Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

siden jeg venter en ny verdensborger så lurer jeg på det.

Hvilke bruker dere her inne til deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Pampers som vanig bleie og Libero som trusebleie.

Pampers er tynnest og mykest som vanlig bleie og Libero Up & Go er tynnere og mykere enn Pampers Easy Up.

Anonymous poster hash: 58d00...6f3
Skrevet

Brukte pampers fra begynnelsen, nå bruker vi coop sine og first price ut&go

Skrevet

Det er en smakssak. Og noen babyer får utslett av ett merke, mens andre får utslett av et annet. Noen kan bruke alt. Og så er det passformen. Alle bleier har forskjellig passform og derfor vil forskjellige bleier være best for forskjellige babyer. De fleste bleier suger ganske bra, og lekking har også litt med passformen å gjøre. Kjøp noen pakker og prøv dere frem.

Vi ville ha "det beste" og prøvde Libero og Pampers og endte opp med Pampers til alle. De er tynn og myk og suger bra. Noe som blir en ulempe når de skal slutte med bleie og man faktisk skal merke at man har gjort i bleien. Etter hvert (med de to siste), prøvde vi litt av de billige merkene også, og fant ut at de var like bra (og MYYYE billigere). Vanlige bleier (til barnehagen) bruker vi Coop sine. Trusebleier bruker vi Muumi-bleiene fra Rema. First Price sine trusebleier er også bra, men liten i størrelsen.

Skrevet (endret)

Til nyfødt brukte vi Libero, jeg har aldri klart å like pampers. noe med passformen og lukta, tror jeg.

Trusebleier kan man jo ikke bruke før de bruker størrelse 4, tror jeg.

Nå bruker vi firstprice up&go ( er godt fornøyd, og de er billige, MEN de kan lukte veldig kjemisk hvis hun akkurat har tissa), i barnehagen bruker vi firstprice vanlig, men har nå kjøpt euroshopper for å se hvordan det er.

Edit: Vet ikke hvor du føder, men jeg fødte på Sykehuset i Vestfold, og der har de pampers 1 bleier :) Så du får jo prøvd litt på sykehuset også. I tillegg er nyfødtbleiepakkene ganske små, så du kan nok klare å bruke både en pampers og en libero for å sjekke hva du liker best ;)

Endret av Niennas
Skrevet

Vi bruker coop sine, billig og veldig bra etter vår mening

Gjest pysepusen
Skrevet

Har alltid brukt Libero, veldig fornøyde til begge barna :)

Skrevet

Brukte Libero til nyfødt fordi det var det de hadde på vår nærmeste butikk da. Og vi hadde bleiekort. Syns det var helt greit. Da han ble større, kunne vi bruke Rema-bleiene, og har vært veldig fornøyde med dem. Mye billigere også. Jeg testet forskjellen noen ganger, og kunne etter en hel natt kjenne at Rema-bleia var litt fuktigere på overflaten enn Libero. Men det var da en veldig våt nattbleie. Uansett, det er jo ikke så farlig om de faktisk kjenner at bleia blir litt våt innimellom, så blir de mer obs på at de tisser.

Men egentlig angrer jeg på at vi ikke kjøpte tøybleier fra starten. Nå gidder jeg ikke, siden han forhåpentligvis bare har et år eller så igjen som bleiebruker. Men regner med det blir det på neste barn. Fint for miljøet (så lenge man ikke tromler), ganske så mye billigere totalt og virker deilig å slippe å gå ut med søpla hele tiden. I tillegg sies det at mange tøybleiebarn slutter tidligere fordi tøybleiene kjennes litt våtere ut. Kanskje litt på siden av tråden, men.

• Liker 1
Skrevet

Vår er 9 mnd men bruker Rema om dagen og Pampers om natta :) Så det kan være greit å prøve litt forskjellig til forskjellig "bruk"

Anonymous poster hash: a7054...5ef

Skrevet

Prøvd ut både pampers, libero, rema, first proce og coop. Brukte pampers i starten men begynte med rema sine når han ble stor nok.

Rema er definitivt favoritten blandt både de dyre og billige!

Libero sine syns jeg virker så stive, Coop sine ble til en betongklump når det kom tiss i dem. Bruker nå first price sine trusebleier innimellom, syns de også e bra, nettere enn pampers sine (ikke prøvd libero sine trusebleier).

Har dog ikke funnet en bleie som klarte å holde på de verste "popsplotions" vi hadde i perioden før han begynte med fast føde ;)

Anonymous poster hash: 415cd...dde

Skrevet

Veldig fornøyd med Libero

Skrevet

Vi bruker Pampers. Har vært veldig fornøyd helt fram til i går da jeg så noen utslett å rødme :(

Skrevet

Pampers som teipbleie, Libero som trusebleie :)

Skrevet

Vi brukte Libero bleier når lillemann var nyfødt, men prøvde oss på Pampers etterhvert da han tisset igjennom dem på natta. Men vi fikk uhell med Pampers og, til og med på natta. Kjøpte Rema sine når han veide nok, og de har blitt den store favoritten. Bytter på dem og Coop sine. Billigere og bedre på alle punkter. Skjønner at de har blitt best i test!

Gjest Amber Rose
Skrevet

Egentlig så merker jeg ikke noen forskjell på noen av merkene, bortsett fra at rema sine er veldig seige å få opp limet på når man skal ha på bleia og pampers sine er en smule mykere enn de andre merkene.

Skrevet

Til nyfødt har vi mindre lekkasjer med Libero enn med Pampers, siden Pampers har oppsugingsdel bare langs midten.

Til litt større barn har vi bare brukt billigbleier, godt fornøyde med Coop og First Price. Fikk utslett av Euroshopper sine bleier.

Skrevet

Vi har prøvd "alle".. Brukte pampers da hun var nyfødt. Men etter nyfødt størrelsen syns jeg det lukter helt forferdelig av pampers bleia da hun har den på seg. Det samme gjelder first price! Coop og Libero syns jeg er helt like, så da foretrekker vi Coop ettersom den er mye billigere. :-)

Skrevet

Til minstemann bruker vi tøybleier, og jeg er superfornøyd med dem. Mye bedre enn papirbleiene som jeg har hatt til de tre eldste.

På de eldste erfarte jeg at Libero hadde best passform på han som var rundt og god, mens de to slanke passet bedre i Pampers. Jeg hører at mange er veldig fornøyd med Coop sine bleier :)

Skrevet

Egentlig så merker jeg ikke noen forskjell på noen av merkene, bortsett fra at rema sine er veldig seige å få opp limet på når man skal ha på bleia og pampers sine er en smule mykere enn de andre merkene.

Enig. Nå bruker hun str. 5 og merker ingen forskjell stort lenger. Men da hun var mindre (før billigbleiene passet) foretrakk vi libero da tiss lakk gjennom pampers..

Skrevet

Er det bare jeg som leste hvilket blåmerke er best ? :')

Anonymous poster hash: 61f55...058

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...