Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og kan ikke amme barnet mitt.

Hva skjer da på sykehuset?

Får man ME der eller må jeg ha med selv, låne kjøkkenet og begynne å koke opp???

Takker for svar.

Anonymous poster hash: 46888...855
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk mme på sykehuset. Men fikk nan, som stod ferdig blanda, det syns ikke jeg noe om. Neste gang tar jeg med utstyr selv. Ring føden og hør hva de praktiserer.

Skrevet

Jeg er gravid og kan ikke amme barnet mitt.

Hva skjer da på sykehuset?

Får man ME der eller må jeg ha med selv, låne kjøkkenet og begynne å koke opp???

Takker for svar.

Anonymous poster hash: 46888...855

Du får mme der men hvordan du varmer den opp der vet jeg ikke. Kanskje du kan få donert morsmelk men jeg trur at den prioriterer de til prematurbabyer.

Anonymous poster hash: 4d5b8...ee0

Gjest pysepusen
Skrevet

På vårt sykehus får de mme har jeg hørt. De oppfordrer mødre til å gi barnet råmelka da. Hvilken mme de har aner jeg ikke.

Skrevet

Det kjem nok litt an på kven du møter på på sjukehuset og kor opptatt dei er av amming der. Eg har fått mme når eg har trengt det på sjukehuset (pga at melka mi har komme for seint for barna og råmelka ikkje var nok). Då kom dei med eit medisinbeger med mme i vannbad. Men eg har høyrt frå ei venninne at dei er totalt ammemafia på hennar sjukehus. Ei i barselgruppa hennar blei tvunge til å prøvs amming sjølv om ho hadde tatt ein brystoperasjon som kutta melkegangane - og amming var fysisk umulig! Sannsynligvis får du mme på barsel, men du kan jo ta med litt ferdigblanda for sikkerhets skyld. (Og i utgangspunktet berre la det ligga i bagen.) Eventuelt få mannen til å kjøpa det viss det skulle bli behov? :)

Skrevet

Du får mme der men hvordan du varmer den opp der vet jeg ikke. Kanskje du kan få donert morsmelk men jeg trur at den prioriterer de til prematurbabyer.

Anonymous poster hash: 4d5b8...ee0

Bankmelk er berre for premature, ja. Eller mulig det går på vekt? :klo: Min første (fødd i veke 35, under 2,4 kg) fekk bankmelk, men min andre (fødd i veke 37, 2,7 kg) måtte ta til takke med mme, sjølv om det var legen som anbefalte tillegg.
Gjest Magdalene
Skrevet

På ahus har de ferdigblandet (slike kartonger) med nan.

Min fikk bankmelk så lenge vi var på sykehuset da.

Skrevet

På Rikshospitalet kan man hente selv i kjøleskapet, de viser hvor alt er. Selv om Riksen er hjemmet til ammeguru Nylander opplevde jeg aldri ammepress da jeg pga ammeproblemer med de to første barna mine valgte å ikke amme med nr 3.

Skrevet

JEg fødte i Rikshospitalet i fjor og måtte ringe på hver gang vi skulle ha melk til snuppa......fikk ikke inntrykk av at vi kunne gå å hente selv......

Jeg ble forløst med akutt KS 10 dager før termin og fikk aldri opp melkeprod til et forsvarlig nivå. Klarte ikke å amme før etter ca 1,5 uke....opplevde at Rikshospitalet pushet veldig på for å få det igang.....

Anonymous poster hash: 7bf36...7ee
Skrevet

JEg fødte i Rikshospitalet i fjor og måtte ringe på hver gang vi skulle ha melk til snuppa......fikk ikke inntrykk av at vi kunne gå å hente selv......

Jeg ble forløst med akutt KS 10 dager før termin og fikk aldri opp melkeprod til et forsvarlig nivå. Klarte ikke å amme før etter ca 1,5 uke....opplevde at Rikshospitalet pushet veldig på for å få det igang.....

Anonymous poster hash: 7bf36...7ee

Men man må jo amme for å få i gang melkeproduksjonen... Den kommer jo ikke *pang* av seg selv

Anonymous poster hash: 5bee2...6e7

• Liker 2
Skrevet

Men man må jo amme for å få i gang melkeproduksjonen... Den kommer jo ikke *pang* av seg selvAnonymous poster hash: 5bee2...6e7

Det tar gjerne noen dager før melka kommer ordentlig, selv om man ammer ;)

Og noen babyer trenger litt ekstra næring før det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...