Gå til innhold

Skal flytte utenlands, leier leilighet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så, jeg har blitt tilbudt en jobb i utlandet og skal flytte 23 eller 30 september. Jeg leier leilighet som har 3mnd oppsigelsestid.

Det jeg lurer på er. I følge kontrakten har vi et depositum på 30.000, men det ble aldri noe av da vi ikke hadde tid i starten til å fikse det. Deretter ble det aldri gjort, av en eller annen grunn.

Vil det også si, siden kontrakten da er feil, at oppsigelsestiden ikke gjelder? Noen som vet?

Det blir litt vanskelig å betale for denne leiligheten i 3 mnd etter jeg har flyttet, men må jeg så må jeg.

Anonymous poster hash: 07ef2...de3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja har du tre måneders oppsigelsestid så har du det. Det er jo igrunn bra for deg som leietaker at du ikke har betalt depositum - for da slipper du å bruke tid på å få ut depositumet når leieforholdet er over. Uansett, for utleier hadde det vært det smartaste, for stikker du av den 30.09 uten å betale noe mer leie så hadde man kunne tatt penger fra depositumpengene. Men la oss si du er til å stole på, si opp leiligheten, og du må betale fram til 31.desember, med mindre dere blir enige om at om utleier får tak i ny leietaker tidligere så slipper du å betale på den tiden.

Anonymous poster hash: 404e5...7b5
  • Liker 1
Skrevet

Sant. I følge kontrakten skulle han også lydisolere leiligheten, noe som ikke ble gjort. Så det er jo flere punkter i kontrakten som ikke er opprettholdt.

Anonymous poster hash: 07ef2...de3
Skrevet

Du må da spørre utleier om du kan forlate leiligheten tidligere.

Jeg har gjort dette før, men det normale er da at jeg vasker og flytter ut, leiligheten blir sjekket og lagt ut på markedet igjen. Jeg må fortsette å betale leie til de har funnet ny leietaker. Ifølge kontrakten skal du betale leie de neste 3 mnd, eller så lenge det tar før de finner en ny.

Anonymous poster hash: db058...8b3
Skrevet (endret)

Det er jo like mye ditt eget ansvar å fikse depositumpengene som det er utleier, når det står i kontrakten, så jeg ser ikke at den holder i det hele tatt. Jeg ville tatt kontakt med huseier og spurt om du kunne reist tidligere (f.eks hvis de kan finne en som la kan flytte inn der når du reiser), og hvis ikke, så må du nok betale ut oppsigelsestiden - man kan ikke bare bestemme seg for å flytte på dagen :)

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...