Gå til innhold

Hva gjør jeg feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den 29. juli veide jeg 112 kg og i dag veide jeg 108,6 kg. Jeg har gått ned litt, men syns det går veldig tregt med tanke på at jeg har såpass mye fett å ta av (jeg er 163 cm høy).

Jeg teller ikke kalorier, fordi jeg har gjort det før og gikk dritt lei av tellingen. Matgleden forsvant, fordi jeg brukte lang tid på å veie opp før jeg endelig kunne spise det jeg hadde tilberedt.

Så nå prøver jeg å spise hva som etter min mening er sunt og passe mengde. Jeg spiser 3-4 måltider hver dag. Det varierer veldig på hva. Jeg har byttet ut smør med margarin, brus med sukkefri brus, og velger generelt sunne alternativer. Jeg spiser mye mindre enn jeg gjorde før jeg startet (for da fråtset jeg).

Jeg trener 3-4 ganger i uka. Da går jeg 45-60 minutter på ellipsemaskin + styrketrening. Jeg er en utålmodig sjel, og føler ikke at jeg gjør noe feil med opplegget mitt.

Jeg vet ikke om andre her har kunnskap om det, men jeg går på antidepressiva og er redd det gjør det vanskelig å gå ned? Jeg kan jo heller ikke slutte på medisinen, da det er uforsvarlig.

Anonymous poster hash: 0bad6...ab2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må nok spesifisere maten din litt bedre.

Og det er nyttig å telle kalorier. Last ned appen ShapeUp eller My Fitenss Pal, for en enklere måte å telle kalorier. Jeg bruker ShapeUp og da er det stort sett bare å scanne strekkoden på matvarene og vips så har du antall kalorier der. Da ser du også om du får i deg for mye fett og karbohydrater. Det er mye småting, som gir feil kalorier.

Dropp forresten brus helt og margarin. Du MÅ ikke ha det.

Anonymous poster hash: d99bb...a17
Skrevet

Går ikke ned i vekt - spiser mer enn du forbrenner
Går ned i vekt - spiser mindre enn du forbrenner, enkelt å greit.

Om du føler at du går for sakte ned i vekt, så må du spise mindre.

Anonymous poster hash: 2b231...204
Skrevet

Kanskje du kan skrive ca hva du spiser på en gjennomsnittlig dag? Og vær ærlig, man kommer ikke langt ved å lure seg selv eller andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...