Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dessverre viser jo forskning at religiøse har del poeng lavere IQ enn ateister. Dette kommer i all sin synelighet frem hvis man tar en titt på kommentarfeltet på facebooksiden "Ja til å bære kors når og hvor jeg vil"

Selvfølgelig superarrogant å si, men det er faktisk sannheten :(

Ja. Hangen til overtro (religion etc) henger jo som regel sammen med mangel på kunnskap. Det gjør vel noe med hver enkelts forståelse av virkeligheten.

Anonymous poster hash: f1868...c5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hangen til overtro (religion etc) henger jo som regel sammen med mangel på kunnskap. Det gjør vel noe med hver enkelts forståelse av virkeligheten.

Anonymous poster hash: f1868...c5c

Man er redd for å død vet du.

Skrevet

1451427_463295957121249_991941080_n.jpg

Anonymous poster hash: da68f...5f7
  • Liker 9
Skrevet

Hva ateistene må forstå:

- Mennesker er ikke i slekt med aper! Vi ble skapt som en egen art og i bibelen skilles det klart mellom dyr og mennesker.

- Det har aldri funnet sted noen evolusjon.

- Fossilene, neandertalerne og dinosaurene har aldri levd. Det er bare oppspinn!

Anonymous poster hash: a4719...7f7
Skrevet

Hva ateistene må forstå:

- Mennesker er ikke i slekt med aper! Vi ble skapt som en egen art og i bibelen skilles det klart mellom dyr og mennesker.

- Fossilene, neandertalerne og dinosaurene har aldri levd. Det er bare oppspinn!

Ja, det vi har millioner av eksempler, oppdaget over flere århundrer, er bare oppspinn. Bibelen som har blitt endret flerforldige ganger av en komité må være sann av en eller annen grunn, derimot. Men ikke Koranen og andre hellige bøker som er blitt skapt, endret og oversatt på akkurat samme måte. Det er selvfølgelig også oppspinn.

Anonymous poster hash: 34325...1e4

• Liker 1
Skrevet (endret)

dobbelpost...

Endret av Nefarian
Skrevet (endret)

Endret av Nefarian
Skrevet

Nå vell, nå var det ikke selve spørsmålet om jorden er rund som var poenget mitt her da. Men det er jo flere og flere ting vi finner ut nå som viser at ting vi har tidligere trodd har vært feil. F.eks at pluto var en planet, eller at jorden har bare en måne. Derfor har jeg lite tiltro til "vitenskapsmenn". Det eneste vi KAN vite og være sikker på er hva som har tidligere hendt i våre egne liv. Alt annet er bare formeninger.

Hele poenget med vitenskap er jo at man søker viten som er etterprøvbar. Det innebærer å teste teorier etter vitenskapelige metoder. At Pluto ble nedgradert fra definisjonen av en planet har jo kun med hvilke deifinisjoner vi setter på begrepet planet.

• Liker 2
Skrevet

Det finnes neppe noe mer arrogant enn overtroiske som hevder å være utvalgt av en høyere makt, og dermed er mer verdifulle enn andre mennesker.

Ateister kan muligens være arrogante, men den største arrogansen vil alltid ligge i de religiøses overbevisning.Anonymous poster hash: 29b8a...2bd

Nettopp, dette.

• Liker 1
Skrevet

Hva ateistene må forstå:

Dette var vel ironisk håper jeg?

Skrevet

Materialisme fører uungåelig til Nihilisme, og er ikke mange som er interessert i å ha det livssynet.

Hva legger du i nihilisme, og hva er galt med det?

• Liker 1
Skrevet

Hva ateistene må forstå:

Men kjære deg. Bibelen er skrevet av mennesker som levde for tusen av år siden, de hadde ingen kunnskap om genetikk, evolusjon, bakterier etc.

Skrevet

Hva ateistene må forstå:

Ifølger kreasjonistmuseet i Kentucky eksisterte dinoene samtidig som menneskene. Desverre for de som driver museet har resesjonen i USA gått ut over besøkstallene, bl. annet fordi drivstoff har blitt så dyrt. Litt artig å tenke på at de som besøker slike steder, der de hardnakket påstår at jorden ble til for max 10.000år siden, fyller bensintanken med restene av flere millioner år gamle plante og dyrelik. :ler:

• Liker 3
Skrevet

Så nå har vi endt opp med diskusjon om lavkarbo....

Overveldende andel avsporinger. En rask gjennomgang viser at det sjelden går mer enn fem innlegg før tråden skifter tema...

Konklusjon?

Ateister forstår bare at når deres adferd, arroganse, intellekt eller livsførsel blir kritisert, bør man snarest mulig skifte tema.

Har de noe og skjule? Skammer de seg? Er de redde? Spiser de svinekjøtt? Brenner de hekser på bålet? Forfølger de troende mennesker?

Gjest frida den snille
Skrevet

Det og være ateist er ikke det samme som å være intellektuell

Og atsister kan være arrogante

jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger

Anonymous poster hash: bfbd3...44a

Det og være ateist er ikke det samme som å være intellektuell

Og atsister kan være arrogante

jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger

Anonymous poster hash: bfbd3...44a

de religiøse er ignorante.

Skrevet

Da kan jeg trøste deg at jeg har venner som er både kristne og muslimer, og flere av disse har tendens til å bli arrogante ovenfor meg (ateist). Lurer på hvordan jeg ikke kan tro på Gud. Så religiøse kan være like arrogante som ateister. Det har nok ikke med troende/ikke troende å gjøre. Tror heller det forteller hvilken person du er, i bunn og grunn. Det å koble det å være intellektuell med religiøs/ikke religiøs er bare dumt. Det har absolutt ikke noe med saken å gjøre ;)

Skrevet

Endt opp med? Tråden havna litt innom det... I september...

• Liker 1
Skrevet

Overveldende andel avsporinger. En rask gjennomgang viser at det sjelden går mer enn fem innlegg før tråden skifter tema...

Konklusjon?

Ateister forstår bare at når deres adferd, arroganse, intellekt eller livsførsel blir kritisert, bør man snarest mulig skifte tema.

Har de noe og skjule? Skammer de seg? Er de redde? Spiser de svinekjøtt? Brenner de hekser på bålet? Forfølger de troende mennesker?

Tulling. Diskusjonen om lavkarbo holdt på for lenge siden, og var et resultat av at en teist kom med en annen avsporing.

• Liker 1
Skrevet

Dette var en interessant hypotese. Har du en link til seriøs forskning som underbygger påstanden?

Denne "påstanden" er grundig bevist og det kan du søke deg fram til selv istedenfor å mase om forskning (forresten, hvorfor er du interessert i slikt når du tydeligvis er religiøs? All forskning motbeviser jo livsynet ditt).

Skrevet

Tulling. Diskusjonen om lavkarbo holdt på for lenge siden, og var et resultat av at en teist kom med en annen avsporing.

Det spiller da vel ingen rolle når det kom en avsporing!? Bare det blir sporet av så er det vel greit? Er det ikke?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...