?

Skrevet

Har tenkt på Tyin. Fant den i butikken her om dagen, og kostet 3000 kr der (2400kr på nett). "Problemet" er at den er så stor. 17L når den er sammenpakket. "Storsekken" min er på 65L. Mulig jeg må belage med på at det tar så stor plass?

Skrevet

Har tenkt på Tyin. Fant den i butikken her om dagen, og kostet 3000 kr der (2400kr på nett). "Problemet" er at den er så stor. 17L når den er sammenpakket. "Storsekken" min er på 65L. Mulig jeg må belage med på at det tar så stor plass?

Du har ikke feste for sovepose utenpå sekken da? Er jo mulig Helsport sine er hakket bedre mtp pakkevekt, hvorfor ikke ta med sekken i en butikk og "prøv"/få erfaringer der? Min dårlige erfaring med div modeller fra Helsport (bl.a. Isfjord eller hva den nå het) var at den fort ble fuktig, ble utrolig kald inni den, selv med riktig størrelse, og generelt litt klabbete poser. Prøvde vel en 4-5 modeller, både "all-year", vinter og sommer.

Skrevet

Jeg har Tyin vintersovepose og er veldig fornøyd med den. Har den for det meste utenpå sekken. Krympetrekk hjelper jo noe da..

Har sovet mye ute vinterstid, under åpen himmel også.

Husk at som jente kan man ha litt færre gode valgmuligheter. Sjekk høyeste komforttemperatur for henholdsvis mann/kvinne, står inni soveposen.

Og suppler med Bamse liggeunderlag, stor forskjell å ha et liggeunderlag som isolerer godt.

Skrevet

Du har ikke feste for sovepose utenpå sekken da? Er jo mulig Helsport sine er hakket bedre mtp pakkevekt, hvorfor ikke ta med sekken i en butikk og "prøv"/få erfaringer der? Min dårlige erfaring med div modeller fra Helsport (bl.a. Isfjord eller hva den nå het) var at den fort ble fuktig, ble utrolig kald inni den, selv med riktig størrelse, og generelt litt klabbete poser. Prøvde vel en 4-5 modeller, både "all-year", vinter og sommer.

Jo, jeg har feste utenpå sekken, så det er jo en mulighet. Vil tro Ajungilak Tyin Winter 5 Season er det beste alternativet for meg, sånn egentlig. Koster ikke allverdens, og det virker som om det er en god pose.

Skal selvfølgelig gå i butikk og teste litt. Kjekt å vite hva man kjøper, og om det er det beste alternativet (i forhold til kriteriene).

Jeg har Tyin vintersovepose og er veldig fornøyd med den. Har den for det meste utenpå sekken. Krympetrekk hjelper jo noe da..

Har sovet mye ute vinterstid, under åpen himmel også.

Husk at som jente kan man ha litt færre gode valgmuligheter. Sjekk høyeste komforttemperatur for henholdsvis mann/kvinne, står inni soveposen.

Og suppler med Bamse liggeunderlag, stor forskjell å ha et liggeunderlag som isolerer godt.

Tusen takk for at du deler dine erfaringer. De fleste jeg snakker med er godt fornøyde med sine Tyin-poser, så jeg tror jeg ender på det. Bamse liggeunderlag skal også kjøpes inn. Liggeunderlaget jeg har fra før er helt elendig på sommerstid, så det må være helt umulig resten av året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...