Gå til innhold

Redd for å bli voldtatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bor litt utenfor Oslo, men når jeg befinner meg i Oslo er jeg livredd for å bli voldtatt, spesielt i disse litt "skumle" gatene. (Har familie som bor her, så må nesten gå der selv om jeg ikke vil dette.) Øynene mine flakker over gatene og gjør seriøst en vurdering av alle menn som går forbi, om hvem som kunne vært potensielle voldtektsmenn. Jeg er IKKE psykisk syk/hatt traumer/vonde opplevelser eller noe, men synes det er utrolig trist at jeg ikke kan gå trygt i gatene i Norges hovedstad... Det hjelper ikke at her en dagen så gikk jeg i Oslo rundt 9 tiden på en vanlig onsdag, og da begynte to mørkhudede menn å følge etter meg og snakke til meg, type sånn "oh you look so fucking good" og sånn... :( var ikke utfordrende kledd eller noe. Dette gjør meg redd... Hater å ha det slik :(

Og forresten, noen som vet hvordan man kan få tak i sånn der "voldtektsalarm"? Haha :P

Anonymous poster hash: 7d5e1...a29
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Springkniver kan kjøpes på nettet....ærlig,disse voldteksalarmene er falsk trygghet,om noen hører det ule vil man tenke bilalarm,det samme med disse forsvarssprayene med farve,herregud så dumt....kjøp heller ordentlig pepperspray i utlandet....så på clas ohlson at de hadde sånn sammleggbar øks hehehe....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke være naiv, men man skal ikke være paranoid heller. Og om dette påvirker livskvaliteten din veldig mye, kanskje du bør snakke med noen?

Voldtektsalarm funker som regel bare i at det er uventet og overfallsmannen skvetter og stikker av. Det skal svært godt gjøres at noen kommer løpende til unnsetning(bystander effect). Men på en annen side er de vel en 120 db som blåses ut, så tror nok den har en viss effekt.

Pepperspray må man ha våpenlisens for å bære, og innebærer at du selv får oppleve å få det spraya i øyene, og jeg kan love deg det gjør jævelvondt. Du får forbrenning inne på øya:P En kompis som er i militæret fikk prøve det, og de lå 7 voksne menn i fosterstilling på bakken og hyla...

Så har du forsvarssprayene som er lisensfrie og kan f.eks. kjøpes på bodyguard.no. Disse er en noe snillere variant, og inneholder bla. brekningsmiddel og gjør deg egentlig bare akutt ekstremt dårlig/uvel. (ikke kjøp pepperspray i utlandet og smugle inn i norge, det kan du få problemer for)

Vurdert kampsport? Ikke selvforsvarskurs(hallo... kurs...), men å rett og slett drive med kampsport som... ja, sport! Det gir deg mye bedre trygghetsfølelse og mye bedre sjangse til å komme deg unna om uhellet skulle være ute.

Eneste anna jeg har å si er å være forsiktig med å bære våpen, særlig kniv o.l, for det kan fort ende opp med at den blir tatt fra deg så blir du knivstukket. Det du kan gjøre i stedet er å ha nøklene mellom fingrene, nærmest knoken, slik at det blir som et knokejern(og ingen kan nekte deg å gå med det heller:P).

Og skulle du bestemme deg for å kjøpe forsvarsspray eller voldtektsalarm, ha den nå ikke i veska med alt anna rot. Du kommer ikke til å ha tid til å lete etter den:P

Ellers? Bit. Seriøst, bit så hardt du kan. Press tomlene inn i øynene. Klask med håndflater over ørene og spreng trommehinna om du må.

Anonymous poster hash: c41e7...974
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det derre nøkkeltrikset fungerer kun ved nærkontakt, og man må kunne treffe rett for å ha virkning. Gå med en paraply som du kan bruke som et våpen om nødvendig.

Jeg ble faktisk utsatt for et forsøk for 2år siden,men han fikk meg ikke ned i bakken. Gjorde alt jeg kunne gjøre:lugget,slo,beit,klorte,skrek,sparket osv....i en sånn situasjon er det meg eller han og jeg har da ingen problemer med å feks presse inn øynene på fyren om det skulle trengs......er forjævlig å oppleve noe sånt selvom det gikk bra,derfor blir jeg pissed når folk kommer med svada om at kvinner som blir utsatt for voldtekt var dritings,gikk lettkledd og gikk i bakgater. Jeg hadde på meg vinterjakke,lue og skjerf(var vinterstid)null alkohol i blodet og kl var vel rundt 22 på kvelden, gikk også ved en bilvei....allikavel ble jeg angrepet...

Ja,man får problemer hvis man smugler inn pepperspray,men jeg prøvde den derre selvdefense sprayen som gir farve på meg selv(må jo teste)ble bare litt kvalm og svimmel og hadde et helvete med å fjerne farven etterpå...så det er fake security.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for å være storvokst mann. Går titt og ofte gatelangs i såkalte "utsatte" områder av Oslo på sene kvelds- og nattetimer, og har ennå ikke følt meg usikker eller truet.

Venninner lurer på om jeg er splitter pine gal som rusler gjennom Kvadraturen, Slottsparken, Sofienbergparken, e.l. alene klokka 03 på natta. Det tør de knapt nok midt på lyse dagen...

Hvem er det svake kjønn? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for å være storvokst mann. Går titt og ofte gatelangs i såkalte "utsatte" områder av Oslo på sene kvelds- og nattetimer, og har ennå ikke følt meg usikker eller truet.

Venninner lurer på om jeg er splitter pine gal som rusler gjennom Kvadraturen, Slottsparken, Sofienbergparken, e.l. alene klokka 03 på natta. Det tør de knapt nok midt på lyse dagen...

Jeg lurer noe jævlig på hva som er vitsen med sånn kommentarer i en sånn tråd. Forbanna nedrig og smålig, og utrolig dårlig humor hvis det var det det var ment som. Som sagt, du har størrelsen din, og skal strengt tatt ikke uttale deg, da du ikke har noe referansepunkt.

Endret av Cordelia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det derre nøkkeltrikset fungerer kun ved nærkontakt, og man må kunne treffe rett for å ha virkning. Gå med en paraply som du kan bruke som et våpen om nødvendig.

Jeg ble faktisk utsatt for et forsøk for 2år siden,men han fikk meg ikke ned i bakken. Gjorde alt jeg kunne gjøre:lugget,slo,beit,klorte,skrek,sparket osv....i en sånn situasjon er det meg eller han og jeg har da ingen problemer med å feks presse inn øynene på fyren om det skulle trengs......er forjævlig å oppleve noe sånt selvom det gikk bra,derfor blir jeg pissed når folk kommer med svada om at kvinner som blir utsatt for voldtekt var dritings,gikk lettkledd og gikk i bakgater. Jeg hadde på meg vinterjakke,lue og skjerf(var vinterstid)null alkohol i blodet og kl var vel rundt 22 på kvelden, gikk også ved en bilvei....allikavel ble jeg angrepet...

Ja,man får problemer hvis man smugler inn pepperspray,men jeg prøvde den derre selvdefense sprayen som gir farve på meg selv(må jo teste)ble bare litt kvalm og svimmel og hadde et helvete med å fjerne farven etterpå...så det er fake security.

Hvordan kom du deg bort fra han?

Anonymous poster hash: fcc0a...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi er svakere fysisk, det er ikke akkurat noen bombe du kommer med. Kvinner voldtar også svært sjelden, og jeg har tilgode å høre om en overfallsvoldtekt begått av en kvinne. Så da er det naturlig at vi er den svakere part, fordi kvinner alene er utsatt, aldri menn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer noe jævlig på hva som er vitsen med sånn kommentarer i en sånn tråd. Forbanna nedrig og smålig, og utrolig dårlig humor hvis det var det det var ment som. Som sagt, du har størrelsen din, og skal strengt tatt ikke uttale deg, da du ikke har noe referansepunkt.

Han kan likevel bli utsatt for blind vold eller ran. Der er menn mer utsatt. Han hadde ikke hatt nubbesjans mot en gjeng sinte muslimer. Det har han kanskje ikke tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kan likevel bli utsatt for blind vold eller ran. Der er menn mer utsatt. Han hadde ikke hatt nubbesjans mot en gjeng sinte muslimer. Det har han kanskje ikke tenkt på.

Trolig ikke. Du har helt rett. Finnes de som liker å yppe seg på større folk og. Og som de feiginger de er, opptrer de ofte i flokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...