AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Det og være ateist er ikke det samme som å være intellektuell Og atsister kan være arrogante jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger Anonymous poster hash: bfbd3...44a 8
Sugerøret Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Det og være ateist er ikke det samme som å være intellektuell Og atsister kan være arrogante jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger Anonymous poster hash: bfbd3...44a Det og være kristen er ikke det samme som å være intellektuell Og kristne kan være arrogante jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger Nei,forresten ,barnslige kommentarer fjerner jeg. 34
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Det og være kristen er ikke det samme som å være intellektuell Og kristne kan være arrogante jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger Nei,forresten ,barnslige kommentarer fjerner jeg. Merkelig jeg må bare spør. Når har jeg sakt at det å være kristen betyr og være intellektuell ? Mens nok av ateistene på dette forumet tror at det og være ateist er det samme som å være intellektuell Anonymous poster hash: bfbd3...44a 5
Gjest Gunfreak Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Det og være ateist er ikke det samme som å være intellektuell Og atsister kan være arrogante jada jeg vet nå kommer dere med noen barnslige bemerkninger Anonymous poster hash: bfbd3...44a Det å være arogant er et mennesketrekk, som ikke har noe med hva slags overbevising man har ovenfor det overnaturlige. Så klart er noen ateister arrogante, men så må du huske at å være smart og ha en god forståelse på verden rundt seg, er ikke det samme som å være arrogant. Så ja ateister kan være arrogante, men tenker nok at de du kaller arrogante ikke er det, du bare liker ikke måten de snakker på til religiøse. 29
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 hadde jeg fått en mynt for hver gang en kristen har stoppet meg på gaten i Oslo og smilt frekt til meg mens de forklarer at "selv om jeg ikke er klar over at gud eksistere, så elsker han meg likevel", vel,da hadde jeg sluppet å dra på jobb i dag. Anonymous poster hash: 06537...f0c 18
jabx Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Hvor mange tråder skal kristenfundamentalistene lage om at ateister er arrogante? Hvilken relevans har det om noen er arrogante? 17
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 Populært innlegg #7 Skrevet 14. september 2013 Jo mer intelligent, jo høyere sannsynlighet er det for at du er ateist. Anonymous poster hash: 48d11...dc4 52
Tabris Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 Hvor mange tråder skal kristenfundamentalistene lage om at ateister er arrogante? Hvilken relevans har det om noen er arrogante? Snakk om å være fordomsfull. Hvordan vet du at TS er kristenfundamentalist? Jeg er selv ateist, og anser mange av dagens ateister for å være både sneversynte og arrogante. 8
Kiarapus Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Ja! Sneversynt var akkurat det ordet jeg skulle skrive nå! De fleste ateister jeg har møtt er bare sneversynte med null interesse for hvordan andre mennesker ser verden. De er også ekstremt selvsentrerte og tydeligvis allvitende.. Det er virkelig tullete å oppføre seg slik. Bare fordi at "vitenskaps menn" sier at slik og slik er virkeligheten så betyr ikke det at det er sannheten. Vitenskapsmenn for tusenvis av år siden sa også at jorden var flat. Hvordan kan vi da vite at vitenskapsmenn om tusen år igjen ikke har funnet ut at det som er vår virkelighet i dag er feil også?? Hm? 4
Mann 42 Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Ja! Sneversynt var akkurat det ordet jeg skulle skrive nå! De fleste ateister jeg har møtt er bare sneversynte med null interesse for hvordan andre mennesker ser verden. De er også ekstremt selvsentrerte og tydeligvis allvitende.. Det er virkelig tullete å oppføre seg slik. Bare fordi at "vitenskaps menn" sier at slik og slik er virkeligheten så betyr ikke det at det er sannheten. Vitenskapsmenn for tusenvis av år siden sa også at jorden var flat. Hvordan kan vi da vite at vitenskapsmenn om tusen år igjen ikke har funnet ut at det som er vår virkelighet i dag er feil også?? Hm? Nei, en vitenskapsmann (en greker) fant ut for 2500 år siden at jorda var RUND. Noen hundre år senere regnet en annen greker ut hvor stor den var. Han brukte en pinne, en målestav og hjernen sin. De som evt har ment at jorda var flat etter dette, var ikke vitenskapsmenn, men dogmatikere, og sannsynligvis religiøse. Hvordan vi kan vite om ikke det kommer bedre vitenskap om tusen år igjen enn den vi har i dag? Jeg får da VIRKELIG håpe at det gjør det, og at mye av det vi "vet" i dag, viser seg å være unøyaktig, om ikke totalt feil. Det ville være litt deprimerende om det viste seg å være HELT galt. Men raffinement som at man finner ut at jorden ikke er RUND per se, men en ellipsoid, det er jeg helt for. 28
Kiarapus Skrevet 14. september 2013 #11 Skrevet 14. september 2013 Nei, en vitenskapsmann (en greker) fant ut for 2500 år siden at jorda var RUND. Noen hundre år senere regnet en annen greker ut hvor stor den var. Han brukte en pinne, en målestav og hjernen sin. De som evt har ment at jorda var flat etter dette, var ikke vitenskapsmenn, men dogmatikere, og sannsynligvis religiøse. Hvordan vi kan vite om ikke det kommer bedre vitenskap om tusen år igjen enn den vi har i dag? Jeg får da VIRKELIG håpe at det gjør det, og at mye av det vi "vet" i dag, viser seg å være unøyaktig, om ikke totalt feil. Det ville være litt deprimerende om det viste seg å være HELT galt. Men raffinement som at man finner ut at jorden ikke er RUND per se, men en ellipsoid, det er jeg helt for. Nå vell, nå var det ikke selve spørsmålet om jorden er rund som var poenget mitt her da. Men det er jo flere og flere ting vi finner ut nå som viser at ting vi har tidligere trodd har vært feil. F.eks at pluto var en planet, eller at jorden har bare en måne. Derfor har jeg lite tiltro til "vitenskapsmenn". Det eneste vi KAN vite og være sikker på er hva som har tidligere hendt i våre egne liv. Alt annet er bare formeninger. 1
Mann 42 Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Nå vell, nå var det ikke selve spørsmålet om jorden er rund som var poenget mitt her da. Men det er jo flere og flere ting vi finner ut nå som viser at ting vi har tidligere trodd har vært feil. F.eks at pluto var en planet, eller at jorden har bare en måne. Derfor har jeg lite tiltro til "vitenskapsmenn". Det eneste vi KAN vite og være sikker på er hva som har tidligere hendt i våre egne liv. Alt annet er bare formeninger. Hvem har du tiltro til i slike spm i stedet for vitenskapsmenn, da? Kan bibelen eller koranen fortelle deg noe meningsfylt om hvorvidt Pluto er en planet eller ikke? Eller om hvor mange måner jorden har? Det at slike definisjoner (for det er jo det det er snakk om her) utvikler seg, er ikke et tegn på at vitenskapsmenn generelt er upålitelige eller stadig vekk tar feil. Det er et tegn på at kunnskapen utvikler seg og blir bedre, og det bærer bud om at man stadig vil lære og forstå mer, og at det fins folk som ikke er tilfreds med det man visste i går eller forgårs. De vil vite mer, og de er ikke innstilt på å slutte med å finne ut ting. Det syns jeg er en god ting, generelt sett, selv om det kanskje medfører litt ekstraarbeid for den som vil holde seg oppdatert eller få toppskåre på Jeopardy. 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 hadde jeg fått en mynt for hver gang en kristen har stoppet meg på gaten i Oslo og smilt frekt til meg mens de forklarer at "selv om jeg ikke er klar over at gud eksistere, så elsker han meg likevel", vel,da hadde jeg sluppet å dra på jobb i dag. Anonymous poster hash: 06537...f0c Hva i all verden gjør du som fremprovoserer dette? Jeg har levd i Oslo over 40 år uten å oppleve dette en eneste gang. Anonymous poster hash: 30383...1cd 2
Kiarapus Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Hvem har du tiltro til i slike spm i stedet for vitenskapsmenn, da? Kan bibelen eller koranen fortelle deg noe meningsfylt om hvorvidt Pluto er en planet eller ikke? Eller om hvor mange måner jorden har? Det at slike definisjoner (for det er jo det det er snakk om her) utvikler seg, er ikke et tegn på at vitenskapsmenn generelt er upålitelige eller stadig vekk tar feil. Det er et tegn på at kunnskapen utvikler seg og blir bedre, og det bærer bud om at man stadig vil lære og forstå mer, og at det fins folk som ikke er tilfreds med det man visste i går eller forgårs. De vil vite mer, og de er ikke innstilt på å slutte med å finne ut ting. Det syns jeg er en god ting, generelt sett, selv om det kanskje medfører litt ekstraarbeid for den som vil holde seg oppdatert eller få toppskåre på Jeopardy. Ja du kan så spørre. Jeg har verken tiltro til koranen eller bibelen jeg. Jeg tror på at vi mennesker ikke kommer nær nok riktige svar før vi har lært oss å bruke en større prosent av hjernen vår enn det vi gjør i dag Jeg har en religion jeg forholder meg til, men den er lite interessant her. Jeg er enig med deg at det er veldig positivt at folk fortsetter å hige etter å lære mer. Jeg også higer alltid etter å lære mer! :D Men vi kan jo da også være enige om at de som faktisk går å fortsetter å forske på ett tema/ felt der allerede noen har funnet "svaret" så stiller jo disse menneskene også seg kritisk til den "kunnskapen" andre har funnet frem til. 1
Mann 42 Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Hva i all verden gjør du som fremprovoserer dette? Jeg har levd i Oslo over 40 år uten å oppleve dette en eneste gang. Anonymous poster hash: 30383...1cd Jeg har også opplevd det. Vilt fremmede mennesker som bedyrer at gud elsker meg. Flere ganger, tilogmed. Men jeg har til gode å høre at selv om ikke jeg tror på djevelen, så tror han på meg. Jeg har vel ikke gitt meg god nok tid til å prate med skrotingene, tenker jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #16 Skrevet 14. september 2013 Nå vell, nå var det ikke selve spørsmålet om jorden er rund som var poenget mitt her da. Men det er jo flere og flere ting vi finner ut nå som viser at ting vi har tidligere trodd har vært feil. F.eks at pluto var en planet, eller at jorden har bare en måne. Derfor har jeg lite tiltro til "vitenskapsmenn". Det eneste vi KAN vite og være sikker på er hva som har tidligere hendt i våre egne liv. Alt annet er bare formeninger. Uten vitenskapen hadde vi ikke oppdaget at det fantes en dvergplanet så langt borte som Pluto. At den har blitt omklassifisert poengterer absolutt ingenting. At jorden har bare en måne kan vi alle se, sånn overfladisk, men man kan også observere, måle, kalkulere og konkludere at det ikke er andre måner som kan teknisk sett regnes som jordens. Anonymous poster hash: 34325...1e4
Mann 42 Skrevet 14. september 2013 #17 Skrevet 14. september 2013 Ja du kan så spørre. Jeg har verken tiltro til koranen eller bibelen jeg. Jeg tror på at vi mennesker ikke kommer nær nok riktige svar før vi har lært oss å bruke en større prosent av hjernen vår enn det vi gjør i dag Jeg har en religion jeg forholder meg til, men den er lite interessant her. Jeg er enig med deg at det er veldig positivt at folk fortsetter å hige etter å lære mer. Jeg også higer alltid etter å lære mer! :D Men vi kan jo da også være enige om at de som faktisk går å fortsetter å forske på ett tema/ felt der allerede noen har funnet "svaret" så stiller jo disse menneskene også seg kritisk til den "kunnskapen" andre har funnet frem til. Er du en av dem som tror at man ikke bruker hele hjernen sin? Du tror at vi bruker så mye energi på et organ som ikke er i bruk? Ehe. Newsflash: Vi bruker hele. 9
Kiarapus Skrevet 14. september 2013 #18 Skrevet 14. september 2013 Uten vitenskapen hadde vi ikke oppdaget at det fantes en dvergplanet så langt borte som Pluto. At den har blitt omklassifisert poengterer absolutt ingenting. At jorden har bare en måne kan vi alle se, sånn overfladisk, men man kan også observere, måle, kalkulere og konkludere at det ikke er andre måner som kan teknisk sett regnes som jordens. Anonymous poster hash: 34325...1e4 Ja, at folk har klart å funnet ut at det finnes dvergplanter på pluto er strålende. Og jeg sier ikke at ingen ting vitenskapen kommer frem til stemmer. Men enkelte ting kan man stille spørsmålstegn ved. Og at jorden har en måne er jo bare feil å si. Jeg husker ikke hva det siste jeg leste nå var, om det var 5 eller om det nå er 7, men jorden har iallefall mange flere måner enn 1
Kiarapus Skrevet 14. september 2013 #19 Skrevet 14. september 2013 Er du en av dem som tror at man ikke bruker hele hjernen sin? Du tror at vi bruker så mye energi på et organ som ikke er i bruk? Ehe. Newsflash: Vi bruker hele. Tja, vis du ønsker å sette meg i en slik bås så versegod. Det finnes ikke tvil i min sjel om at ett så fantastisk organ som hjernen er har ett større potensiale enn det vi bruker den nå
Rotemor Skrevet 14. september 2013 #20 Skrevet 14. september 2013 Er du en av dem som tror at man ikke bruker hele hjernen sin? Du tror at vi bruker så mye energi på et organ som ikke er i bruk? Ehe. Newsflash: Vi bruker hele. For er glimrende eksempel på urgammel, naiv overtro.. Altså å tro at vi bare bruker deler av hjernen.. :rødme: 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå