Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg trenger tips! Jeg er en 20 år gammel kvinnelig student som har et lite problem med det motsatte kjønn.. Det er muligens et luksusproblem og jeg vil ikke virke høy på pæra, men dette har begynt å irritere meg litt. samme rutine skjer hver gang jeg møter en ny; ved at vi møtes i dagligdags setting/byen og prater normalt, min høflighet oppfattes som flørting på et merkelig vis og de ender opp med å spørre meg ut senere. Jeg klarer ikke avslå noen og ender alltid opp med å si: kanskje senere, litt opptatt for tiden osvosv, og jeg er så lei av det! Jeg er virkelig ikke ute etter kjæreste, det er det siste jeg vil, jeg ønsker bare å ha det gøy med de vennene jeg har uten noe kjærlighetsdrama. Jeg flørter absolutt ikke, det er kun smil og litt prat da jeg er ganske sjenert, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å endre på denne situasjonen? Hvordan skal jeg klare å havne i vennesonen hos gutta?
MissEi Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Kjenner meg igjen, jeg sa ifra at jeg ønsket å være singel. Det holdt det:) 1
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Jeg trenger tips! Jeg er en 20 år gammel kvinnelig student som har et lite problem med det motsatte kjønn.. Det er muligens et luksusproblem og jeg vil ikke virke høy på pæra, men dette har begynt å irritere meg litt. samme rutine skjer hver gang jeg møter en ny; ved at vi møtes i dagligdags setting/byen og prater normalt, min høflighet oppfattes som flørting på et merkelig vis og de ender opp med å spørre meg ut senere. Jeg klarer ikke avslå noen og ender alltid opp med å si: kanskje senere, litt opptatt for tiden osvosv, og jeg er så lei av det! Jeg er virkelig ikke ute etter kjæreste, det er det siste jeg vil, jeg ønsker bare å ha det gøy med de vennene jeg har uten noe kjærlighetsdrama. Jeg flørter absolutt ikke, det er kun smil og litt prat da jeg er ganske sjenert, så jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å endre på denne situasjonen? Hvordan skal jeg klare å havne i vennesonen hos gutta? Du må være ærlig og si det som det er; at du ikke er interessert. Og ikke si det som du sier
Gjest Arbeider Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Vurdert å legge på deg? Helt ærlig tror det er det at du er pen som er problemet og ikke mulig å gjøre så mye annet med oppførselen din med mindre du ønsker å oppføre deg som en drittsekk.
Kjempeliten Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Kjenner meg igjen. Har til og med hørt fra venninner at jeg flørta jo med han og han den kvelden. Noe jeg ikke var klar over at jeg gjorde. Jeg er normalt høflig og hyggelig og oppfører meg likedan mot både jenter, single og opptatte gutter. Men noen single gutter tar denne normale høfligheten som flørt.. Begynner å lure på om jeg bare må enten unngå å prate med single gutter, eller være slem mot de.. Men jeg klarer det liksom ikke, for jeg ønsker jo å være sosial og komme i kontakt med folk.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Akkurat sånn har jeg det også. Tror bare vi har en naturlig flørtetone, uten at vi tenker på det eller mener noe med det. Anonymous poster hash: c13fe...ab3
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Vurdert å legge på deg? Helt ærlig tror det er det at du er pen som er problemet og ikke mulig å gjøre så mye annet med oppførselen din med mindre du ønsker å oppføre deg som en drittsekk. Tuller du? Tror du henne er for pen, og at det er et problem ? Få hodet ut av ræven din og tenk litt heller. Misunnelse er en ufin ting, men er det et veldig stort behov for å vise andre dette så mye? TS, du burde kanskje tenke litt over hva du sier til folk. Vanligvis tolker folk hva du sier mest, foran hvordan du fremstår og evt angivelig hvordan du føler deg. Men hvis det ikke blir så mye følelser og det hele blir mer numment og passivt uansett, så blir det jo en annen sak, for alle involverte parter. Og hvis man blir utsatt for dette lenge nok, så slutter ordene å bety noe, fordi det forandrer liksom ikke omstendighetene eller faktumet uansett. Så da mister jo noen ord og betydninger, virkelig betydningen som ligger bak det. Og hvis man blir utsatt for det på noen måter over en lengre tid, så slutter ting virkelig å miste sin mening. Og da begynner mengden og repeteringen. Det er jo sjeldent noe nytt, så da går man de veiene man kjenner. Gjør en ting lenge nok, så slutter det meste med det å gi mening, men det stopper jo ikke av den grunn. Man går jo på de veiene man kjenner til. Med mindre man ikke gjør, that is.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Kjenner meg igjen. Har til og med hørt fra venninner at jeg flørta jo med han og han den kvelden. Noe jeg ikke var klar over at jeg gjorde. Jeg er normalt høflig og hyggelig og oppfører meg likedan mot både jenter, single og opptatte gutter. Men noen single gutter tar denne normale høfligheten som flørt.. Begynner å lure på om jeg bare må enten unngå å prate med single gutter, eller være slem mot de.. Men jeg klarer det liksom ikke, for jeg ønsker jo å være sosial og komme i kontakt med folk. Du må kalle en spade en spade. Si klart fra at dette er seksuell trakassering, og at du vil anmelde forholdet om det ikke straks opphører.
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Ja det er et reelt problem, og når jeg ikke er klar over det selv så blir det vanskelig å endre på noe.. Og jeg kommer ikke til å klare å være frekk, da får jeg så dårlig samvittighet, hehe! Senest idag var det en tidligere klassekamerat som spurte meg ut, jeg sa kanskje om det ble tid, og så spør han hva jeg tenker om kino.. What to do?? Dette er en person jeg omgås på skolen så vil ikke gjøre situasjonen klein og anspent.. TS
Kjempeliten Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Du må kalle en spade en spade. Si klart fra at dette er seksuell trakassering, og at du vil anmelde forholdet om det ikke straks opphører. når nevnte jeg noe om seksuell trakassering?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå